RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is dat

+4
Bas
crissypaint
rustigerudy
Donpetzl
8 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat is dat - Pagina 2 Empty Re: Wat is dat

Bericht van Frakke393 di 14 jan 2014 - 11:43

Als ik Boussini zijn laatste post lees zou ik ze er gewoon tussenuit halen.
Is het nog niks kan je nog steeds achter die andere motor gaan die je vernoemt. Niks verloren dan. Die 55T zal heel goed zijn om te crawlen, wel weinig snelheid, maar vermoed dat dat juist hetgene is waar je naar op zoek bent. Veel koppel en weinig snelheid; Dus eruit halen die etters, niet het gewenste resultaat......55T bestellen Smile
Frakke393
Frakke393
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 877
Woonplaats : Diest

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is dat - Pagina 2 Empty Re: Wat is dat

Bericht van Donpetzl di 14 jan 2014 - 16:54

Frakke393 schreef:Als ik Boussini zijn laatste post lees zou ik ze er gewoon tussenuit halen.
Is het nog niks kan je nog steeds achter die andere motor gaan die je vernoemt. Niks verloren dan. Die 55T zal heel goed zijn om te crawlen, wel weinig snelheid, maar vermoed dat dat juist hetgene is waar je naar op zoek bent. Veel koppel en weinig snelheid; Dus eruit halen die etters, niet het gewenste resultaat......55T bestellen Smile

Hoi Frakke,

ik wacht nog een paar antwoorden af, de losi motor is immers al een 55T crawler motor, die zou het dus gewoon moeten doen.

Op youtube meende iemand, toch wel een ervaren bouwer, dat het aan de wormgear ligt. Hij meene zich te herinneren dat
de enige manier was 17,5T setup te installeren in combinatie met een 3s lipo. Lijkt mij vreemd voor een crawler en andere mensen met dezelfde wagen hebben dit probleem niet.

Blijft de vraag, als ik doe wat jij voorsteld, en ik draai de motor in de soep, waarom zou een andere 55T motor wel werken ?
Donpetzl
Donpetzl
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 38
Woonplaats : Meerssen Nederland

https://www.youtube.com/user/Awanyanka11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is dat - Pagina 2 Empty Re: Wat is dat

Bericht van schippertje di 14 jan 2014 - 18:22

Even een paar meedenkers.
Op veel foto's van 't net heb ik het idee dat deze allemaal van losi zelf zijn.,Duidelijk leesbaar het Losi logo.Allemaal nieuwe motoren, dus ook allemaal recent.
Staat er op de achterkant eigenlijk dat het een 55T is.

Je zei dat je batterij nieuw was. Rijd jij stick pack dus batterij of lipo.
Ik moet vrij diep graven in mijn hoofd voor de tijd dat ik night crawler had, maar merkte een groot verschil tussen de batt. pack en lipo.
Je komt zondag zeker niet naar Eifel bos meeting?
Ligt aan de andere kant van Belgie en dat was nu juist niet je bedoeling.
Anders konden we even wat uitwisselen van esc of motor.
M




schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is dat - Pagina 2 Empty re:

Bericht van Donpetzl di 14 jan 2014 - 18:47

schippertje schreef:Even een paar meedenkers.
Op veel foto's van 't net heb ik het idee dat deze allemaal van losi zelf zijn.,Duidelijk leesbaar het Losi logo.Allemaal nieuwe motoren, dus ook allemaal recent.
Staat er op de achterkant eigenlijk dat het een 55T is.

Je zei dat je batterij nieuw was. Rijd jij stick pack dus batterij  of  lipo.
Ik moet vrij diep graven in mijn hoofd voor de tijd  dat ik night crawler  had, maar merkte een groot verschil tussen de batt. pack en lipo.
Je komt zondag zeker niet naar Eifel bos meeting?
Ligt aan de andere kant van Belgie en dat was nu juist niet je bedoeling.
Anders konden we even wat uitwisselen van esc of motor.
M

Hallo M,

nee ik kom inderdaad niet naar een meeting.

De night crawler rijd op een b-pack nimh 4600 mah, dat zou zeker voldoende moeten zijn. Ik vergelijk dit met mijn axial scx10 honcho, dat is ook een soort crawler met een 4200 mah b-pack (die gaat maar door en door). Ik weet niet of op de motor van de losi staat dat het een 55T is maar het staat wel in de handleiding dat het een 540 55T is. 20T pinion, hetzelfde als de axial.
Donpetzl
Donpetzl
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 38
Woonplaats : Meerssen Nederland

https://www.youtube.com/user/Awanyanka11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is dat - Pagina 2 Empty Re: Wat is dat

Bericht van frankcross di 14 jan 2014 - 19:31

Hoi,

Vermoedelijk zijn dit smoorspoelen om eventuele stoorproducten van de motor af te filteren. Dit zijn een paar windingen (Spoel) rond een ferrietkern.

De therorie:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Smoorspoel
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoel

frankcross
Member
Member

Aantal berichten : 13
Woonplaats : Beerse

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is dat - Pagina 2 Empty Re: Wat is dat

Bericht van schippertje di 14 jan 2014 - 19:32

rctech.net schreef:
hey guys , I dont comp , only for fun, what would be the best reliable brushed motor that has a lot of torque? I am thinking of the tekin 55t but its kinda expensive for a brushed motor, i am thinking of the Axial 55t as well and cant decide which one to get... do they have same performance and obviously quality difference? please help...
Keep in mind that despite what the Losi literature says, the stock Losi motor is a 35-turn motor. You will lose wheel speed if you go to a 55-turn motor. I am using a Holmes 35-turn and am very happy with it. Jerry

gestolen uit http://www.rctech.net/forum/crawler-room/609919-losi-night-crawler-motor-upgrade.html
nu zie je al een probleem. Als die ene gelijk heeft met zijn bewering van 35 t dan kan je een 55t proberen en je probleem is niet opgelost want je vergelijkt met een langzamere maar wel meer koppel.Ik ben ook al drie maten pinion tegen gekomen maar ook weer met andere motoren.
Dus heel lang blijven lezen en zoeken voor je " wil wel ,maar kan niet " probleem.Ik heb het over de night crawler .

over de dingetjes in de kabel geen bijzonderheden; al zie je op de foto wel kabeldikte verandering na de bol in de richting van esc.
Stuur eens een mail naar Losi . wie weet wat je te horen krijgt.
Ik zou zelf eerst een collega zoeken met een volle 2s lipo en zien wat er dan gebeurt met het koppel
M
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is dat - Pagina 2 Empty Re: Wat is dat

Bericht van Donpetzl di 14 jan 2014 - 19:56

Het aantal turns van de motor is niet het probleem, dat weet ik zeker.

Ik zal eens verschillende accu's proberen die ik zelf heb allemaal nimh.
Binnenkort onmoet ik een rc-collega voor de eerste keer, kijken of hij lipo's gebruikt.
Ook heb ik nog een 27T axial motor liggen van mijn scx10. Die kan ik ook eens uitproberen. Ik denk ook aan een BEC. Kijken of het zo allemaal op te lossen is.
Donpetzl
Donpetzl
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 38
Woonplaats : Meerssen Nederland

https://www.youtube.com/user/Awanyanka11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is dat - Pagina 2 Empty Re: Wat is dat

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum