RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Testrit Losi Night Crawler

4 plaatsers

Ga naar beneden

Testrit Losi Night Crawler Empty Testrit Losi Night Crawler

Bericht van Donpetzl zo 12 jan 2014 - 19:50

De eerste rit met de Losi Night Crawler bnd. Een testrit om te zien hoe hij presteert.

Hij stond al een tijd in de lokale rc hobby-winkel, ooit door iemand gekocht en maar 1 keer kort mee gereden.
De "snelheid" was te langzaam vond hij, duidelijk iemand die niet wist wat hij gekocht had.
Nu heeft de wagen een nieuwe eigenaar die wel weet wat hij koopt  Wink en zal een leven hebben waar hij voor gemaakt
is.

De eerste rij-indruk beoordeel ik als middelmatig. Hij ziet er leuk uit en toont dat hij wel wil, maar niet altijd kan.
Er zat geen handleiding bij de wagen toen ik hem kocht, de doos was er immers niet meer bij, en ik tastte in het duister
over de electronica. Via internet een manual gedownload, daarin staat oa. dat de Losi 12T ESC een apart crawler programma
heeft. Een aha moment voor mij, na wat leeswerk heb ik hem op dat programma gekregen en lijkt hij gelijk meer kracht te hebben.
Zeker weten doe ik dat nog niet omdat ik nog een volgende testrit moet gaan maken. Ik kreeg ook een extra set banden bij de wagen (2.2 comp claws van Losi met memory foams) ,die zitten er nu ook op, standaard zitten er nl 2.2 rock claws op met gewone foam inserts. De comp claws zijn plakkeriger, zachter en hebben meer kleine blokjes in het profiel voor extra grip. Ik ben dus benieuwd naar de volgende testresultaten.

Zie hier onder de eerste testrit, zonder upgrades en verkeerde esc instelling. Enjoy !!





Donpetzl
Donpetzl
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 38
Woonplaats : Meerssen Nederland

https://www.youtube.com/user/Awanyanka11

Terug naar boven Ga naar beneden

Testrit Losi Night Crawler Empty Re: Testrit Losi Night Crawler

Bericht van schippertje zo 12 jan 2014 - 20:54

Ha oude liefde.
Zo te zien heb je ook nog geen lood on de velgen. Hij rijdt wat wiebelig.
En ik weet niet wat voor stroom je onder de kap hebt maar ik reed eerst met stick pack 4500 Mah en daarna met grote lipo. Met kleine en dus lichtere batterijen komt je zwaartepunt niet zo hoog.
Zijn langzamere snelheid was alleen een gebrek bij walk the trial waar veel gelopen werd daar was hij inderdaad te langzaam voor. Maar crawlen als een beest.
Dit was de eerste wagen die standaard voor het crawlen gemaakt werd met die worm wielen,daarnaast kwam de comp crawler maar die was echt voor competitie.
M
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

Testrit Losi Night Crawler Empty Re: Testrit Losi Night Crawler

Bericht van nicholas316 zo 12 jan 2014 - 21:36

leuk karretje, ik hou wel van Losi...heb zelf de Mini T (ze maken hem jammer genoeg niet meer)

nicholas316
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 45
Woonplaats : wachtebeke

Terug naar boven Ga naar beneden

Testrit Losi Night Crawler Empty Re: Testrit Losi Night Crawler

Bericht van Donpetzl zo 12 jan 2014 - 21:46

Inderdaad Schippertje M,

nog geen verzwaarde voorwielen, gaat wel gebeuren.
Op het moment gebruik ik er een nimh 4600mah b-pack in.
Ik wil graag, zoals bij de comp versie, de battery tray verwijderen en een kleinere accu voor de motor plaatsen. Ik heb alleen geen idee of dat er ook is in de nimh of dat ik dat lipo moet hebben. Ook geen idee of er dan een DIG unit in gezet kan worden. Maar goed dat is voor later. eerst de basis goed hebben, ook een andere servo er in, deze trekt 10 kg en dat is niet genoeg heb ik al gemerkt.
Waarschijnlijk wordt het weer een savöx wp servo, 15 of 20 kg. Ligt aan het beschikbare budget van dat moment.

De mini T, moest hem even opzoeken om te zien wat het is. Zoet er ook erg leuk uit. Met een vw body lijkt hij op de sand scorcher van Tamiya. Ook leuk.
Donpetzl
Donpetzl
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 38
Woonplaats : Meerssen Nederland

https://www.youtube.com/user/Awanyanka11

Terug naar boven Ga naar beneden

Testrit Losi Night Crawler Empty Re: Testrit Losi Night Crawler

Bericht van nicholas316 zo 12 jan 2014 - 22:32

yep idd, zonde dat ze gestopt zijn met hem te maken, ik heb zo'n baja body kunnen kopen destijds...

nicholas316
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 45
Woonplaats : wachtebeke

Terug naar boven Ga naar beneden

Testrit Losi Night Crawler Empty Re: Testrit Losi Night Crawler

Bericht van Donpetzl zo 12 jan 2014 - 22:34

Genoeg modellen die opnieuw worden uitgebracht en zo niet dan komt er altijd weer iets leuks nieuws op de markt om uit te proberen.
Donpetzl
Donpetzl
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 38
Woonplaats : Meerssen Nederland

https://www.youtube.com/user/Awanyanka11

Terug naar boven Ga naar beneden

Testrit Losi Night Crawler Empty Re: Testrit Losi Night Crawler

Bericht van schippertje zo 12 jan 2014 - 22:35

Veel vragen,zal het proberen.
Ik heb hier op een ax 10 van axial op vooras twee packs van 3kleine batterijen.Samen aan een stekker is ook 7.4 volt.
Het liefst plaatst men stuurservo naar één kant. Dan past ernaast een kleine lipo.
Deze heeft langer veel vermogen in tegenstelling tot batterij.

https://2img.net/r/ihimizer/img404/3999/imag1158i.jpg
De dig die ik heb en ken is voor wagen met  motoren op beide assen.MOA  Die schakelt één of de andere motor uit  en zet die op op brake
Er bestaat een versnellings bak systeem voor de wormas wagens die "mechanisch" de aandrijf as loskoppelt van de motor.
Door het wormtandwiel blokkeert de as dan.

Ga je naar een zwaardere servo controleer dan je vermogen voor je servo en denk eventueel ook aan het plaatsen van een bec om je servo van stroom te voorzien.
Groetjes
M
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

Testrit Losi Night Crawler Empty Re: Testrit Losi Night Crawler

Bericht van Donpetzl zo 12 jan 2014 - 22:51

Bedankt voor het uitgebreidde antwoord schippertje M,

ik zal het proberen te onthouden allemaal. Wink
Donpetzl
Donpetzl
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 38
Woonplaats : Meerssen Nederland

https://www.youtube.com/user/Awanyanka11

Terug naar boven Ga naar beneden

Testrit Losi Night Crawler Empty Re: Testrit Losi Night Crawler

Bericht van Hoggy zo 12 jan 2014 - 23:08

Dit ga ik volgen want ik heb er net eentje NIB overgenomen van Dean.

Testrit Losi Night Crawler Unnamed_zps562407ea

Nog maar net tijd gehad om eventjes het deksel van de doos te lichten maar
nog niet echt nader bekeken  Embarassed 

Dat de Nightcrawler potentieel heeft staat buiten kijf, het wordt alvast een boeiende ontdekkingstocht om de geschikte set-up toe te passen. Inderdaad spijtig dat deze uit productie is en daar gaat vermoedelijk in de toekomst het schoentje wringen om aan spare parts te komen want het is wenselijk om een voorraadje reserveonderdelen aan te leggen, alleen ben ik er nog niet achter gekomen waar deze nog gemakkelijk te vinden zijn  confused 

Alvast veel plezier met de Nightcrawler Don  Testrit Losi Night Crawler 4078649926
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Testrit Losi Night Crawler Empty Re: Testrit Losi Night Crawler

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum