RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moerasbootje Bas

2 plaatsers

Ga naar beneden

Moerasbootje Bas Empty Moerasbootje Bas

Bericht van Bas ma 20 feb 2012 - 23:00

Tsja, er zijn al zoveel topics met die naam he... Maar kom Smile

Bootje van Mus Projects (Een kleine moeite voor Mus projects betekent misschien een wereld van verschil!). Servo erin die ik nog had liggen, ontvangerke en waterproof ESC.

Eerst de boel getest (zien of de electronica werkt, vooruit wel vooruit is, etc. ). Nu moet ik de electronica nog vastzetten, gewicht verdelen, en varen maar. Ik moet zeggen dat de power (op de werkbank dan toch) al wel de moeite is 8-)

Maar er moeten wat details bij. Eerst kwam de kooi rond de propeller. Er volgt ook nog een stoeltje + ventje, en wat kleur. Ben eens benieuwd... Smile

Fotookes:

Moerasbootje Bas Moerasboot01

Moerasbootje Bas Moerasboot02

Moerasbootje Bas Moerasboot03

Moerasbootje Bas Moerasboot04

Moerasbootje Bas Moerasboot05

Moerasbootje Bas Moerasboot06

(nee, ik ga ze niet in serie maken Razz )

Hulp gezocht!

Ik moet er nog een ventje opzetten, maar voor ik verder kan moet ik dat ventje gevonden hebben. Nu heb ik 2 exemplaren liggen: een GI Joe en een worstelaarke. Probleem is dat ik de Joe te klein vind, en de worstelaar te groot... Wat denken jullie? En hebben jullie een sugegstie voor een ventje (of vrouwke) dat wél de juiste grootte zou hebben?

Moerasbootje Bas Moerasboot07

Eindelijk een beetje een update: de electronica zit erin, nu nog een goeie plek vinden om hem even te testen - ik heb al wel een ideetje Smile

Pics:

Moerasbootje Bas Moerasboot09

Moerasbootje Bas Moerasboot10

Moerasbootje Bas Moerasboot11

Kleine update: het ding vaart uitstekend maar stuurt niet zo scherp. Misschien omdat ik auto's gewoon ben, misschien omdat ik m'n servo verkeer heb afgesteld, maar ik ben tegen tamelijk hoge snelheid tegen een roosterke gevaren. Gevolg: houder van de motorafgebroken, kooi beschadigd, en een lelijke kap in de romp vanvoor.

Er zijn plannen om de sturing (flappen vanachter) te herzien en verbeteren, zodat ik meer stuur heb. Ik heb filmkes gezien van gelijkaardige bootjes, en die zijn heel wat wendbaarder. Dus als ik dat nog kan verbeteren gaat hij wel super zijn Smile

Morgen naar baillien se...

Wel ik ben nu bezig met een dubbel roer, één flap is klaar, de tweede had ik vanavond geen zin meer in. Dan nog de bevestiging van de roeren aan elkaar, en ook de 'aansturing' van de roeren aanpassen. Ik moet ook de kooi nog deftig vast zetten.

Ik dacht ook van een dunne plak plastiek onder de bodem te bevestigen om een nog gladdere bodem te krijgen, maar ben er nog niet uit of ik het ga doen. Misschien eerst eens zo testen. Pics komen een van de dagen!

Okay, een paar foto's van de verbeterde sturing - hopelijk marcheert het nog ook Smile

Moerasbootje Bas Moerasboot12

Moerasbootje Bas Moerasboot13

Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Moerasbootje Bas Empty Re: Moerasbootje Bas

Bericht van GhostCrawler za 25 feb 2012 - 6:24

Heb je wel een goede propellor, je kan niet zomaar één van een vliegtuig pakken volgens mij. De bladstand is belangrijk anders krijgt hij niet genoeg stuwing.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum