RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Servo water dicht maken zonder plastidip

+6
Ranger Joe
Bas
magic2002
voske
Arjan
Michiel
10 plaatsers

Ga naar beneden

Servo water dicht maken zonder plastidip Empty Servo water dicht maken zonder plastidip

Bericht van Michiel do 7 jun 2012 - 17:54

Hallo allemaal.
Ik wou mijn sevo waterdicht maken.
Maar weet er iemand hoe dat je dat kan doen zonder Plastidip?
Alvast bedankt.

Mvg michiel.

Michiel
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 101
Woonplaats : Lovenjoel

Terug naar boven Ga naar beneden

Servo water dicht maken zonder plastidip Empty Re: Servo water dicht maken zonder plastidip

Bericht van Arjan do 7 jun 2012 - 17:58

hmmm traxxas of een bleubird kopen?

of boven water houden.




je kan der een ballon tot aan de kraag om heen trekken scheelt wat maar is niet 100%
Arjan
Arjan
Regular
Regular

Aantal berichten : 259
Woonplaats : Kesteren Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Servo water dicht maken zonder plastidip Empty Re: Servo water dicht maken zonder plastidip

Bericht van voske do 7 jun 2012 - 18:06

Ik doe niks aan mijn servo's en rij er mee door het water heen.Tot nu toe heb ik nog geen problemen mee gehad,maar ik kan niks garanderen dat de servo niet kapot gaat. Razz
voske
voske
Regular
Regular

Aantal berichten : 363
Woonplaats : Oud-Turnhout

Terug naar boven Ga naar beneden

Servo water dicht maken zonder plastidip Empty Re: Servo water dicht maken zonder plastidip

Bericht van magic2002 do 7 jun 2012 - 18:09

ik heb er al wel kapot gehad door water, mijn alternatief voor plastidip is vloeibaar rubber... te koop in de meeste hobby zaken waar ze spullen voor gips mallen te maken hebben.
magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 617
Woonplaats : Ossendrecht

https://www.facebook.com/VRCP1

Terug naar boven Ga naar beneden

Servo water dicht maken zonder plastidip Empty Re: Servo water dicht maken zonder plastidip

Bericht van Bas do 7 jun 2012 - 19:00

Ik heb even je titel veranderd, er bestaat nl een how-to als je het wél met plastidip wil doen. Dit is minder verwarrend Smile

Als je een waterproof servo koopt zit er een heel fijn rubberen membraantje tussen de delen van de servo. Als hij dat niet heeft kan je dat niet toevoegen, denk ik. Dan is het enige wat ik nog kan bedenken elke naad dichten met secondenlijm ofzo - maar dan krijg je hem wel nooit meer open, uiteraard.
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Servo water dicht maken zonder plastidip Empty Re: Servo water dicht maken zonder plastidip

Bericht van Ranger Joe do 7 jun 2012 - 19:12

volproppen met niet geleidend vet kan ook, dus vet dat electriciteit niet geleid.

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

Servo water dicht maken zonder plastidip Empty Re: Servo water dicht maken zonder plastidip

Bericht van Cornholio do 7 jun 2012 - 19:14

Mijn cheap-ass Towerpro servo's gaan door water, modder enz... zonder er iets aan gedaan te hebben en ze blijven werken...
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Servo water dicht maken zonder plastidip Empty Re: Servo water dicht maken zonder plastidip

Bericht van rataplan do 7 jun 2012 - 19:17

je kan de naden dichten met vloeibare pakking of siliconen

op voorwaarde dat alle gaten die water kunnen binnen laten ook echt goed dicht zijn vb waar de kabel binnen gaat

en idd het tandwielgedeelte vol vol met vet duwen dat waterafstotend is
want langs daar kan het meeste water binnen dringen
rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Servo water dicht maken zonder plastidip Empty Re: Servo water dicht maken zonder plastidip

Bericht van Boussini do 7 jun 2012 - 19:22

ik lees enorm veel alternatieven maar niet direct een oplossing,

ik zou het aanpakken als volgt;

een rolletje teflon, deze smalle teflon mee tussen de servo casing "trekken"
deze bestaat meestal uit 3 delen ( de casing Wink ) dan de uitstekende randen mooi platduwen tegen de wanden en "elektriekerstape" er mooi omheen doen,
vergeet geen niet geleidend vet tussen de servo's uitgaande as te doen en een rubber o-ring nog extra langs buiten mee tussen de servohevel

theoretisch gezien zou de aansluitkabel ingegoten moeten zijn en "waterproof" zijn,

t'is een theorie maar kan volgens mij werken
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Servo water dicht maken zonder plastidip Empty Re: Servo water dicht maken zonder plastidip

Bericht van rookie73 do 7 jun 2012 - 19:47

Ik gebruik liquid mask om te waterproofen . Word gebruikt om bodys af te plakken , is eigenlijk vloeibaar rubber . Gewoon 3 lagen met een kwastje aanbrengen en aan het servo tandwieltje een o ring en dan maar zwemmen met die handel Very Happy
rookie73
rookie73
Regular
Regular

Aantal berichten : 476
Woonplaats : Herent

Terug naar boven Ga naar beneden

Servo water dicht maken zonder plastidip Empty Re: Servo water dicht maken zonder plastidip

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum