RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Carson Climb Warrior is gearriveerd :-)

5 plaatsers

Ga naar beneden

Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) Empty Carson Climb Warrior is gearriveerd :-)

Bericht van tamiyatony za 23 mei 2015 - 20:09

Zie hier een paar fotookes van mijn nieuwste aanwinst. Nee, geen Axial, HPI, Tamiya of een ander bekend merk, maar ééntje van Carson (nooit gedacht dat ik mij een RC van dat merk zou aanschaffen Shocked )
Ben vooral afgegaan op de looks :
Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) IMG_0314
Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) IMG_0315
Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) IMG_0316
Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) IMG_0317
Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) IMG_0318
Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) IMG_0319
tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) Empty Re: Carson Climb Warrior is gearriveerd :-)

Bericht van nilsken za 23 mei 2015 - 20:54

Ferm
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) Empty Re: Carson Climb Warrior is gearriveerd :-)

Bericht van buzzy10719 za 23 mei 2015 - 21:38

Ziet er knap uit. Heb je al weet van de prestaties?
buzzy10719
buzzy10719
Regular
Regular

Aantal berichten : 212
Woonplaats : Herzele

Terug naar boven Ga naar beneden

Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) Empty Re: Carson Climb Warrior is gearriveerd :-)

Bericht van tamiyatony zo 24 mei 2015 - 9:35

De bijgeleverde Lipo was zo dood als een pier! Met mijn multimeter even nagemeten en er zat minder dan 4V op (2S !). Heb hem even aan een 'domme' NiMH lader gehangen om het voltage boven de 3,3V per cel te krijgen en dat is blijkbaar gelukt. Heb hem nadien kunnen laden met mijn 'slimme' lipo-lader, er ging 1350mAh in (zou 1700mAh batterij moeten zijn).
Voorste schokdempers zijn ook véél te slap, eens zien of ik dat kan oplossen met dikkere olie.
Wat betreft de prestaties: ik gebruik een rpm meter om de omwentelingssnelheid van de wielen te meten. Is niet direct een correcte weergave omdat de auto dan op blokken staat en bv het eigen gewicht en de wrijving van de weg niet worden meegerekend. Het is echter wél een goede referentie om te vergelijken met mijn andere auto's.
De wielen zijn 111mm diameter en halen ongeveer 1350rpm (volle NiMH of Lipo op 7,8V). Daarmee kom ik uit op een topsnelheid van nog geen 30km/h. Mijn Twin Hammers met een 3000kV brushless haalt ongeveer 26km/h en dit lijkt te kunnen kloppen. De Climb Warrior is inderdaad een beetje sneller dan mijn Twin Hammers, maar niet veel.
Voor een TH is dit nog aanvaardbaar (meer crawler dan basher), maar voor de CW (toch meer om te bashen Cool) is dit onacceptabel, ik ga eens proberen met een 4000kV brushless systeem of dit niet beter kan Laughing
De brushed motor die erbij zit lijkt veel op de Traxxas Titan 12T 550, die haalt op NiMH zo'n 15000rpm en dit komt overeen met mijn metingen van de wielsnelheid.
tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) Empty Re: Carson Climb Warrior is gearriveerd :-)

Bericht van rustigerudy zo 24 mei 2015 - 10:19

Wat bedoel je met th en cw?
rustigerudy
rustigerudy
Addict
Addict

Aantal berichten : 876
Woonplaats : m****e

http://www.dumpert.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) Empty Re: Carson Climb Warrior is gearriveerd :-)

Bericht van tamiyatony zo 24 mei 2015 - 10:46

TH = Twin Hammers, CW = Climb Warrior. Ik werd het beu om 5 keer in een zin dezelfde naam te zetten, maar het is misschien wel een beetje verwarrend Razz
tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) Empty Re: Carson Climb Warrior is gearriveerd :-)

Bericht van tamiyatony zo 31 mei 2015 - 11:11

Een kleine update: de aandrijfas naar de achterwielen trekt inderdaad op niks. Het was een beetje moeilijk om een goede foto te nemen, maar je ziet dat rechts-boven de wand van de as véél dunner is dan bv. links-onder:
Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) 2u909xw

Ik ga proberen een carbon buis te vinden die er nét rond past, als tussen oplossing, totdat de metalen as terug beschikbaar is (is toch uitverkocht zeker! Mad )

De stuuruitslag was ik ook niet tevreden van. Blijkbaar zit er aan de binnenkant van de steeringcups een uitsteekseltje dat alles een beetje beperkt:
Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) 257lgts

Na wegvijlen daarvan was de stuuruitslag al een pak beter...
Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) 2vtdxy8
tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) Empty Re: Carson Climb Warrior is gearriveerd :-)

Bericht van schippertje zo 31 mei 2015 - 14:08

Ik ga proberen een carbon buis te vinden die er nét rond past, als tussen oplossing, totdat de metalen as terug beschikbaar is (is toch uitverkocht zeker!

Probeer anders een stukje aluminium buis van de brico/gamma/ bouwpunt.
De laatste heeft hier in de buurt grootste assortiment.
de rest ziet er leuk uit maar de test is buiten.
Je zou zeggen dat het een nachtje naast een axial yeti heeft geslapen.
Veel plezier.
M
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) Empty Re: Carson Climb Warrior is gearriveerd :-)

Bericht van tamiyatony ma 1 jun 2015 - 13:56

Bedankt voor de tip schippertje; ben echter langs den Brico/Hubo/Gamma geweest en ofwel nét te dun of nét te dik Mad
Dan maar langs de hobbywinkel en daar heb ik een messing buis met slechts 0,45mm wanddikte gevonden die precies past Laughing
Schrok wel van de prijs Sad
tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) Empty Re: Carson Climb Warrior is gearriveerd :-)

Bericht van tamiyatony vr 19 jun 2015 - 14:13

Heb de originele Esc en motor vervangen door SC8-WP 120A Esc en 4000KV 4-pole motor. De Esc past er eigenlijk niet goed in, maar met een beetje fantasie en een hoop dubbelzijdige plakband heb ik hem er toch ingekregen Very Happy Ik had niet verwacht dat er te weinig plaats zou zijn in zo'n grote bak, maar het is dan ook een serieuze klomp van een Esc... Razz
Omdat ik de diffs wat wil sparen heb ik ze niet gelocked maar gevuld met #1.000.000 diff-olie van Tamiya. Deze zou nog genoeg beweging moeten toelaten om de diffs heel te laten met de kracht van de 4-pole motor erop.

Prestaties zijn gewoonweg verdubbeld. RPM aan de wielen is van 1500 naar 3000rpm gegaan, dus zou hij op de baan ook dubbel zo snel moeten gaan. Het is moeilijk te zeggen hoe snel hij gaat, maar het is HARD! Zal binnenkort eens een filmpje maken...
tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) Empty Re: Carson Climb Warrior is gearriveerd :-)

Bericht van tamiyatony vr 17 jul 2015 - 17:52

Kleine update: 4000kV was een beetje teveel van het goede en bovendien pastte de Esc maar nét (eigenlijk nét niet).
Alles vervangen dus door een Quicrun 60A waterproof sensored Esc en 3300kV motor. Deze Esc is zeker 3x kleiner en nu is er dus plaats genoeg om alles te monteren. Off-road presteert hij zeker niet slecht Laughing
tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) Empty Re: Carson Climb Warrior is gearriveerd :-)

Bericht van tamiyatony vr 17 jul 2015 - 17:59

Voor de geïnteresseerden doe ik even een klein vergelijk met een vergelijkbare auto (qua grootte dan toch):

Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) 1pa0wh

De wielbasis is een beetje langer dan bij een Slash, ook is de Climb Warrior een beetje breder. Qua wielen gebruiken ze beide short-course velgen (2.2"/3.0"), de banden van de Climb Warrior zijn wel een ietsje harden én groter dan die van de Slash:

Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) Fmj6hg

Misschien ook handig om weten: de tandwielen zijn bij beide modellen 32pitch, je kan de motortandwielen dus onderling uitwisselen.

Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) Rqygz6
tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) Empty Re: Carson Climb Warrior is gearriveerd :-)

Bericht van tamiyatony za 18 jul 2015 - 19:34

Bevindingen tot dusver: na anderhalve batterij draaide het rechts-achterwiel niet meer mee. Bleek dat het pinnetje van de wielmeenemer er was uitgevallen (dit wordt op zijn plaats gehouden door een rubber ringetje ipv door een schroef). Ik wou de wielmeenemers vervangen voor een meer traditioneel type zodat ik de pinnetjes in de toekomst niet meer zou verliezen, maar de assen zijn dikker dan 5mm en dus pastte het stel dat ik nog had liggen niet Mad
Voor de rest begon het andere achterwiel plots serieus te slingeren, alsof de as verbogen was, maar na een paar extra jumps leek dit weer in orde te zijn Question
En als (voorlopig) laatste sprong de aandrijf-as naar de achterwielen plots uit mekaar. Na een beetje wringen zat deze terug ineen en heb verder kunnen rijden.
Volgend filmpje illustreert zo'n beetje hoe mijn rijstijl is:

tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Carson Climb Warrior is gearriveerd :-) Empty Re: Carson Climb Warrior is gearriveerd :-)

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum