RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Trail Wrecker, 99% klaar

+12
Joppe
crissypaint
rataplan
Rocco.
GhostCrawler
Touareg
Boussini
Hoggy
Bas
Cornholio
StefCross
RickvS
16 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van RickvS do 14 jun 2012 - 20:35

Al een tijdje liep ik met idee rond om een vintage wrecker te bouwen; https://rctrial.actieforum.com/t631-dingen-die-gewoon-moeten

Langzaam aan over nagedacht hoe je een trialtruck kon combineren met een wrecker-achtige look en een pumpkinkap besteld, en toen maar even gestopt want er was iemand anders die het ook een leuk idee vond, orginaliteit is erg belangrijk voor mij dus ik wou de schijn van 'nadoen' voorkomen, maar eerlijk is eerlijk, ik loop al lang met het idee en ik doe niemand na, het zal eerder omgedraaid zijn, dus ben ik maar begonnen.

Ik wilde een plat chassis, meer scale dan crawl in de hoop dat het eindigt met iets wat realistisch oogt als het rondrijd, met bladveren voor de nodige vintage look en dubbele wielen achter, de neus wordt dus pumpkin, de bak en kraan maak ik zelf.

Het chassis is zo goed als af, was niks bijzonders, geen 4 link of lange veerweg dus zo klaar.
De assen en bak zijn van RC4WD, Savox servo en Ezrun brushless crawlersetje.
De banden komen misschien deze week nog maar het leuke werk kan beginnen, de opbouw.

Voorbeeld:

Trail Wrecker, 99% klaar Lbcb018039c

Chassis:

Trail Wrecker, 99% klaar 20827815


Later meer, Rick


Laatst aangepast door RickvS op wo 4 jul 2012 - 11:49; in totaal 3 keer bewerkt
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van StefCross do 14 jun 2012 - 20:38

Leuk projectje !

Een klein vraagje , is de pumpkin niet te smal?

maw ga je hem moeten verbreden?

Grtz

Stef
StefCross
StefCross
Addict
Addict

Aantal berichten : 860
Woonplaats : Turnhout

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van Cornholio do 14 jun 2012 - 20:39

De kunstwerkjes blijven komen, onvermoeibaar deze kerel cheers
Ik ben weer curieus Wink
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van Bas do 14 jun 2012 - 21:17

Ik kan al niet wachten!
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van Hoggy do 14 jun 2012 - 21:30

T-Rex 60 assen op bladveren in combinatie met shocks, dit is vermoedelijk redelijk hard afgeveerd met weinig flex tot gevolg Rolling Eyes
Voor de achteras van dit werkpaard alvast geen probleem en zelfs nodig als je er echt mee gaat takelen maar op de vooras kan je de spiraalveren van de shocks verwijderen en de oliedemping zal in combinatie met de bladveren een efficiente afvering bieden en bovendien meer flex Idea

De plastic T-Rex 60 assen zijn ook op mn John Boyer Bronco gemonteerd en ik adviseer u om de uiteinden van de T-rex 60 achteras te versterken met behulp van een messingbuis die je over de uiteinden van de asbehuizing schuift. Dit biedt 2 voordelen:
_ Als je de behuizing van de achteras samenschroeft hebben de uiteinden de neiging om uit elkaar te gaan waardoor het lager speling krijgt, door het stuk messingbuis wordt dit vermeden en zit het lager muurvast in zn behuizing.
_ Tweede voordeel is dat de as een heel stuk sterker wordt en daardoor extreem kan belast worden

P.S. messings buis is van een Amerikaans merk met navenante maataanduiding en verkrijgbaar in lengte's van ongeveer 30 cm, ik zal effe meer referentie's opzoeken want ik heb ergens nog een stuk liggen met het stickertje van de producent erop.


Link naar mn John Boyer Broncohttps://rctrial.actieforum.com/t48-john-boyer-ford-bronco

Keep on the amazing RC works Rick Cool
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van RickvS do 14 jun 2012 - 23:51

Bedankt voor het meedenken vrienden!

@Stef, de pumkincabine is eerder 1/12 en redelijk smal, dat klopt, ik ga een optisch truukje toepassen, namelijk de bak breder maken met dubbele achterwielen, de breedte van de bak laat ik dmv doorlopende treeplanken naar voren lopen net als bij de 6x6, dan lijkt het breder.
Dan een stijltje in de voorruit en wat meer nadruk op het neusje door het wat meer te detailleren en dan zal het waarchijnlijk acceptabel ogen.
In werkelijkheid waren de jaren 50 F150 cabines ook al niet al te groot hoor, maar het moet gewoon leuk ogen.

@Hoggy, de veren zijn tijdelijk, er komen truckshocks zonder spiraalveren onder maar die moeten nog arriveren, maar deze zijn in lengte de zelfde maat en dus voor de mockup geschikt.

Verder heb ik je Boyer topic met interesse doorgelezen, toevallig wilde ik al een soort knelringen maken zeker voor de achteras, dit bevestigd die gedachte, top!
Qua belasten zal het allemaal niet zo exteem worden, de opzet is een echte scaler die een trial kan rijden en om kan rollen zonder dat alles eraf valt, het zal een optisch verhaal worden, een echt functioneel werkende kraan gebruik je een keertje dan is de lol eraf, de gein hiervan moet worden iets wat je niet op een trail verwacht rond te zien hobbelen, met dubbele wielen achter en enkele voor gecombineerd met een relatieve korte wielbasis is dat al heel wat.

Bedankt mannen! Groeten Rick
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van Boussini vr 15 jun 2012 - 8:57

ik ben onder de indruk van jouw chassis works Rick,
die lijken altijd simpel gebouwd met een goede lay out,
alsook sta ik te kijken van jouw onuitputbare bron van tranny's en assen Laughing

zoals gewoonte kijk ik ernaar uit hoe je dit varkentje gaat wassen Wink

Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van Touareg vr 15 jun 2012 - 9:05

Nou dat wordt een heel ander iets dan de andere, en of je nou wel of niet origineel is tie sowieso. En het gaat om de lol, niet wat andere doen.
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van GhostCrawler vr 15 jun 2012 - 19:29

Heb je al passende wielen gevonden Rick, ben er erg benieuwd naar wat voor schoeisel eronder komt.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van Hoggy vr 15 jun 2012 - 20:04

Ik heb het effe opgezocht voor u Rick en de messing buis is een product van de producent K&S engineering: http://www.ksmetals.com/retail.html

De maat die u nodig heeft volgens het barcodeetiket is: 5/8 round brass stock no. 143

Een degelijke modelbouwzaak moet dit zeker in voorraad hebben
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van RickvS ma 18 jun 2012 - 15:52

@David, bedankt! jij geeft mij vaak dezelfde gedachten hoor, wat betreft assen enzo, ik ben altijd op jacht ernaar, zo af en toe moet ik wel eens wat verkopen en dan ruil ik vaak weer ander spul in waarmee ik verder kan, ik heb een groot nadeel, als ik iets af heb weet ik wat ik de volgende keer anders wil.... modelbouwersdeformatie denk ik Embarassed

@Koos, vanwege de schaal en een beetje vintage look 90mm LaRo wieltjes, dit wordt meer scale dan trial.

@Hogster, bedankt! Einde van de week komt mijn kameraad terug van vakantie, die heeft een bescheiden draaibank, nu ik de maten weet draai ik ze zelf uit een messing pijp.

Update van de opbouw, even druk maar ik probeer toch af en toe een uurtje te werken, eerst de cabine:
er lijkt niet veel gebeurt maar schijn bedriegt een beetje, de grill ontchroomed, in 1953 was dit vooral een werktruck en chroom was overbodige luxe toen, wel een beetje extra detail en motorkaplijnen gemaakt, stijltje in de voorruit voor de looks, dak dichtgemaakt en achterschot gemaakt:

Trail Wrecker, 99% klaar 75267745

De bak voor de kraan, ging ik 'even' maken.... niet dus, om een beetje mooie solide look te krijgen alsof alles van metaal is was dit weer een aardig karwei, om het goed laten ogen zijn alle hoeken afgerond voor de massieve uitstraling.
De spatborden zijn uit de orginele pumpinbak gehaald.
De kasten in de zijkant zijn om een beetje diepte te suggereren en om te laten zien dat het geen holle buitenkant is, wederom voor een solide look.

Trail Wrecker, 99% klaar 51857791


Morgen arriveert de verf, ondertussen kan ik de kraan maken en werken aan twee andere kappen maar daarover later meer.

Groeten Rick
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van Boussini ma 18 jun 2012 - 16:21

ziet er belange niet slecht uit,
is de pumpkin cab nog de originele breedte? hij geeft de indruk verbreedt te zijn, het grilletje ziet er ook leuk uit met de extra vinnetjes
het achterruitje vind ik klasse! ,
enkel de breedte van de "bak" vind ik wat twijfelachtig ( smaak en goesting...), maar uiteindelijk is het geduld voor het geheel,

Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van RickvS ma 18 jun 2012 - 16:26

Die extra vinnetjes is een van de dingen die ervoor zorgt dat hij breder 'oogt' maar het is de orignele breedte, de bak is breder maar dat is in het echt ook vaak zo, misschien het verschil in kleuren het teveel benadrukt, het wordt een kleur uiteindelijk, misschien dat het dan als een geheel oogt.

Zie nu ook dat het scheef staat, het is los erop gezet voor de pic Embarassed
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van Rocco. ma 18 jun 2012 - 16:45

waauw good work!!!
Rocco.
Rocco.
Regular
Regular

Aantal berichten : 486
Woonplaats : Denderleeuw

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van Boussini ma 18 jun 2012 - 20:18

Rick, kan je mij een putty aanraden om mee te werken? ben zelf aan een rear bed bezig met wielkappen van een f150 , mits ik het groffe werk wel kan piepen met styreen, zoek ik een "mastik" ( plamuur voor de NL Wink ) die fijner werkt /makkelijker werkt dan autoplamuur...
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van RickvS ma 18 jun 2012 - 20:56

Autoplamuur gebruik ik ook inderdaad (2K) maar het stinkt nogal en het mengen voor even een plekje is nogal een gedoe.
Voor een naadje hier en daar gebruik ik Tamiya putty, de standaard versie, met Tamiya styreen lijm kun je het verdunnen eventueel, of de putty aanbrengen en gladstrijken met het lijmkwastje of eerst een papje mengen en aanbrengen, ik heb altijd een potje lijm speciaal voor putty.

Dit is de dik vloeibare lijm voor meer massa:
http://www.modellbau-seidel.de/index.php?firma=Tamiya&best=87003&name=Cement-Plastikkleber-40ml

De dunne om meer te laten vloeien:
http://www.modellbau-seidel.de/index.php?firma=Tamiya&best=87038&name=Extra-Thin-Cement-Plastikkleber-40ml

En dan gewoon de standaard putty zoals overal wel te krijgen is:
http://www.military-models.com/87053-tamiya-putty-basic-type-gray-p-366.html

Het voordeel is dat je de grove structuur van de putty oplost en door de lijm droogt het redelijk snel.
Het schuurt fijn en voor gebogen delen die moeilijk te plamuren zijn is het een uitkomst, het grijs op de achterspatborden is verdunde putty.

Verdun het extremer en het droogt craquelé op zonder hechting te verliezen, heel mooi voor roestschade en imiteren van walshuid.

Hoop dat het helpt!
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van rataplan ma 18 jun 2012 - 21:18

wow komt goed
rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van crissypaint ma 18 jun 2012 - 21:20

van deze kant staan we ook al even verder ,thanks Ricky
crissypaint
crissypaint
Addict
Addict

Aantal berichten : 1448
Woonplaats : ninove

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van StefCross ma 18 jun 2012 - 21:23

Het styreenwerk is weer geweldig Very Happy

Keep up the good work !
StefCross
StefCross
Addict
Addict

Aantal berichten : 860
Woonplaats : Turnhout

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van Boussini ma 18 jun 2012 - 22:13

aight duidelijke info, hier kan ik weer mee aan de slag Smile
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van Bas ma 18 jun 2012 - 22:40

Very nice! Ik vind het achterbed zeker niet te breed, maar misschien wel een beetje te 'massief' - maar er wordt nog aan gewerkt, dat is duidelijk.
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van Boussini ma 18 jun 2012 - 22:44

ik denk dat ik op hetzelfde doel Bas Smile de wanden lijken "oversize" de maat van het geheel is perfect
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van RickvS ma 18 jun 2012 - 22:46

Het was en is een beetje kiezen uit twee kwaden, de bak smal zoals het was in de jaren 50 of tien jaar verder kijken wanneer de bak breder wordt?
Ik heb voor het laatste geopteerd want daardoor lijkt de cabine groter, ik hoop dat het goed uitpakt als alles in een kleur staat, wat meer detail en niet te vergeten de kraan nog zal ook wel wat doen.

Let op de bak:

Trail Wrecker, 99% klaar Ds060227204459vi
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van Bas ma 18 jun 2012 - 22:50

Hey Rick

Wat ik eigenlijk bedoel is dat de wanden, aan de achterzijde gezien, net 2 dikke balken zijn. Dat bedoel ik met het massieve, maar een opstaand randje of bijkomend detail zal dat ongetwijfeld oplossen.
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van RickvS ma 18 jun 2012 - 22:52

Ik denk ook dat het grote probleem is de hoogte van de vloer, daar blijf ik tegenaan lopen met trial / scalers, ook al eerder met de Tundra, als de vloer straks matzwart is en het dieper lijkt kom ik er misschien mee weg, ik ga in ieder geval weer een doorgezaagd reservewiel gebruiken om diepte te suggereren die er niet is.

@Bas, ik snap het nu, ik probeer dat op te lossen door een reling erop en kasten erin, aan een kant komt bv de bediening van de kraan in de smalle nis.
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Trail Wrecker, 99% klaar Empty Re: Trail Wrecker, 99% klaar

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum