RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Axial Dingo

+4
lukeskysailor
crissypaint
Boussini
GhostCrawler
8 plaatsers

Ga naar beneden

Axial Dingo Empty Axial Dingo

Bericht van GhostCrawler za 25 feb 2012 - 6:15

Ook op dit forum maar een projectje posten waar ik al even mee bezig ben.

Een poosje terug een SCX10 Dingo kit besteld omdat ik tevreden ben over de kwaliteit van Axial. Ik had al een Honcho RTR van dit merk maar wilde ook zelf eens een SCX bouwen om te zien hoe alles in elkaar steekt. Dit is altijd makkelijk als iets stuk is, en je dan weet hoe alles in elkaar zit. Op die manier is het demonteren een stuk makkelijker.
Ik ben het bouwen met Tamiya gewend, en dan ben je gewoon erg verwend dacht ik altijd omdat ze waanzinnige goeie en duidelijke bouwtekeningen erbij hebben.
Maar Axial doet dit zeer goed, en misschien wel nog beter. Alles is duidelijk en minder druk dan de bouwtekeningen van Tamiya, dus een pluspunt.
De volledige auto is gelagerd, dus dat scheelt een investering in een hele tube lagers.
De assen bouwen was even anders dan je gewent bent, omdat de axle adapters later worden gemonteerd, hierdoor vielen de assen er regelmatig uit, maar deze kon je dus ook op het laatst er nog indrukken.

Axial Dingo 100_2702

Hierna waren de aandrijfassen aan de beurt, alles van degelijk staal, alleen de tube's zijn van kunststof, dit is op zich niet verkeerd, zou hou je altijd een breekpunt. Liever een tube dan een koppeling. Van de tube's hebben ze toch heel veel extra meegeleverd dus reserve delen genoeg in de kit.
Hierna zijn de schokdempers aan de beurt, het enigste verschil met de RTR is dat ze instelbaar, maar ik had eigenlijk een betere kwaliteit bij de kit verwacht, maarja je kan niet alles hebben...toch.

Axial Dingo 100_2703

Axial Dingo 100_2704

Hierna kon je eigenlijk het grootste gedeelte van de auto al in elkaar hangen, zoals de assen, dempers en de aluminium links die wel standaard in deze kit zitten, ziet er erg gelikt uit.
Dan de versnellingsbak, simpel maar precies wat je nodig bent in een bak, wat tandwielen en een goeie instelbare slipkoppeling. Niet zoals Tamiya soms doet, de wereld tandwielen waardoor je een maga grote bak krijgt. Als motor heb ik een simpele 27T van HPI gekozen.

Axial Dingo 100_2706

Axial Dingo 100_2707

Axial Dingo 100_2708


Het vastzetten van de bak met 4 schroeven vond ik daarintegen wel wat magertjes op de kunststof plaat, maarja eigenlijk ook geen problemen met de Honcho gehad tot nu aan toe, dus zal wel doordacht zijn denk ik dan maar.

Axial Dingo 100_2708

Als servo heb ik een SAVOX SC-0254MG DIGITAL genomen, een redelijk goedkope servo die moet volstaan met Metalen tandwielen, koppel 7.2kg.cm, snelheid 0.14 sec/60 graden, gewicht 49 gram.

Na het monteren van de servo zijn de alu links aan de beurt, erg makkelijk te monteren met inbuspitschroeven die in de kogelkophouder worden geschroefd tot ze niet verder willen, links erop schroeven en je hebt ook gelijk de goede afstand, bij sommige nog even een slag na draaien voor de goede stand, appeltje eitje dus.

Axial Dingo 100_2709

Axial Dingo 100_2705

Axial Dingo 100_2710

Dan komen de framedelen eindelijk in zicht, allemaal goed verpakt zodat ze niet beschadigen, ze zitten afzonderlijk van elkaar verpakt en duidelijk aangegeven l/r.
Nu gaat het monteren erg snel. Alle kunststof delen worden nu aan en tussen de framedelen geplaats en het begint erg op een chassis te lijken, t'gaat mij nooit snel genoeg, al bouw ik het gehele chassis bijna in een paar uurtjes.

Axial Dingo 100_2711

Axial Dingo 100_2712

Axial Dingo 100_2713

Axial Dingo 100_2716

En dan staat er ineens een chassis op wielen. Op deze foto staan nog aluminium side fenders echter heb ik deze alweer vervangen door de originele omdat deze er robuuster uitzien en beter bij de body staan.
De wielen die ik gekozen heb zijn "1.9" aluminium beadlock wielen met softe band, en zijn per wiel 190 gram. Deze zijn afgewerkt met ook een aluminium naafdop. Ik heb persoonlijk goede ervaringen met deze wielen, doordat deze een stuk zwaarder zijn dan de standaard geeft hij meer druk op de band, en drukt hij niet door tijdens het sturen, maar stuurt hij directer. Maarja er zullen vast vele betere banden zijn, maar ik heb deze nu al een poosje op mijn Honcho en het bevalt dus veel beter dan de standaard.

Axial Dingo 100_2718

Axial Dingo 100_2719

Axial Dingo 100_2720

Axial Dingo 100_2721

Inmiddels de voor en achterbumper gemonteerd, en heb deze later ook gelijk voorzien van leds, nog niet op deze foto's.
Bij de Dingo zit de accu achter wat opzich jammer is, want extra gewicht op de vooras is nooit weg. Maar ik kan altijd nog plaklood bijplakken als het nodig is. De eerste trial die ik met de Dingo gaat doen zal in Rhenen zijn volgens mij ergens in Maart.
Op zich vindt ik de Dingo body oerlelijk, en ga hem dan ook proberen een andere look te geven, die meer op een Defender zal lijken.

Axial Dingo 100_2727

Axial Dingo 100_2728

Axial Dingo 100_2729

Ik heb een aluminium plaatje gehaald bij de Praxis die ik ga gebruiken om een huif te maken op deze body. Over dit aluminium ga ik uiteindelijk stof/zeil trekken zodat het een echte huif zal lijken en de body iets meer op een Defender zal lijken.

Axial Dingo 100_2779

Axial Dingo 100_2780

Het buigen van dit alu is appeltje eitje omdat het zeer zacht materiaal is. Het knippen daarentegen was een stuk moeilijker, gelukkig had mijn kameraad een linkse en een rechtse kniptang, want met één kant wil dit dus niet.
Na wat knippen schelden en buigen is dit het huidige resultaat.

Axial Dingo 100_2781

Axial Dingo 100_2782

Ik heb gekozen voor geperforeerd alu omdat dit een heel stuk lichter is dan een massieve plaat, alleen kwam liep ik tijdens het meten tegen een klein probleemje aan, en dat was dat de voorkant van de kooi aan de voorkant 8 mm smaller is dan de achterzijde. Dus moest er scheef over de ruiten worden gebogen. Uiteindelijk wel goedgekomen maar het buigen ging niet erg soepeltjes, omdat de ruiten gelijk wilden buigen, dus veel gehamerd tijdens het buigen. Aan de onderzijde kwam ik op halve ruiten uit maar dat maakt niet uit, omdat dit later allemaal bekleed gaat worden.

Iemand deed mij het idee aan de hand om de bekleding te maken van een regenjas Idea .
Dus mijn vrouw die toch graag mag winkelen zoals de meeste vrouwen dus maar op pad gestuurd Smile
En idd een mooie stevige regenjas van een soort rubber gaat uitkomst bieden voor de bekleding.

Ik had vanmorgen de regenjas al in stukken geknipt en klaar gelegd om na het werk gelijk aan de slag te kunnen. Natuurlijk kwam er nog wat tussendoor, er kwamen net optie dempers voor mijn Sand Rover binnen en die eerst even gemonteerd.
Toen uiteindlijk begonnen met het bekleden van de huif. Ik had al even proef geplakt met spuitlijm van bison, maar dit plakt 0,0. Toen heel dun dubbeltape van Tesa genomen, dat is zo'n 5 cm breed en makkelijk in stroken te knippen. De randen allemaal in stroken geknipt en geplakt en toen heel voorzichtig de boel zo goed en zo kwaad mogelijk strak getrokken zodat de middenbaan boven als eerste plakt, als het vast zit, zit het ook goed vast met dit tape. Op zich allemaal goed verlopen, op de ronding aan de bovenzijde niet hermetisch strak getrokken, omdat dit bij een echte Landrover huif ook niet zo is, altijd wel een vouw of een plooi te zien.
Na een uur knippen, plakken en nog eens plakken is dit het huidige resultaat, niet naar de kleur kijken want die wordt nog grijs gespoten met lexaan verf omdat dit flexibel is.
Hier is een paar pixs.

Axial Dingo 100_2808

Axial Dingo 100_2810

Axial Dingo 100_2809

Axial Dingo 100_2811

Vanmorgen eerst het reserve wiel maar eens geplaatst aan de achterzijde. Wel heb ik eerst een 2.5 mm polystyrol plaat in de binnenkant van de body gelijmt anders zou het lexaan gaan buigen als ik het reservewiel met beugel zou plaatsen. Ook moet er nog een reserve tank voor de brandstof worden gemonteerd, maar eerst moet die nog even worden gespoten.
Hierna ga ik de huif spuiten, echter eerst op een proefstukje.
Ook moet de achterzijde van de huif nog worden gemaakt, eerst wil ik een 0,5cm omlijsting aan de achterzijde maken en dit bekleden, anders lijkt hij niet realistisch genoeg. Daarna is de dek kleed die de huif afdekt aan de beurt, die ga ik opgerold monteren zodat je ook details in de auto kan zien, zoals geweren die aan de zijkant komen en dekens e.d.
Dus nog genoeg te doen voor hij echt naar buiten gaat [icon_rotate.gif] .

Axial Dingo 100_2812

Axial Dingo 100_2814

Axial Dingo 100_2816

Ik heb vanmiddag de huif gespoten nadat het proefstukje goed is gelukt. De lexaanverf hecht erg goed op dit materiaal. Zelfs als ik het verfrommelde als een prop papier bleef de verf nog zitten, dus dit lijkt goed.
Hier het voorlopig resultaat van het spuiten van de huif.

Axial Dingo 100_2846

Axial Dingo 100_2845

Axial Dingo 100_2844

Axial Dingo 100_2843


Nog even aan t klussen geweest met de huif van de Dingo, heb nu het achterste gedeelte voorzien van de zijstukken. Nu moet alleen het afdekzijl ernog op, echter moet ik eerst weer een stuk regenjas spuiten voor dit gedeelte. Het afdekzijl ga ik opgerold monteren zodat binnenin de auto de details later zichtbaar zullen zijn.
Ook had ik nog een oude benzine can liggen, en heb deze ook even gemonteerd.
Project verloopt langzaam omdat ik met teveel dingen bezig ben onder andere een RC4WD projectje.
Hier toch nog een paar pics snel gemaakt.

Axial Dingo 100_2863

Axial Dingo 100_2862

Axial Dingo 100_2861

Axial Dingo 100_2860

Axial Dingo 100_2859

Wordt vervolgd.




GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Axial Dingo Empty Re: Axial Dingo

Bericht van GhostCrawler za 25 feb 2012 - 19:31

Laatste week weinig met de Dingo bezig geweest. Heb inmiddels een ketting voor aan de voorste bumper gehangen en ben bezig met ruitenwissers voor het model. Ook nog even een klein ritje in de tuin gehad vandaag, na de problemen van vorige week met de aandrijving, uiteindelijk alleen een losse spur maar alles moest wel uit elkaar, maar das nie erg en daar is het onze hobby voor. Zal morgen even een foto maken.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Axial Dingo Empty Re: Axial Dingo

Bericht van GhostCrawler zo 26 feb 2012 - 13:28

Ben nog even bezig geweest wat details te plaatsen, zoals ruitenwissers, ketting aan de voorzijde van de bumper en een antenne voor de 27MHz die niet mag ontbreken in de bush. Ook hier en daar wat stickertjes geplakt.
Op zich gaat het erg langzaam momenteel, omdat er even belangrijkere dingen spelen momenteel dan de hobby.

Axial Dingo 1002889a

Axial Dingo 1002892d

Axial Dingo 1002894r

Axial Dingo 1002893

Axial Dingo 1002895b
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Axial Dingo Empty Re: Axial Dingo

Bericht van Boussini zo 26 feb 2012 - 19:19

knap werk, simpel en goed Smile
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Axial Dingo Empty Re: Axial Dingo

Bericht van GhostCrawler ma 27 feb 2012 - 11:36

Project even op een laag pitje. Wat nog in de planning ligt is een roofrack met scaleparts en een verlichting op dat rack. Verder zal dit model geen oude of gebruikte looks krijgen.

Axial Dingo 100_2896

Axial Dingo 100_2897

Axial Dingo 100_2898

Axial Dingo 100_2899

Axial Dingo 100_2900

Axial Dingo 100_2902
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Axial Dingo Empty Re: Axial Dingo

Bericht van crissypaint ma 27 feb 2012 - 17:53

zeker geslaagd Wink
crissypaint
crissypaint
Addict
Addict

Aantal berichten : 1448
Woonplaats : ninove

Terug naar boven Ga naar beneden

Axial Dingo Empty Re: Axial Dingo

Bericht van lukeskysailor ma 27 feb 2012 - 21:11

Ziet er goed uit
lukeskysailor
lukeskysailor
Regular
Regular

Aantal berichten : 348
Woonplaats : Wuustwezel

Terug naar boven Ga naar beneden

Axial Dingo Empty Re: Axial Dingo

Bericht van Mr. Ben di 28 feb 2012 - 11:41

Bedankt voor dit bouwverslag.
Ik vind hem er echt enorm goed uitzien.
Vooral die jerrykan achteraan vind ik knap gedaan.

Misschien kan je voor het rooster vooraan zo'n aluminium gaas plaatsen, zodat het 2-D effect van die sticker wegvalt.
Kijk anders even naar dit filmpje.
Hier heeft men ook echte koplampen ingebouwd i.p.v. die stickers.

Die kleine ronde achterlichtjes lenen zich ook goed om rode en gele ledjes door te duwen. Misschien een idee?
Mr. Ben
Mr. Ben
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 90
Woonplaats : Brecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Axial Dingo Empty Re: Axial Dingo

Bericht van GhostCrawler di 28 feb 2012 - 11:57

Dat filmpje heb ik inmiddels al 500x gezien, daar kwam het idee van de huif ook vandaan. Ik wil niet zoveel energie meer in deze auto stoppen Smile .
Voor een nachttrial heb ik mijn Honcho die heel goed is voorzien van vele leds.
De Dingo wordt alleen gebruikt bij droge trials die overdag plaats vinden, en als mijn vrouw meegaat rijdt die met de Honcho.
Daarnaast wil ik meer energie en budget stoppen in mijn 2 RC4WD auto's. Dus kan niet alle auto's voorzien van de leuke scale artikelen.
De gril kan ik altijd nog een keer voorzien van het gaas, omdat ik dit al heb liggen.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Axial Dingo Empty Re: Axial Dingo

Bericht van GhostCrawler wo 29 feb 2012 - 10:00

Vandaag de accuhouder van achter naar voren verplaatst. Ik had de auto helemaal volgens het boekje gebouwd, en bij de Dingo kwam de accuhouder achter en niet zoals de Honcho voor, wel jammer dacht ik want meer druk op de voorwielen is nooit weg. Echter heb ik ook nooit geprobeerd of het uberhaubt kon, totdat Tienusz van het TG forum mij aan de hand deed, dat dit ook past bij de Dingo. Daarom dus de 3 extra lange schroeven en de afstandhouders in een zakje Embarassed . Nooit bij stilgestaan.
Dus van deze opstelling achter:

Axial Dingo 100_2720

Naar deze opstelling voor, net als bij de Honcho:

Axial Dingo 100_2910

Axial Dingo 100_2911

De achtervering nu wat soepeler afgesteld, omdat hier nu minder gewicht is.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Axial Dingo Empty Re: Axial Dingo

Bericht van GhostCrawler vr 23 maa 2012 - 23:13

Gisteren een partij messing gehaald om een imperial op de Dingo te maken. Zondag leuke creatie's gezien, en zelf vond ik mijn Dingo ook nog wel kaal ogen. Vandaag een ontwerp op papier maken, en morgen maar eens kijken wat ik in elkaar kan bakken .
Voor Edegem wil ik de hele Dingo ook nog een vuile/smerige look geven, zodat hij er mooi gebruikt uitziet. Niet dat ik er nu ruiger mee om zal gaan .
Omdat het een zogenaamde softop is weet ik nog niet hoe ik hem aan de lexaankap vast ga zetten, maar dat zal zich uiteindelijk vanzelf gaan wijzen.


Vanmiddag begonnen met het solderen van het roofrack. Ik gebruik 4mm massief messing voor het frame, zowel boven als onder, en voor de liggers massief 3mm.
De boven en onderkant zijn uit 1 stuk gebogen, en daarna met maar 1 soldering tot één stuk gemaakt. Alles is gesoldeerd met zilversoldeer, omdat dit harder is dan gewone tin.

Axial Dingo 23032012005

Axial Dingo 23032012007

Axial Dingo 23032012006

Ik had een tekening 1:1 gemaakt, maar uiteindelijk een klein beetje van afgeweken, maar dit werkte als basis erg goed. Ik wilde namelijk alleen het onderste framedeel van 4mm doen, maar tijdens het solderen lijkt de 3mm toch erg fragiel.

Axial Dingo 23032012009

Axial Dingo 23032012010

Axial Dingo 23032012011

Alles is gesoldeerd met een hobbybrander, omdat het materiaal dan goed warm gestookt kon worden, en daar werd ik regelmatig aan herinnerd als ik het toch even wilde draaien Mad .
De kleine staanders stuk voor stuk met de griptang gesoldeerd, omdat je altijd een hand te kort komt hiermee. De hoogt heb ik ongeveer 3.4 cm gemaakt en past erg goed bij de grootte van de body.
Uiteindelijk na het solderen van de staanders kon het bovenste gedeelte worden gesoldeerd, ook uit één deel en gelijk in het begin gekopieerd zodat boven en onder 100% gelijk zijn. Dus als de onderste iets krom is dan is dit de bovenste ook Smile .

Axial Dingo 23032012012

Het monteren had ik eigenlijk niet zo over nagedacht, maar uiteindelijk leverde dit bijna hoofdpijn op, namelijk hoe monteer je op een softtop Shocked .
Uiteindelijk voor de montage hoekjes in de imperial gesoldeerd en daarmee het rack op het dak gemonteerd, maar voor de looks ga ik (fake) bevestigingen aan de zijkant maken, zodat het lijkt dat het daarmee is bevestigd. Door de scaleartikelen straks in de imperial te plaatsen zal het bijna niet meer zichtbaar zijn dat hij is doorgeboord aan de top. (dit hebben jullie dus niet gelezen What a Face )

Uiteindelijk tot nu toe het resultaat van 8uur solderen ben ik tevreden. Morgen misschien nog even bezig tussendoor,maar de studie heeft ernstig voorrang dit hele weekend.
Ook heb ik besloten de body een nieuwe kleur te gaan geven, omdat ik hem ernstig sober vond. Dus eind volgende week zal hij hier in een nieuw jasje worden getoont.
Zo staat hij er nu bij:

Axial Dingo 23032012013

Axial Dingo 23032012015

Wordt vervolgd.....
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Axial Dingo Empty Re: Axial Dingo

Bericht van crissypaint za 24 maa 2012 - 4:59

mooi,direkt een andere look,ik heb er zo ééntje gemaakt
Axial Dingo SDC14104
Axial Dingo SDC14103


in de richting van dit
Axial Dingo Axial20020
crissypaint
crissypaint
Addict
Addict

Aantal berichten : 1448
Woonplaats : ninove

Terug naar boven Ga naar beneden

Axial Dingo Empty Re: Axial Dingo

Bericht van land rover freak za 24 maa 2012 - 10:28

Mooi dakrek!
land rover freak
land rover freak
Regular
Regular

Aantal berichten : 339
Woonplaats : Hechtel

Terug naar boven Ga naar beneden

Axial Dingo Empty Re: Axial Dingo

Bericht van RickvS za 24 maa 2012 - 11:43

Knap hoor Koos, kan ik op cursus komen Cool ?
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Axial Dingo Empty Re: Axial Dingo

Bericht van GhostCrawler za 24 maa 2012 - 12:32

Plaatjes lijken meestal mooier dan in werkelijkheid Laughing .
Vanmorgen de zijbeugels gesoldeerd omdat je hem tenslotte niet op een softop kan bevestigen.

Axial Dingo 100_3021

Was begonnen met het demonteren van de body, en daarna de eerste laag verf erop, en jah hoor........een defecte spuitbus die heel erg spetterde. De kap is denk ik naar zijn grootje. Kon van de winkel wel een nieuwe bus krijgen, maar daar is mijn kap niet mee geholpen, dat wordt even een touwtrek wedstrijd wie de body gaat betalen.
Uiteindelijk ligt het aan de spuitbus, [icon_rotate.gif] de goedkoopste oplossing was/is de body licht schuren en opnieuw een verflaag over gezet. Niet de kleur die ik in de eerste instantie wilde, maar grijs omdat ik wist dat ik hier nog 2 van had staan en deze allebei wel goed zijn.
Dit zal uiteindelijk wel goed staan met de zwarte spatbord randen, zwarte wielen, en dus de imperial ook maar zwart maken.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Axial Dingo Empty Re: Axial Dingo

Bericht van GhostCrawler zo 25 maa 2012 - 17:34

Na het mislukken van het spuiten door de kapotte en spetterende spuitbus, is het resultaat toch nog mooi geworden na het opnieuw spuiten van de body. Grijs was niet mijn 1e keus maar als redmiddel goed gelukt, dit scheelt me een nieuwe kap kopen.
Vamorgen de imperial goed gewassen en ontvet voor het spuiten, en na grondlaag te hebben gespoten, uiteindelijk de zwarte kleur erop gezet.
Zo dus:

Axial Dingo 100_3025

De auto is grijs geworden, niet de mooiste kleur maar wel strak:

Axial Dingo 100_3026

Deze 2 dingen samen is dus dit geworden:

Axial Dingo 100_3029

Axial Dingo 100_3031

Axial Dingo 100_3030

Axial Dingo 100_3033

Zelf ben ik tevreden met het huidige resultaat. Volgende week na weer een examen heb ik wat meer tijd en ga dan de imperial voorzien van scale-artikelen.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Axial Dingo Empty Re: Axial Dingo

Bericht van Boussini zo 25 maa 2012 - 19:23

mooi werk daar, een mooie unieke toets aan de dingo
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Axial Dingo Empty Re: Axial Dingo

Bericht van Toyobart zo 25 maa 2012 - 21:12

het is een mooie geworden , zeker wel !
Toyobart
Toyobart
Addict
Addict

Aantal berichten : 1186
Woonplaats : Stabroek

Terug naar boven Ga naar beneden

Axial Dingo Empty Re: Axial Dingo

Bericht van GhostCrawler wo 28 maa 2012 - 19:35

Nu het wachten is op de onderdelen voor de aanhanger, ben ik alvast begonnen met de scaleparts die Freddy had geregeld via een gezamelijk inkoop. De vaten roestige plekken gegeven. Niet zo heftig als anderen dat kunnen hier, maar op mijn eigen manier. Humbrol verf gebruikt, en daarna vanaf het schenkvat/dop boven, wasbenzine langs het vat naar beneden laten lopen zodat het lijkt of de roest ook mooi naar benee loopt.
De gasfles een echte campinggasfleskleur gegeven, deze komt later op de dissel van de aanhanger. (Trouwens ook nog een 1:10 tent gescoord voor bij de auto).
Verder rijplaten een zandkleur gegeven, met daaronder wat gebruikersplekken.
Verder moeten er nog 4 alu kisten wat worden opgeleukt.
De meeste scale artikelen ga ik op een gazenframe monteren, en zo dit geheel op de imperial met elastische spinnen. Zo hoef ik niet bang te zijn dat dingen eraf vallen tijdens een rol op een meeting o.i.d.
De tent e.d. komt in de aanhanger, de vaten........nog geen idee. Gewoon lekker aant prutsen.

Axial Dingo 100_3038

Axial Dingo 100_3039

Axial Dingo 100_3041

Axial Dingo 100_3043

Omdat de Dingo geen diepte in de body heeft in het interieur, past deze bestuurder erg goed in deze auto. Deze lag bij mijn maat die een rc-winkel heeft voor oud in een bakje achter in zijn werkplaats. Was helemaal goor en versmeerd, maar na een beurtje in de wasbenzine, nieuwe grondverf, zitten de eerste kleuren eral op. Vervolg komt.
Stuur had ik nog liggen, deze ingekort zodat hij toch de auto in de goede richting kan sturen.

Axial Dingo 100_3042

Wordt vervolgd........
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Axial Dingo Empty Re: Axial Dingo

Bericht van Boussini wo 28 maa 2012 - 20:01

mooie spulletjes! komt goed!
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Axial Dingo Empty Re: Axial Dingo

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum