RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

+12
crissypaint
Rocco.
Bas
dean
crazy71
GhostCrawler
Ranger Joe
StefCross
rataplan
Cornholio
Boussini
RickvS
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van RickvS di 29 mei 2012 - 20:36

Hi Vrienden,

Voor bij de Hilux wilde ik graag een Buggy in dezelfde look hebben die dan weer op een aanhanger erachter aan sukkelt, ik had nog een re-re Buggy Champ bodyset liggen en van de DT02 Sand Rover build nogal wat onderdelen, weer aangevuld naar een compleet chassis was er genoeg om mee te beginnen.
De originele Buggy Champ was een copie van een echte Funco, die bestaan nog steeds en maken tegenwoordig van die 4 zitter Sandrail buggy's, de look moet een mix van de 2 worden, net als de Hilux een beetje semi retro als het ware.

De pics:

Bodyset:
Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Bc0a

Probleem 1, om zoveel mogelijk van de body te behouden moest er vooral aan de voorkant wat aangepast worden, de shocktower is smaller gemaakt en de veren naar voren geplaatst, het brace-achtig ding erachter is ter versteviging.

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Bc1z

Dan ziet het er zo uit, de achterste shocktower is ook smaller gemaakt.

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Bc2i

Ik heb aardig wat km-ers gemaakt ooit met de orginele Buggy Champ, het eerste wat de geest gaf was vaak het dak, nu sterker en breder gemaakt, samen met het weglaten van de daklampen zal hij daardoor straks lager en breder ogen, ik heb altijd gevonden dat er iets mis was met de verhoudingen van de BC in vergelijk met zijn 1/1 voorbeeld.
De neus is weer gefixed en het begin van een interieur:

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Bc3k

Later meer vrienden, bedankt voor het kijken!


Laatst aangepast door RickvS op di 5 jun 2012 - 20:27; in totaal 3 keer bewerkt
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van Boussini di 29 mei 2012 - 20:42

knap opgelost die front tower, verdeelt de krachten mooi ,
ik ben alweer benieuwd Rick!

ps, zijn de plakkertjes ge-arriveerd daar al?
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van Cornholio di 29 mei 2012 - 21:01

Ben (weeral) curieus Wink
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van rataplan di 29 mei 2012 - 22:07

Da ziet er weer veelbelovend uit

rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van StefCross di 29 mei 2012 - 22:43

Leuk projectje weer !

Voor bij de Hilux wilde ik graag een Buggy in dezelfde look hebben die dan weer op een aanhanger erachter aan sukkelt

Wordt de trailer een volledige zelfbouw? Smile
StefCross
StefCross
Addict
Addict

Aantal berichten : 860
Woonplaats : Turnhout

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van Ranger Joe di 29 mei 2012 - 23:07

heb vroeger ooit ook nog gereden met een buggy champ en idd het dakje begaf het meestal als eerste. Ben curieus wat je nu weer uit je hoge hoed tovert. Very Happy

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van GhostCrawler wo 30 mei 2012 - 8:40

Serieus bouwtempo, iedere week een auto Shocked en iedere keer wordt het mooier, ben erg benieuwd vooral naar de trailer waar die opkomt.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van RickvS za 2 jun 2012 - 2:41

Bedankt vrienden, en de trailer wordt inderdaad zelf gemaakt maar redelijk simpel hoor, gewoon een dubbelas autoambulance achtig ding, de nadruk moet liggen op wat erop staat.

Bijna aan de verf toe, op de foto's lijkt er niet veel gebeurt maar da's een beetje schijn, de elektronika zit erin, Brushless Orion 14T, en net als bij de Sandrover heb ik het chassis verhoogd zodat alles mooi aansluit.
Verder met de cockpit aan de gang, de originele Buggy Champ / Rough Rider oogt nogal hoog in vergelijking met de Funco, dat komt deels door dat het figuur te hoog zit, nu zit hij 'in' de cockpit ipv erop en ik heb gekozen voor een iets forser Blitzer figuur.

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Bc4o

Geen scaler maar ik kon het niet laten er wat detail in te doen, dus een accu gemaakt uit evergreen en een tank van een surprise-ei, samen met wat leidingen hier en daar zal het straks geverfd er wel leuk uitzien.

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Bc5q

Wielen en banden komen eraan, en nu de verf, prettig weekend allemaal!
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van rataplan za 2 jun 2012 - 2:46

spannend
rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van crazy71 za 2 jun 2012 - 6:42

komt goed,dat kan ik nu al zien.Tof idee met dat eitje en valt niet op

crazy71
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 58
Woonplaats : berendrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van dean za 2 jun 2012 - 8:42

Knap!!
dean
dean
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 149
Woonplaats : wevelgem

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van Bas za 2 jun 2012 - 10:11

Komt allemaal in orde! Ga je de achterassen van het chassis ook nog weatheren? Of meer op metaal doen lijken?
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van RickvS za 2 jun 2012 - 10:18

Bedankt jongens, en Bas, de onderkant en chassis blijft zwart voor het contrast, na het maken van de opstaande randen heb ik alles weer zwart gespoten voor een uniforme look, de wielen die komen zijn ook zwart.
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van Boussini za 2 jun 2012 - 11:11

die tank ziet er goed uit!, heb jij dan nog van de oude surprise eitjes? de huidige zijn met een scharnier als ik me niet vergis Laughing

de driver komt inderdaad veel beter over! ik vind de seat wel een funky 70's gevoel geven met de "blok" kussentjes
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van RickvS za 2 jun 2012 - 21:41

Ik heb er geen verstand van David, maar dit was inderdaad met een scharniertje.
Funky seventies is inderdaad het thema, toen ik ging spuiten wist ik eigenlijk nog niet precies wat ik doen zou, dus even denken, surfscene in de 70's in California, beetje hippieachtig nog, LSD en de muziek uit Ca toen, Jim Morrison en The Doors, aka the lizard king en daar zijn we dan, een jaren 70 reptiel custom paintjob! Raar hoe het werkt.

Hier zijn de pics en voor wie het leuk vindt, een korte uitleg:

Na de primer eerst mat zwart, voor de backing en mat voor de hechting, daar na titanium zilver, aangezet met titanium brons, en dan highlighten met clear orange/yellow, dan voorzichtig nat schuren met 800:

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Bc6r

Dan de truuk met netje, over de plekken spannen waar je het effect wil en dan met clear green invullen, daarna de hoeken aanzetten met verschillende groentinten en voila:

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Bc7b

Meer seventies wordt het niet denk ik Cool

Later meer, groeten Rick

RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van Boussini za 2 jun 2012 - 21:50

mooie uitleg zoals gewoonte, en ook interessante keuze wel...
ik blijf afwachten naar het geheel Smile
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van Rocco. za 2 jun 2012 - 21:53

bijenkorf buggy Razz
Rocco.
Rocco.
Regular
Regular

Aantal berichten : 486
Woonplaats : Denderleeuw

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van crissypaint za 2 jun 2012 - 22:12

ziet er in ieder geval al super uit,dus het geheel zal ook wel mooi zijn Wink
crissypaint
crissypaint
Addict
Addict

Aantal berichten : 1448
Woonplaats : ninove

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van Touareg za 2 jun 2012 - 22:32

Tjee weer een mooie op komst. En idd wat een tempo, veel vrije tijd. Ben der blij om, steek er veel van op van jou uitleg! Thanks
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van RickvS zo 3 jun 2012 - 12:00

Graag gedaan en bedankt jongens!
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van Jan zo 3 jun 2012 - 21:53

cool ook zonder het groen vond ik hem al niet slecht. Leek op zo'n oude verschenen metallflake lak uit de jaren 70 helemaal verbleekt door de zon

Jan
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 43
Woonplaats : vremde

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van Bas zo 3 jun 2012 - 22:38

Beestjes, beestjes, beestjes... Nen tijger, een slang... What's next?
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van rataplan zo 3 jun 2012 - 22:41

Krokodil ?
rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van RickvS di 5 jun 2012 - 20:33

Wie weet, een Mako shark paintjob staat ook nog op het lijstje.

Deze is zo goed als klaar, bij de proefrit in de tuin toch even schrikken, enthousiast vol gas optrekken eindigt met een salto achterover, niet verwacht dat het zo hard zou gaan.

De pics, niet de mooiste, beetje raar licht maar het is voor het idee:

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Bc11

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Bc10y

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Bc12

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Bc13

Nu nog een aanhanger!

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Bc15


Groeten Rick
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van crissypaint di 5 jun 2012 - 21:31

we zouden eens een trial moeten doen met de buggys tesamen ,zijn er verschillende die eeen sandsocher hebben enzo,moet ook leuk zijn denk ik
crissypaint
crissypaint
Addict
Addict

Aantal berichten : 1448
Woonplaats : ninove

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar Empty Re: Buggy Champ / DT02 lizard king paintjob, klaar

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum