RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger

4 plaatsers

Ga naar beneden

Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger Empty Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger

Bericht van Cornholio di 14 jun 2016 - 19:37

Iemand ervaring met aqua security van Thunder Tiger?
Een spray rechtstreeks op de printplaatjes lijkt mij handiger/netter dan het geheel te plastidippen...

Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger THT1069

MC Ronse
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger Empty Re: Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger

Bericht van rustigerudy vr 17 jun 2016 - 12:51

geen ervaring met dit produkt , maar een goede vernis op een printkaart is zeker niet slecht
rustigerudy
rustigerudy
Addict
Addict

Aantal berichten : 876
Woonplaats : m****e

http://www.dumpert.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger Empty Re: Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger

Bericht van Cornholio vr 17 jun 2016 - 13:30

Ik heb het ondertussen aangeschaft, één van de dagen eens testen Wink
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger Empty Re: Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger

Bericht van Ranger Joe vr 17 jun 2016 - 15:56

Kan je het product er ook gewoon weer af halen zoals Plastidip Tom?

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger Empty Re: Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger

Bericht van Cornholio vr 17 jun 2016 - 18:22

Ik vermoed van niet...
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger Empty Re: Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger

Bericht van Cornholio za 18 jun 2016 - 18:31

Daad bij het woord gevoegd, nieuwe orange rx behandeld met het goedje en laten drogen:

Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger Photo%2018-06-16%2009%2045%2037

Vervolgens in 't water gegooid:

Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger Photo%2018-06-16%2014%2051%2015

Bleef mooi werken dus we gaan al onze rx'en met dit spul behandelen  Twisted Evil
Veel netter dan plasti-dip imo!
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger Empty Re: Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger

Bericht van Ranger Joe za 18 jun 2016 - 19:15

Maar hoe doe je het dan met de stekkers of zijn die eraan blijven hangen en heb je die mee ingespoten? Als die niet mee zijn ingespoten kan er langs daar toch nog water binnen, of heb ik het mis??? Rolling Eyes

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger Empty Re: Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger

Bericht van Cornholio za 18 jun 2016 - 20:21

Pinnetjes afgeplakt, je wilt wel dat deze contact blijven maken. Al de rest goed ingespoten ermee.
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger Empty Re: Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger

Bericht van Ranger Joe zo 19 jun 2016 - 10:27

Dat bedoel ik juist Tom, je hebt de pinnetjes afgeplakt maar als je er daarna de stekker op schuift kan er langs daar toch nog water kortsluiting maken of niet?

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger Empty Re: Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger

Bericht van Cornholio zo 19 jun 2016 - 10:44

Ik begrijp het hele waarom ook niet goed, maar enkel electronicacomponenten hebben last van water. Contactpunten, draden, motor en zelfs batterijen mogen perfect onder water omdat water niet geleidend is voor gelijkspanning.
Dus zolang de elektronische componenten afgeschermt zijn ben je safe Wink (voor zover ik weet)
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger Empty Re: Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger

Bericht van Bas zo 19 jun 2016 - 22:58

Wij hebben zoiets 22 jaar geleden eens getest. Het werkte, alles bleef goed waterdicht. Maar het spul bleek agressief voor de componenten van de printplaat zelf (bvb de isolatie rond de componenten, de plastiek waarin ze gegoten waren, de hars van speoltjes, etc... ) waardoor het na een paar maanden weg te werpen was. MAAR dat was 22 jaar geleden, so who knows...
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger Empty Re: Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger

Bericht van Cornholio zo 19 jun 2016 - 23:04

Dat klinkt niet goed, maar op de bus staat in het groot dat het voor electronica geschikt is dus ik hoop op het beste Smile
Bovendien geen nieuw product dacht ik, mocht het electronische componenten opvreten zou daar ondertussen toch al een melding (en rechtzaken) moeten over geweest zijn vermoed ik?
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger Empty Re: Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger

Bericht van rustigerudy di 21 jun 2016 - 21:03

Cornholio schreef:Ik begrijp het hele waarom ook niet goed, maar enkel electronicacomponenten hebben last van water. Contactpunten, draden, motor en zelfs batterijen mogen perfect onder water omdat water niet geleidend is voor gelijkspanning.
Dus zolang de elektronische componenten afgeschermt zijn ben je safe Wink (voor zover ik weet)

water of vloeistof , zal niet snel de electronica beschadigen ,
maar meestal is het regenwater of plassen , en daarin zit meestal wel residue die een film nalaat , en dat kan korstluiting veroorzaken.
(vb: aarde die nat is die zorgt voor korstsluiting)

ivm bijtend vernis , dit is zeker mogelijk , maar electronica vernis , zal wel bedoeld zijn voor electronica en de tin of plastiek niet aanvreten.

in de electronica zijn er vele produkten die goed zijn om water te weren, farnell heeft er veel op stock (prijs = duur) , maar plastidip is de meest gebruikte in de rc hobby maar dit komt eerder door hun marketing dan door hun kwaliteit.
rustigerudy
rustigerudy
Addict
Addict

Aantal berichten : 876
Woonplaats : m****e

http://www.dumpert.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger Empty Re: Waterdicht maken van elektronica - Aqua Security van Thunder Tiger

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum