RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kyosho Sandmaster EZ

+6
crissypaint
Toyobart
RickvS
StefCross
nilsken
Boussini
10 plaatsers

Ga naar beneden

Kyosho Sandmaster EZ Empty Kyosho Sandmaster EZ

Bericht van Boussini wo 19 sep 2012 - 23:00

Na al even rondgekeken te hebben voor een deugdelijk "baja" scale-achtig aspect, heb ik me laten verleiden door deze backyard mint 400 racer;
de nieuwe sandmaster kit van Kyosho,

uiteindelijk heeft de kyosho het gewonnen voor een heel simpel aspect, en dat is het financiële, aan een prijs van 80-90€ is dit een tof speeltje om mee te experimenteren en te knallen, als Tamiya man moet ik zeggen dat de Sandscorcher en de Wild one mij eerder bekoren in de scale departments maar deze lijkt mij "nuttiger" in gebruik ,om niet te zeggen dat je drie-en-een-half Sandmaster kitjes hebt voor het budget dat je ophoest voor één van big T's modelletjes, dus dit geeft mij meer ruimte voor go fast spulletjes erop te gooien

de bedoeling is om deze EZ kit een beetje aan te passen naar mijn "scale" wensen en toch de performance gelijkertijd wat op te schroeven voor een "clubman" dagje op de track tussen de "echten" Wink

het slachtoffer in kwestie;

Kyosho Sandmaster EZ Img4358ri

en de inhoud;

Kyosho Sandmaster EZ Img4359m

op het eerste zicht blijkt Kyosho de Tamiya toer op te gaan met een blisterpack met uitgestalde componenten die (spijtig genoeg in mijn geval ) deels voorgemonteerd zijn, dit vergemakkelijkt first time builders wel een snelle start,

ook precies van Tamiya afgekeken is het bijvoegen van een standaard fancan motor en bijpassend regelaartje,

onder het blister vind ik een witte doos terug die gevuld is met de rest van de auto-onderdelen ingedeeld in geletterde zakjes en handleiding,schroevendraaier en moersleutel, een beetje zoals xray bij zijn 1/18 kitjes vind ik de schroevendraaier een leuk extra

ook fijn om zien zijn de echte beadlocks, jammer dat het een unieke bandenmaat blijkt te zijn, dus hangt het af hoe de auto opgepikt wordt door de "tuner" fabrikanten wanneer er beter rubber en hop-ups beschikbaar komen,

een downer zijn de shocks, bigbore afmetingen, 3 delig (ondercap, huls en bovencap ) met alles erin om oliegevuld te zijn, enkel zijn ze het niet, deze missen dichtingen en een bladder om olie te ontvangen, iets waar ik mij wil mee bezigen om ze effectief met olie te kunnen vullen,

zoals jullie wel kunnen merken ga ik pogen zoveel mogenlijk van de kit te gebruiken en de punten aan te passen die ik persoonlijk wat minnetjes vind,

meer later Wink




Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Kyosho Sandmaster EZ Empty Re: Kyosho Sandmaster EZ

Bericht van nilsken do 20 sep 2012 - 0:51

lol!
Dit weekend er nog over gesproken en je hebt hem al!

Is de meegeleverde motor geen 22T ipv de standaard 27T bij Tamiya?
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Kyosho Sandmaster EZ Empty Re: Kyosho Sandmaster EZ

Bericht van StefCross do 20 sep 2012 - 7:16

Leuk projectje , laat de updates maar komen Wink
StefCross
StefCross
Addict
Addict

Aantal berichten : 860
Woonplaats : Turnhout

Terug naar boven Ga naar beneden

Kyosho Sandmaster EZ Empty Re: Kyosho Sandmaster EZ

Bericht van Boussini do 20 sep 2012 - 12:37

nilsken schreef: lol!
Dit weekend er nog over gesproken en je hebt hem al!

Is de meegeleverde motor geen 22T ipv de standaard 27T bij Tamiya?

ik denk dat het een 550 22t is, mits deze een ingebouwde "fan" heeft, net zoals de slash een 550 12T heeft komt die overeen met een 16t 540 van prestaties,
dus gebaseerd op wat ik gelezen heb op een UK forum, zou het zijn dat de zwarte sport tuned van tamiya een stukje sneller is dan de meegeleverde in deze kit,
ook een beetje sneu is het "slip on" plastic tandwiel, hier gaat een staal 48dp exemplaar in de plaats komen Smile
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Kyosho Sandmaster EZ Empty Re: Kyosho Sandmaster EZ

Bericht van Boussini do 20 sep 2012 - 22:20

een klein upje,

de bandjes eens gedemonteerd en de algemene staat eens nagezien van wat je zo moeiteloos op je auto schroeft,

een eerste obserservatie leert ons al direct dat de plastic beadlock ringen net genoeg voldoen om het geheel bij elkaar te houden, het werkt dus ,maar net genoeg ge-engeneerd Laughing

de foams zijn naar mijn mening een hard compound, meer ideaal voor onroad of harde ondergrond in deze bandenhoogte, de maat is ietsje te groot en zit nogal samengepropt in het bandje, dus even een schaartje erbij en deze mooi passend gemaakt,

Kyosho Sandmaster EZ Img4361h

het chroom randje vind ik maar "toy" en gaat dus afgebeten worden en van een verfje voorzien , raar detail er zitten enkel chromies aan de buitenkant, de binnenste zijn zwart,

en even een blik op de dempertjes, deze zijn mooi gecast en afgewerkt dat het een doodzonde is om ze niet met olie te vullen,

Kyosho Sandmaster EZ Img4360x

zoals je ziet zijn het driedelige shockbodies en is er een piston aanwezig met kleine gaatjes, de veren zijn vrij hard maar dat zullen de eerste rijtests wel uitwijzen, uit gevonden filmpjes zie je wel dat hij vrij springerig opgesteld staat,

het plan hier is denk ik de onderste shockinsert aan te passen met o-ringen en wat draaibankwerk om deze vast te zetten , een bladder bovenaan ( mischien gewoon een sponsje ) en het geheel met teflon dichtmaken aan de schroefdraden, en natuurlijk vullen met een lichte demping achteraan en ietje harder voor,

tot de volgende uppie Wink
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Kyosho Sandmaster EZ Empty Re: Kyosho Sandmaster EZ

Bericht van RickvS vr 21 sep 2012 - 11:24

Leuk dit, ik had er ook al met een half oog naar gekeken, benieuwd hoe het allemaal uitpakt, voorlopig ziet het eruit dat er veel is voor weinig budget.
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Kyosho Sandmaster EZ Empty Re: Kyosho Sandmaster EZ

Bericht van Boussini za 22 sep 2012 - 23:34

en we hebben een beetje kunnen knutselen aan de Sandmaster Smile

het ventje zoals het in het doosje kwam,

Kyosho Sandmaster EZ Img4364em

het helmpje heeft weinig detail, maar gestickerd zoals origineel ziet het er wel ok uit, dit ga in inwisselen voor een tamiya hoofdje of wat anders,
alsook ga ik het torso wat betere kleurtjes aanmeten Smile

en al in de primer,

Kyosho Sandmaster EZ Img4371r

alsook hebben de bandjes een nieuw kleurtje ontvangen,

Kyosho Sandmaster EZ Img4372xy

en voor geen 13 in een dozijn auto te worden heb ik nog wat met verf en primer gespeeld;

Kyosho Sandmaster EZ Img4370a

ik dacht dat er al een rood lastic chassis bestond, maar dat heb ik enkel op de beursfoto's van kyosho tegengekomen,

het zou toch een leuke optie zijn om de kooi te voorzien in verschillende leuke kleurtjes die kleurvast blijven,

het standaard regelaartje , de Kyosho perfex 18, volgens mij iets dat wel zal werken en identiek aan de himoto regelaar Laughing ,

Kyosho Sandmaster EZ Img4368g

enkel gaat deze een paar elektronische aanpassingetjes krijgen, zoals een ietje zwaardere elco, een paar soldeerpunten van de fets nalopen , een cut off ,deans stekker motorpolen rechtstreeks solderen en mischien nog een dipje plastidip,

Kyosho Sandmaster EZ Img4369md

na onderzoek is gebleken dat Nilsken het bij het rechte eind had, de motor is een 22 turns 540 met interne koelingsventilator in een standaard armatuur, lijkt mij een ideale keuze voor de toepassing hier,

de plannen zijn er blijkbaar al , nu op naar de effectieve bouw van dit ding Smile
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Kyosho Sandmaster EZ Empty Re: Kyosho Sandmaster EZ

Bericht van Boussini zo 23 sep 2012 - 0:15

met de bijgeleverde schroevendraaier in aanslag , aandachtig de handleiding bestuderend, zal ik hem maar eens in elkaar steken zeker?!

na 5 minuutjes;

Kyosho Sandmaster EZ Img4373p

de handleiding is meer dan duidelijk en alles wat je nodig hebt zit in het juiste geletterd zakje zodat jezelf zot zoeken naar het juiste schroefje zo goed als onmogenlijk is geworden,
hier zie je al dat het front snel in elkaar snapt en met schroeven secuur aan het chassis gezet wordt , dit ding bouwt snel makkelijk en vlot , nice!

standaard komt de sturing met koperen busjes uitgerust in 8x5 maat,
altijd leuker dan plastic busjes, maar nog plezanter en smoother zijn kogellagers, die gedoneerd werden van een tamiya model Laughing


na 10 minuutjes;

Kyosho Sandmaster EZ Img4375va

dit bouwt echt makkelijk en snel, de voorgebouwde delen zoals de fusees even nagelopen en de lagerpassingen gecontroleerd, enkel jammer dat er enorm veel speling zit in de lengterichting van de wielasjes, nog iets dat ik ga proberen uit te shimmen, net als de achterophanging, deze moeten opgevuld worden met 0.5mm shims om rondzwabberen te voorkomen Smile

Kyosho Sandmaster EZ Img4376yk

toch een beetje veel verschil naar mijn zin, dus opvullen die handel;

Kyosho Sandmaster EZ Img4379yt

en al veel beter se, de techneuten onder ons zullen al opgemerkt hebben dat ik de terminals van de motor al afgesoldeerd heb Wink

Kyosho Sandmaster EZ Img4380u

nog een klein truukje ;om de dogbones een beetje te sparen tot universals beschibaar zijn Laughing, gewoon even wat o-ringetjes in de cups en ze slijten al ietsje minder hard Smile

Kyosho Sandmaster EZ Img4378s

de versnellingsbak komt voorgemonteerd, ook even nalopen en ah...? er zit een ball joint niet diep genoeg ingedraaid, even oplossen met een sleuteltje 6, (foei kyosho deze maat zit niet op jullie kruissleuteltje dat meegeleverd is Sad )

na een dikke 30-45 minuten ben je hier al beland, het bouwt zo snel dat ik zelfs niet veel foto's heb kunnen nemen,

Kyosho Sandmaster EZ Img4383wx

klein minpuntje is de servobevestiging, kyosho houdt de standaardmaat zeer strikt aan, dus pak je best de houder ( zoals de asso rally en buggies in 1/18 ) mee naar je LHS als je nog een servo moet kopen Smile
met wat wroeten heb ik er een XP metal gear servo ingeperst en die is net een millimeterje te groot,

Kyosho Sandmaster EZ Img4385s

de bodypanels zijn uit beenhard abs nogal in contrast met de rest van het "soepele" chassis, alsook passen de uitsparingen niet zo goed op het frame, dus even mijn goede vriend dremel erbij gehaald en de clearance issues opgelost Smile

gezien dat het plastic een goede basis gaat vormen voor custom paint, gaat deze toch een nieuw kleurtje krijgen

Kyosho Sandmaster EZ Img4387l

Kyosho Sandmaster EZ Img4388im

een klein uurtje is verstreken en daar staat ie dan Smile enkel nog de elektronica inbouwen het ventje afwerken ( staat over de elektrohandel )
alsook de panelen nog primen en in een ander kleurtje gooien,

blijf volgen voor het vervolg Wink
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Kyosho Sandmaster EZ Empty Re: Kyosho Sandmaster EZ

Bericht van Toyobart zo 23 sep 2012 - 10:10

Mooi verslagje , zitten er eigenlijk lagers bij ?

grtz !
Toyobart
Toyobart
Addict
Addict

Aantal berichten : 1186
Woonplaats : Stabroek

Terug naar boven Ga naar beneden

Kyosho Sandmaster EZ Empty Re: Kyosho Sandmaster EZ

Bericht van Boussini zo 23 sep 2012 - 12:54

op de stuurinrichting na is alles gelagerd Smile
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Kyosho Sandmaster EZ Empty Re: Kyosho Sandmaster EZ

Bericht van Boussini do 27 sep 2012 - 21:12

nog een beetje verdergeknoeid, en geschilderd vooral,
toen besliste de verf tegen te werken, maar dit was het generale idee,


Kyosho Sandmaster EZ Img4389b

tegenvaller, de bodyset is dus vrij onbruikbaar geworden,
aan de andere hand heb ik het helpje en de driver van wat kleurtjes voorzien al, deze hebben nog een paar likjes als afwerking nodig

to be continiued...
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Kyosho Sandmaster EZ Empty Re: Kyosho Sandmaster EZ

Bericht van Boussini ma 1 okt 2012 - 21:21

afbijten was geen optie bij de body panels, dus als je ze schildert, doe het dan met al de juiste gematchte producten,

de mijne zijn een beetje ongelukkig "gesmolten/verweekt" ,
geen nood een nieuw setje in een andere kleur is onderweg uit japan,
weer een ervaring rijker in het proces van schilderkunst Laughing

Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Kyosho Sandmaster EZ Empty Re: Kyosho Sandmaster EZ

Bericht van Boussini za 3 nov 2012 - 11:22

en de EZ heeft zijn nieuwe panels ontvangen, samen met een stalen motortandwiel,

Kyosho Sandmaster EZ Img4404b

Kyosho Sandmaster EZ Img4405l

Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Kyosho Sandmaster EZ Empty Re: Kyosho Sandmaster EZ

Bericht van crissypaint za 3 nov 2012 - 11:49

eiegenlijk nog een mooi dit modelletje
crissypaint
crissypaint
Addict
Addict

Aantal berichten : 1448
Woonplaats : ninove

Terug naar boven Ga naar beneden

Kyosho Sandmaster EZ Empty Re: Kyosho Sandmaster EZ

Bericht van Tamiya1970 za 3 nov 2012 - 12:15

Ziet er zeker fris uit met de witte kooi en blauwe pannels Very Happy
Erg goed gelukt!!
Tamiya1970
Tamiya1970
Regular
Regular

Aantal berichten : 606
Woonplaats : Oegstgeest (Holland)

http://www.tamiyaclub.com/member.asp?id=26365

Terug naar boven Ga naar beneden

Kyosho Sandmaster EZ Empty Re: Kyosho Sandmaster EZ

Bericht van Nobody za 3 nov 2012 - 14:05

Die vind ik ook nog redelijk scale.

Mooie.

N

Nobody
Nobody
Addict
Addict

Aantal berichten : 875
Woonplaats : Brakel

Terug naar boven Ga naar beneden

Kyosho Sandmaster EZ Empty Re: Kyosho Sandmaster EZ

Bericht van Toyobart za 3 nov 2012 - 22:29

schoon genoeg voor mij Smile
Toyobart
Toyobart
Addict
Addict

Aantal berichten : 1186
Woonplaats : Stabroek

Terug naar boven Ga naar beneden

Kyosho Sandmaster EZ Empty Re: Kyosho Sandmaster EZ

Bericht van nilsken zo 4 nov 2012 - 11:49

En hoe is op de baan?
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Kyosho Sandmaster EZ Empty Re: Kyosho Sandmaster EZ

Bericht van Boussini zo 4 nov 2012 - 11:51

geen idee, de auto staat gestockeerd Laughing
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Kyosho Sandmaster EZ Empty Re: Kyosho Sandmaster EZ

Bericht van karel47 zo 4 nov 2012 - 14:10

mooie buggy , toffe kleuren !!! pirat
karel47
karel47
Regular
Regular

Aantal berichten : 743
Woonplaats : ninove belgium

Terug naar boven Ga naar beneden

Kyosho Sandmaster EZ Empty Re: Kyosho Sandmaster EZ

Bericht van desmoboy zo 24 nov 2013 - 22:19

Nog steeds niet mee gereden ?
desmoboy
desmoboy
Regular
Regular

Aantal berichten : 483
Woonplaats : Damme-Moerkerke

Terug naar boven Ga naar beneden

Kyosho Sandmaster EZ Empty Re: Kyosho Sandmaster EZ

Bericht van Boussini zo 24 nov 2013 - 23:10

verhuisd naar een nieuwe eigenaar intussen Smile
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Kyosho Sandmaster EZ Empty Re: Kyosho Sandmaster EZ

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum