RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zou ik iets hebben met TT02's???

3 plaatsers

Ga naar beneden

Zou ik iets hebben met TT02's??? Empty Zou ik iets hebben met TT02's???

Bericht van nilsken ma 6 feb 2017 - 13:55

Effe een aantal jaren terug in de tijd:

Op het moment dat onze vrienden van Tamiya de aankondiging deden dat ze eindelijk een opvolger voor de TT01 gingen uitbrengen keek ik net zoals met de TT01 naar de vogels.
Moet eerlijk bekennen dat een TT01 me altijd een minderwaardig chassis heeft geleken, waar ik niet veel plezier aan kon beleven. Al was het maar dat het echt allemaal plastiek was...
Nu komen ze dus met de TT02. Op zich lijkt het allemaal hetzelfde als het vorige, echter kan je hem nu toch ook al wat hoger zetten als rally wagen. Op geen enkel moment komt er dus een 'ik-druk-op-de-koop-knop" want ik geloof niet dat het chassis nog maar in de buurt van de XV01 (mijn rallycar) kan komen.
Zelfs de release van enkele mooie body's kunnen me niet .... wacht eens even??? Porsche 911 Carrera? Owla! Ik heb dus op de knop gedrukt Embarassed

Snel chassis ineen gestoken. Uiteraard stalen aandrijfassen, en een alu 4WD stang. Want die plastieke variant kan toch niet deftig werken eh.
Body ook maar ineens een kleurtje gegeven, en het resultaat viel me wel mee.
Zou ik iets hebben met TT02's??? IMG_9818_zps422fe507
Zou ik iets hebben met TT02's??? IMG_9816_zps15f7561a
Zou ik iets hebben met TT02's??? IMG_7171_zps9b89f249
Zou ik iets hebben met TT02's??? IMG_7172_zpsa3859451
Zou ik iets hebben met TT02's??? IMG_7173_zpsa32a993d
Zou ik iets hebben met TT02's??? IMG_7179_zps008c597b
Zou ik iets hebben met TT02's??? IMG_7177_zpsf74ab105

Heb hier een aantal keren mee gereden, was niet goed maar ook niet slecht. Bandjes (lees vooral de brede slick achter) trekken op niet veel. Snellere motor in gestoken, toch niet mijn ding. Blijf liever met mijn XV01 rijden. Snel al op de kast verdwenen, maar wel een ongelooflijk mooie auto om naar te kijken!

Dan gaan we naar eind 2015.
Ik heb voor mijn XV01 een Toyota Celica body gebouwd. Maar deze versie stond op speciale OZ velgen, die je smal en breed kan zetten. Die maken ze uiteraard al eeuwen niet meer. Zowat de zoektocht naar een heilige graal. Wacht eens? Ze brengen op een TT02 chassis de Jagermeister DTM Alfa Romeo 155 terug uit? En die staat op die bewuste OZ velgen? En op een beurs is het dan dus ook gebeurd... Voor een echt lage prijs deze meegenomen. Al was het maar voor de velgen....

Echter ken ik ondertussen wel een hoop mensen die voor de een of andere reden reeds één of meerdere TT02's of TT01 in de kast hebben liggen. En toen kwam een idee, in plaats botskarrerace te rijden met onze XV-01's, kunnen we ook die TT02's gebruiken. Ze liggen er toch maar te liggen.
En zo geschiedde: volledig standaard gebouwd, met een body die een soort van stealth effect heeft. Probeer u daar maar eens op te concentreren als je die wil rammen Very Happy
Eigenlijk al veel plezier aan beleefd, en er zal nog veel komen!

Zou ik iets hebben met TT02's??? IMG_2070_zpsaptnf0mc

Zou ik iets hebben met TT02's??? IMG_2071_zpspbpyevd2

Zou ik iets hebben met TT02's??? IMG_2072_zps0pszj9dl

Zou ik iets hebben met TT02's??? IMG_2073_zpsrlibjuoq



Eind 2016
Dit jaar ook een aantal keren op een professioneel omgeploegde akker wezen gaan rijden. DT03 doet het er prima, Stadium Blitzer is een geweldige auto. Maar een 4WD buggy, dat is een zoektocht. Aantal keren met een Egress gereden. Kijk dat rijdt heeeeeel goed, maar tis toch een beetje duur om in de vernieling te rijden. Is ook fragiel. Dus op zoek naar een betaalbare, gemakkelijk te onderhouden 4WD buggy. Zelfs de Top Force nog eens van de kast gehaald. Uiteraard weer een differentieel naar de Filistijnen gereden.
En je geloofd het toch nooit, Tamiya brengt een gigantisch lelijke TT02 MS met roze details uit... Maar de prijs, tja die is dan weer goed.
Dus snel meer eentje besteld.

Ik ga u de foto van het origineel besparen, daar het echt niet om aan te zien is. Maar wat er wel goed is aan de MS versie?
Alu blocks achteraan
Versterkte bruggen demping voor en achter
Stalen aandrijfassen
Alu 4WD stang
Oliedempers
nog wat kleine stukjes en rollagers.

Dit maakt dat deze versie toch wel een relatief deftige keuze is. Het enige minpunt dat ik voorhand kon vinden was het differentieel. Dit is een kruisdiff, met plastieke tandwieltjes en ook assen. Vooral de achterste krijgt het in een buggy zwaar te verduren. Je kan wel een optie diff kopen, maar na wat zoeken bleken dat allemaal dure opties (in vergelijking met de prijs van een TT02B).
Ik heb dan maar voor een starre achteras gekozen, met een alu diff locker. Maakt het rijden soms iets lastiger maar over het algemeen maakt het wel dat ik best tevreden ben over de wegligging.

Waar ik ondertussen ook al achter ben: echte buggybanden zijn mijn ding niet. Veel te veel grip, geen drift gedrag en als je 2 keer op straat gereden hebt rij je rond met slicks.
Ik heb dus, zoals reeds vaker getest, mijn goedkope oplossing toegepast: Standaard CC01 banden en velgen. Op asfalt geven die grip genoeg om gecontroleerd te kunnen driften, en offroad bijten ze hard genoeg om veel vuil op te werpen en toch een drift toe te laten. Heb deze combi ook op mijn Egress staan, en geloof ik wil niet anders. Zelfs op de Top Force die ik een tijdje geleden nog eens getest heb heb ik dit toegepast.

Maar nu wat foto's:
Zou ik iets hebben met TT02's??? IMG_2079_zpssaervcz7

Zou ik iets hebben met TT02's??? IMG_2080_zpszifzsq72

Zou ik iets hebben met TT02's??? IMG_2082_zpsjpq6zzzo

Zou ik iets hebben met TT02's??? IMG_2081_zpsiixkfqaz

Zou ik iets hebben met TT02's??? IMG_2083_zps5geidzjh

Zou ik iets hebben met TT02's??? IMG_2077_zpsijacp7mp

Nadeel van dit specifieke model: de body... Voor mijn gevoel echt lelijk, en hij gaat niet lang meegaan. Geloof me  Razz
Heb het originele kleuren patroon alvast in de vuilbak gesmeten en heb er losjes de kleurencombo van de Diebels Alt Mercedes gecombineerd met de beroemde JPS kleurenstelling van Lotus.
Maar zoals gezegd, let niet op details het is om te crossen. Een deftige body bouw ik er misschien nog wel eens voor.

Zou ik iets hebben met TT02's??? IMG_2078_zpswlisaxmh

Zou ik iets hebben met TT02's??? IMG_2076_zps7voetwwu

Zou ik iets hebben met TT02's??? IMG_2075_zpsqsdyiagj

Zou ik iets hebben met TT02's??? IMG_2074_zpsz8wrtnpb

Zou ik iets hebben met TT02's??? IMG_2084_zpshqassjum

Hopelijk kunnen we komende zomer af en toe de tijd vinden om er eens goed zot mee te gaan doen en dan komt het allemaal in orde  bounce


Laatst aangepast door nilsken op ma 6 feb 2017 - 21:48; in totaal 1 keer bewerkt
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou ik iets hebben met TT02's??? Empty Re: Zou ik iets hebben met TT02's???

Bericht van schippertje ma 6 feb 2017 - 20:04

Mooi verhaal .
Ik heb het twee keer herlezen en sta versteld van het gemak waarmee je de type's en soorten over de tafel laat rollen.
Ik ben al blij als ik weet waarmee ik rijd. lol!
zou alleen wel ens graag bij jou in de kast willen neuzen wat er allemaal staat.
Petje af voor de kennis en maak er nog eens zo'n leuk verhaal van.
M
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou ik iets hebben met TT02's??? Empty Re: Zou ik iets hebben met TT02's???

Bericht van nilsken ma 6 feb 2017 - 21:48

Dank je Schippertje! Maar dan moet je eens met Bas of Boussini praten. Dan doe ik maar een beetje alsof zenne.

Je bent van harte welkom voor koffie bij mij thuis (koekjes hebben we zelden in huis) en dan mag je heel mijn kast eens doorgaan. Alleen alles laten staan eh lol!
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou ik iets hebben met TT02's??? Empty Re: Zou ik iets hebben met TT02's???

Bericht van schippertje di 7 feb 2017 - 7:24

tsja, dat laatste zinnetje hé.
Als ik kom dan laat ik de koffie niet staan maar drink hem op . lol!
maar wie weet.
misschien komt er ooit een tijd dat we meer tijd hebben.
En dat praten met de anderen komt ooit ook nog wel eens ??
M
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou ik iets hebben met TT02's??? Empty Re: Zou ik iets hebben met TT02's???

Bericht van Boussini di 7 feb 2017 - 23:44

wanneer deze gebeurtenis plaatsvind vermoed ik dat er zeker koffie aan te pas gaat komen lol!
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou ik iets hebben met TT02's??? Empty Re: Zou ik iets hebben met TT02's???

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum