RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hummer H2 (op SCX10)

3 plaatsers

Ga naar beneden

Hummer H2 (op SCX10) Empty Hummer H2 (op SCX10)

Bericht van Bas ma 20 feb 2012 - 23:52

Ik wou een hardbody op m'n SCX10.
Ik wil al lang een Hummer.
Crissy gaf me een eBay auction door voor een H2 body.
Die heb ik dan maar gekocht.
De verzending liet te wensen over: er was een daklichtje achteraan dat ontbrak, en een ander lichtje was kapot gegaan in transport. Dus moest ik deze vervangen. Ik wou er sowieso al LEDs in steken, maar ben dan maar een stapje verder gegaan.

Op basis van fotootjes die ik vond op het net heb ik een roof rackje ineen gesoldeerd. Dit moet nog afgewerkt worden, maar bij deze heb je al een idee.
Ik zou een bodem moeten vinden voor het roofrack, ik dacht aan balsa plankjes of een messing rooster - iemand nog andere suggesties?

Hummer H2 (op SCX10) Hummer01

Hier zie je de LEDjes alvast in werking

Hummer H2 (op SCX10) Hummer02

Hummer H2 (op SCX10) Hummer03

Op de night trial van zaterdag was ik maar schamel bedeeld: met m'n weinigje lichtjes moest ik steeds achter een wagen met meer licht aan rijden. Volgende keer zal dat niet zo zijn! Misschien zal ik niet de meeste lichtjes hebben, maar zeker ook niet de minste!

Hummer H2 (op SCX10) Hummer04

Idee komt van het internet (alweer) waar ze dit soort lichtbars effectief verkopen. Ik heb ze nagemaakt door 9 LEDs te solderen in een plastiek profieltje. Alles zit in het profiel: kabels, weerstanden, LEDs, ... Ik moet dus alleen maar een batterij eraan hangen en we zijn vertrokken.

Hummer H2 (op SCX10) Delta_25483

Alles is nog maar tijdelijk bevestigd, maar zo krijg je alvast een idee.

Hummer H2 (op SCX10) Hummer05

Lichtjes uit:

Hummer H2 (op SCX10) Hummer06

Kleine update: rekje afgemaakt en gespoten. Nu alleen nog wat rommel erop monteren (is al gedeeltelijk klaar, maar heb er nog geen foto's van) en klaar!

Hummer H2 (op SCX10) Hummer07

Hummer H2 (op SCX10) Hummer08

Dus nog wat extra info:
- Het roosterke is iets dat ik in de selfmade (Schilde, veel keuze in die dingen) heb opgepikt, fijnste rooster die ze hadden
- de verf is Motip semi gloos black
- Onder het zeiltje zit gewoon wat mousse
- het zeiltje is ooit deel geweest van een paraplu
- De touwtjes zijn metserskoord

Momenteel ziet hij er zo uit:

Hummer H2 (op SCX10) Hummer09

Mini-update: JC heeft me de nodige links gedraaid, dus de wielbasis is ok. Ben nu bezig aan een goed systeem om de body te bevestigen, daarna wordt het interieur verder afgewerkt. Hopelijk raakt hij klaar tegen WTT2 Smile

Dan nog dakvulling en nog wat kleine details...

Hummer H2 (op SCX10) Scx10-09

Hummer H2 (op SCX10) Scx10-10

Vandaag nog wat gesoldeerd, mijn super-LEDs proberen te monteren. Probleem is dat die LEDs samen 2A trekken en zeer veel warmte genereren... Ze leveren dan wel elk 210 lumen, wat genoeg is om een voetbalveld te verlichten, maar koeling wordt misschien wel een probleem...

Verder is ook de bevestiging van de body afgewerkt, zit de electronica er bijna in, en kan m'n batterij ook vastgezet worden. Ik probeer één van de dagen eens een testopstelling te maken + foto's voor de LEDs, dan krijgen jullie een idee van het koelingsprobleem.

Een schakelaartje om die krachtige LEDs op afstand aan en af te zetten zit er ook in... Moest wel met een relais, en maakt gebruik van een aparte stroombron... Om dat in orde te krijgen moest er ook een aparte BEC in, de bestaande geeft een te hoge spanning door.

Updateje: wat meer rommel op het dak.

Verder ook de bekabeling voor de LEDs in orde gebracht.

Hummer H2 (op SCX10) Scx10-11

Ik was effe buiten strijd (zondagavond goed ziek geworden, nu eindelijk fit genoeg om weer rechtop te zitten en dus te surfen Smile ) maar ben nu terug!

De wheelies worden aangepakt dmv een tragere motor, hopelijk ook eentje met wat meer koppel. Waarschijnlijk komt er ook weer een kleinere pinion op.
Verder was ik ook wel content over de looks en prestaties, alleen jammer dat het manneke soms te koppig is en er dus toch enkele buitelingen gemaakt zijn...

Meer foto's volgen nog, ik heb er enkele prachtige gemaakt zondag Smile

Edit: bij deze de foto's:

Hummer H2 (op SCX10) WTT2-10

Hummer H2 (op SCX10) WTT2-12

Hummer H2 (op SCX10) WTT2-14

Hummer H2 (op SCX10) WTT2-17

Ziezo, een sneak-peek op het nieuwe roofrackje. De houten bak achterin is het volgende dat ik nog moet afmaken. Verder nog de bekabeling in orde brengen en accessoires toevoegen. Zodra ik weer wat verder zit krijgen jullie een update, maar momenteel heb ik vooral balsa nodig, en de winkels zijn dicht. Wachten dus maar...

Nieuwe roofrack is tot nu toe 60gr lichter dan de vorige (incl. de accessoires die er nu al op kunnen, eigenlijk nog meer dan er op deze foto's staan) dus een deel van m'n doelstelling is alvast bereikt: de boel moest lichter zijn...

Driver zou erin moeten komen, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Verder moet ik ook nog de achterlichten van LEDs voorzien, en zouden ook m'n verstralers erbij moeten komen.

Hummer H2 (op SCX10) Hummer10

Hummer H2 (op SCX10) Hummer11

Kleine update: chassis een onderhoud gegeven, nog wat verder gewerkt aan de LEDs (achterlichten!) en het roofrackje. Ook nog wat strategisch gewicht toegevoegd en een paar fotootjes genomen.

Ladder-probleem is opgelost, maar ik ben nog niet tevreden. Daarom geen foto's daarvan, die komen later...

Hummer H2 (op SCX10) Hummer12

Vandaag al een beetje schade van deze voormiddag hersteld (kistje op het dak was gedeeltelijk stuk) en Lara ingebouwd. De komende dagen wordt de outrunner gemonteerd en geëxperimenteerd met kleinere batterijen. Verder ook nog de afgebroken spiegel vervangen en m'n jerrycan spuiten / monteren.

Hummer H2 (op SCX10) Hummer13

Kleine update: de wagen is volledig gereviseerd. Het was nodig, want de helft van de lagers in de vooras waren eerder glijlagers (of zelfs schuurlagers) geworden. Alles proper opgekuist en vervangen, de wagen is weer klaar voor een hoop ritjes.

Meer updates komen nog - er zijn nog wat aanpassingen gedaan voor de nighttrial volgende week. Daaraan wordt nog de laatste hand gelegd, zodra alles klaar is volgt tekst en uitleg.

Hummer H2 (op SCX10) Scx10-12

Slecht nieuws! De dochter is ziek!
Maar... Goed nieuws: ik heb verlof om op haar te letten!
Maar... Slecht nieuws: 't is onbetaald!
Maar... Goed nieuws: Ze slaapt tamelijk goed!
Dus... Ben ik vroeger dan gepland klaar met de afwerking van dit projectje!

Ik weet niet hoe men 747's lokt, maar ik denk niet dat m'n Hummerke daartoe in staat is. Hoewel... Twisted Evil

Ik had al LEDjes op de Hummer staan: 9 rode, 3 oranje, en 4 witte.
Ik had ook al een lightbar op het dak (waarop ik al reclammaties heb gekregen door verblinde mensen): 9 witte.
Nu heb ik nog 2 witte LEDjes toegevoegd.

Ik rij met een 3-kanaals zender, en had dus nog een kanaal over. Om dat te gebruiken om LEDs aan te sturen heb ik een microswitchke gekocht, dat hier al anderhalf jaar ofzo stof lag te verzamelen. Dat laat toe om met één kanaal verschillende schakelaars om te zetten.
(Link: [link]http://www.robotcombat.com/products/0-DGSW5.html[/link])
Je kan dat ding gebruiken om met de stroom die uit je batterij, door je regelaar, door je ontvanger, door de microswitch gaat iets aan te sturen. In principe ook LEDs, maar ik wist dat het een vrij zware belasting zou worden, en wou een externe stroombron kunnen gebruiken. Dus stuur ik 2 kleine relais aan. Deze schakelen rechtstreeks de spanning uit m'n batterij, en voeren ze door naar de LEDs.

De LEDs zijn powerLEDs, die in principe 160 lumen zouden moeten geven. Ik zeg in principe, want ik heb een 200lm zaklamp en da's toch nog effe iets anders. Deze zitten achter 10W weerstandjes die ik op m'n roofrack gelegd heb, zodat ze buiten zitten en dus beter gekoeld worden.
(Link: [link]http://www.ebay.de/itm/3W-White-LED-Hyper-Bright-210lm-with-Star-/160388229521?pt=LH_DefaultDomain_146&hash=item2557e22991[/link])

De LEDs worden warm, de weerstanden worden warm. Ik kan maar +- 1min continu licht geven om oververhitting te vermijden. Dus de bedoeling is voornamelijk om even bij te lichten of de mensen te ambeteren Smile.

In het kistje op m'n dak zit een schakelaar. Die diende tot voor kort om de rooflights aan en uit te doen. Ik heb de boel nu opnieuw aangesloten zodat ik kan kiezen of hij dient om de rooflights aan te zetten, of het relais te gebruiken. Dus ik kan ook zonder de microswitch te gebruiken de rooflights laten branden.

Alles is zo opgesteld dat het verwijderd kan worden, dus alles is met connectors, als ik m'n frontguard eraf moet hebben, of m'n roofrack, of de microswitch, of... Kwestie van niet alles opnieuw te moeten solderen als er eens onderhoud moet gebeuren...

Genoeg geleuter - nu foto's!

2 extra LEDjes en roofrack geherorganiseerd:

Hummer H2 (op SCX10) Scx10-13

Gewone lichtjes:

Hummer H2 (op SCX10) Scx10-14

Gewone lichtjes + roofrack:

Hummer H2 (op SCX10) Scx10-15

Gewone lichtjes + roofrack + nieuwe LEDjes = kerstboom

Hummer H2 (op SCX10) Scx10-16

Schakelaarke in de kist en weerstandjes op de roof rack:

Hummer H2 (op SCX10) Scx10-17

Bekabelde binnenkant van de body: hels werkje...
Dit is nog niet de afgewerkte versie, de nieuwe LEDs waren hier nog niet bekabeld en de kabels aan het dak moesten nog vastgelegd worden. Dat is ondertussen gebeurd, maar ik heb er geen foto van...

Hummer H2 (op SCX10) Scx10-18

Nog een kleine toevoeging, nu is hij klaar voor morgen.

Hummer H2 (op SCX10) Scx10-19

Hummer H2 (op SCX10) Scx10-20

Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Hummer H2 (op SCX10) Empty Re: Hummer H2 (op SCX10)

Bericht van land rover freak di 21 feb 2012 - 19:20

Dat is toch echt wel een prachtige kerstboom he Smile
land rover freak
land rover freak
Regular
Regular

Aantal berichten : 339
Woonplaats : Hechtel

Terug naar boven Ga naar beneden

Hummer H2 (op SCX10) Empty Re: Hummer H2 (op SCX10)

Bericht van GhostCrawler za 25 feb 2012 - 6:36

Hoeveel mm dikte draad heb je gebruikt om de imperial te solderen?
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Hummer H2 (op SCX10) Empty Re: Hummer H2 (op SCX10)

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum