Ansmann rock ruler bj40
3 plaatsers
RC Trial :: RC Trial Talk :: Crawler
Pagina 1 van 1
Ansmann rock ruler bj40
en de facteur heeft mij dit gebracht nu kank ook eens pogen om ne mooien tuber te bouwen
voor de prijs krijg je wel genoeg feitelijk, minpuntje is de geschilderde body, pluspunt is wel de 55t motor...
goede handleiding op het eerste zicht, zit vrij slim in elkaar vind ik persoonlijk, en uiterst geschikt om aan te fabben
to be continiued...
en we zijn stillekes begonnen met bouwen,
bandjes en de assen zijn klaar...
"nota aan zelf ; schroefmaschientje gebruiken voor beadlocks te assembleren..."
de stalen lockers en gemonteerd pinion in de behuizing,
en dicht met de c's en ophangingspunten,
en dan met de knuckles derop en de 3-link,
niet de typische bouwdoos, dus eerder aan te raden aan mensen die gewoon zijn te bouwen
zitten een paar flukes in de manual waar je wat vindt , de fit van de onderdelen zit redelijk goed voor de prijs, het plastic ziet er ook wel "stevig" genoeg uit voor wat rolletjes te overleven
op naar de rest
en een uppie weer,
de tranny en zijn ingewanden
de behuizing is in 1 geheel gevormd en voelt wel robuust aan, alsook zijn er verzonken naden om de smerigheid buiten te houden,
de rubber shielded lagers zijn ook een leuke bonus, leuke zijnoot de uitgaande as is gelagerd op 3 punten, 2 intern en 1tje extern,
en het boeltje dicht met de slipperclutch gemonteerd, hier is nog een typisch deel van de handleiding die de mist ingaat , mits er totaal geen uitleg wordt verschaft over de instelling van de clutch en helemaal niet dat je de stickerfolie van de pads moet verwijderen...
en het "dwars" geplaatst frame komt in 2 delen naar elkaar
en tegen elkaar met de tranny, weer leuk detail ; de wormpjes om de cardans te monteren zijn voorzien om door de aandrijfassen te gaan, goed en simpel design, de cardans zelf zijn zus en zo , dus testen is de boodschap hier,
en de upper deck gemonteerd, en wat ditjes en datjes, vreemd genoeg kan de manual soms niet beslissen welke schroefjes dienen gebruikt te worden,
alsook zijn de chassis dwarsplaten vrij slecht afgewerkt, en beide hebben sommige gaten gesouvereind waar onnodig, wel jammer dat ze bij ansmann daar blinde chinezen voor inzetten om die delen te maken , de fit zit uiteindelijk wel goed..
en de afgebouwde auto, heb wel de rear steering van een lockout voorzien,
de schokdempers in droop gegooid,
nu kan ik eens nadenken hoe ik de tuber ga voorzien om op het bestaande frame te bouwen, heb nog een bj 40 cab slingeren...
leuke build en wel een leuke auto heb ik den indruk,
heeft zijn probeempjes in afwerking maar de prijs en uitrusting maakt het geheel goed...
ben der aan kunnen beginnen ,
pas en bricolagewerk;
en verder builden en fabben maar
en nog een kleine uppie,
komt al wat vorm in
en nu ne stinger en de achterkant afwerken, dan zien welke dempers ik ga gebruiken enz....
werk genoeg nog
en nog een uppie, nog wat detailwerkjes en dan kan alles gelakt worden...
en dan verder fabben aan de afwerkingen
en de hoogte dat dit ding zou moeten komen ,
en met wat verf op alles
en weer verder knoeien nu....
thx
en wat detailtjes geschilderd, grilletje gefabt
en heb nog wat bling wielen besteld
en de bed een beetje gefabt,
heb leuke 0.50mm traanplaatstukjes gevonden die ik ga verlijmen met 1.50mm styreen
nog veeeeel werk
en weer een klein upke,
heb wat geklungeld met het interieur en dat ding in de cab geramd
generiek idioot worstelventje derin,
nog een paar kleine dingetjes die moeten met de post komen en dan ist em trailready, wss dat ik em ga testen in Lummen,
en na weer wat slijp/knutsel/ verfwerkjes....
nog de elektronica inbouwen en dan zijn we der...
waar blijven mijn wielen nu toch ? t'is toch geen staking bij de post
en de pimprims zijn ook gemonteerd geraakt,
voor de prijs krijg je wel genoeg feitelijk, minpuntje is de geschilderde body, pluspunt is wel de 55t motor...
goede handleiding op het eerste zicht, zit vrij slim in elkaar vind ik persoonlijk, en uiterst geschikt om aan te fabben
to be continiued...
en we zijn stillekes begonnen met bouwen,
bandjes en de assen zijn klaar...
"nota aan zelf ; schroefmaschientje gebruiken voor beadlocks te assembleren..."
de stalen lockers en gemonteerd pinion in de behuizing,
en dicht met de c's en ophangingspunten,
en dan met de knuckles derop en de 3-link,
niet de typische bouwdoos, dus eerder aan te raden aan mensen die gewoon zijn te bouwen
zitten een paar flukes in de manual waar je wat vindt , de fit van de onderdelen zit redelijk goed voor de prijs, het plastic ziet er ook wel "stevig" genoeg uit voor wat rolletjes te overleven
op naar de rest
en een uppie weer,
de tranny en zijn ingewanden
de behuizing is in 1 geheel gevormd en voelt wel robuust aan, alsook zijn er verzonken naden om de smerigheid buiten te houden,
de rubber shielded lagers zijn ook een leuke bonus, leuke zijnoot de uitgaande as is gelagerd op 3 punten, 2 intern en 1tje extern,
en het boeltje dicht met de slipperclutch gemonteerd, hier is nog een typisch deel van de handleiding die de mist ingaat , mits er totaal geen uitleg wordt verschaft over de instelling van de clutch en helemaal niet dat je de stickerfolie van de pads moet verwijderen...
en het "dwars" geplaatst frame komt in 2 delen naar elkaar
en tegen elkaar met de tranny, weer leuk detail ; de wormpjes om de cardans te monteren zijn voorzien om door de aandrijfassen te gaan, goed en simpel design, de cardans zelf zijn zus en zo , dus testen is de boodschap hier,
en de upper deck gemonteerd, en wat ditjes en datjes, vreemd genoeg kan de manual soms niet beslissen welke schroefjes dienen gebruikt te worden,
alsook zijn de chassis dwarsplaten vrij slecht afgewerkt, en beide hebben sommige gaten gesouvereind waar onnodig, wel jammer dat ze bij ansmann daar blinde chinezen voor inzetten om die delen te maken , de fit zit uiteindelijk wel goed..
en de afgebouwde auto, heb wel de rear steering van een lockout voorzien,
de schokdempers in droop gegooid,
nu kan ik eens nadenken hoe ik de tuber ga voorzien om op het bestaande frame te bouwen, heb nog een bj 40 cab slingeren...
leuke build en wel een leuke auto heb ik den indruk,
heeft zijn probeempjes in afwerking maar de prijs en uitrusting maakt het geheel goed...
ben der aan kunnen beginnen ,
pas en bricolagewerk;
en verder builden en fabben maar
en nog een kleine uppie,
komt al wat vorm in
en nu ne stinger en de achterkant afwerken, dan zien welke dempers ik ga gebruiken enz....
werk genoeg nog
en nog een uppie, nog wat detailwerkjes en dan kan alles gelakt worden...
en dan verder fabben aan de afwerkingen
en de hoogte dat dit ding zou moeten komen ,
en met wat verf op alles
en weer verder knoeien nu....
thx
en wat detailtjes geschilderd, grilletje gefabt
en heb nog wat bling wielen besteld
en de bed een beetje gefabt,
heb leuke 0.50mm traanplaatstukjes gevonden die ik ga verlijmen met 1.50mm styreen
nog veeeeel werk
en weer een klein upke,
heb wat geklungeld met het interieur en dat ding in de cab geramd
generiek idioot worstelventje derin,
nog een paar kleine dingetjes die moeten met de post komen en dan ist em trailready, wss dat ik em ga testen in Lummen,
en na weer wat slijp/knutsel/ verfwerkjes....
nog de elektronica inbouwen en dan zijn we der...
waar blijven mijn wielen nu toch ? t'is toch geen staking bij de post
en de pimprims zijn ook gemonteerd geraakt,
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Re: Ansmann rock ruler bj40
Heel mooi!!! En hoe rijd hij? Ik wou dat ik ook zo kon lassen.
Zijn dat 2.2 wielen?
Groeten van Wim
Zijn dat 2.2 wielen?
Groeten van Wim
Wimpie- Initiate
- Aantal berichten : 84
niet slecht alleen wat top heavy, de wielen zijn 2.2's ,
de auto is verkocht aan wimpos, die kan u meer inside info bieden
deze heeft geleid naar de build van de skunkworx moonbuggy
de auto is verkocht aan wimpos, die kan u meer inside info bieden
deze heeft geleid naar de build van de skunkworx moonbuggy
Boussini- Addict
Ik denk er aan om mijn losi comp crawler om te bouwen naar een scaler.
Had gedacht aan 1.9 wielen met zo een toyota hilux body. Zie liever een land rover defender maar denk dat hij ook te hoog zou zijn voor het echte werk.
Denkt U dat de losi daar zou kunnen voor dienen?
Had gedacht aan 1.9 wielen met zo een toyota hilux body. Zie liever een land rover defender maar denk dat hij ook te hoog zou zijn voor het echte werk.
Denkt U dat de losi daar zou kunnen voor dienen?
Wimpie- Initiate
- Aantal berichten : 84
Even in David's topic moeien Als je de tranny, motorsteun en de assen neemt kun je er met een paar alu profielen zelf een scalechassis omheen maken, dat is de mooiste oplossing, het Losi spul is er meer dan goed voor!
RickvS- Regular
- Aantal berichten : 586
zoals Rick al vermeld, gewoon assen en tranny behouden en de rest deromheen bouwen
de enige limiet is je eigen fantasie
de enige limiet is je eigen fantasie
Boussini- Addict
Soortgelijke onderwerpen
» ansmann hilux
» The Rock Bouncers
» Gmade R1 Rock Buggy
» Rock bashing @ "The Pit" in Lummen
» bount hunter rock racer
» The Rock Bouncers
» Gmade R1 Rock Buggy