RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build

4 plaatsers

Ga naar beneden

TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build  Empty TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build

Bericht van Touareg ma 26 nov 2012 - 15:43

Hoi Luitjes,

Beetje aangestoken door diverse leden hier ben ik een quest begonnen om zelf eens een tank te maken. Geen speelgoedachtige wilde ik maar een kwaliteit tank waar ook nog volop onderdelen voor te krijgen zijn. Met deze criteria is genoeg te vinden, maar tis erg prijzig. Het is je portemonnee die je keuze een beetje bepaald. Ik kon er niet 1-2-3 eentje vinden. Ondertussen veel info opgezocht en allerlei dingen gevraagd. En via deze manier kwam ik bij BTB en daar zie je zoveel mooi's. Karel is daar een van de leden die erg veel weet en schitterende voornamelijk WOII voertuigen maakt. Ik ken hem via een eerdere verkoop. Ik vertelde wat ik zo mooi vond aan deze discipline en dat ik ook een tanke wilde bouwen ooit. Waarschijnlijk zag hij mij dat wel doen en adviseerde mij over van alles en nog wat. Maar tijdens een mooie deal die we maakte stelde hij mij voor om een project van hem over te nemen waar hij niet aan toe kwam. Ik zocht een moderne tank en hij had nog 3 gepards liggen. Zoals bij Tamiya benoemd
1/16 Big Tank Series No.8 Flakpanzer Gepard (Display Model) Item No:36208rcr. Ik vind deze erg uniek en heeft ook een aardige staat van dienst in het Nederlandse leger, al heet hij daar Cheetah en niet gepard. We hebben het beklonken en ik ben nu dus 3 gepards rijker.
TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build  Dsc01192c_zps1498bf43
TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build  Dsc01200p_zps4b70be28
1 is al gebouwd op wat aanpassingen zoals je ziet, en de andere moeten nog gebouwd worden. Er missen wat onderdeeltjes hier en daar maar deze zijn bij te bestellen. Maar er zijn 2 geheel compleet.
Ik ga ze fancy bouwen en het zal wel geen maanden maar jaartjes kosten voordat ze af zullen zijn. Maar iets wat ik genoeg heb is tijd.
Hier het presentatie filmpje van de gepard
https://www.youtube.com/watch?v=BukkrjTc370&feature=youtube_gdata_player
Omdat ik er 3 heb wil ik iig 2 verschillende Gepards maken, namelijk
1- De Duitse Gepard
TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build  Img_5642_zpsc4c9af94
2_ De Nederlandse Cheetah
TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build  Cheetha024_zps12b30c72
Het eerste wat ik nu ga doen is de twee restaureren, opbouwen en detailleren. Hierna rijdend maken en spuiten.
Als dat allemaal goed gaat wil ik er 1 FO maken. Maar het zal voor mij al een mooi iets zijn om ze weer te laten pronken, een heel karwei maar ik heb der zin aan.
Zal proberen om mijn vorderingen hier regelmatig te plaatsen. En heb je nuttige tips of informatie over de Gepard, ze zijn van harte welkom.

Dat was het voor nu................


Laatst aangepast door Touareg op ma 26 nov 2012 - 21:30; in totaal 1 keer bewerkt
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build  Empty Re: TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build

Bericht van karel47 ma 26 nov 2012 - 17:36

kijk er naar uit cees ze zien te vorderen , heb er gewoon de tijd niet voor om ze perfect af te bouwen met mn WOII projecten en mn geruilde marineboten

die cheetah is er machtig he sunny

nota : cees het zijn de rc versies die je van mij gekocht hebt géén statische wel met clutch systeem lol!

Anti-aircraft tank Gepard - 1:16 - RC Ready

Item-No.: 36208RCR
Manufacturer: Tamiya
karel47
karel47
Regular
Regular

Aantal berichten : 743
Woonplaats : ninove belgium

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build  Empty Re: TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build

Bericht van Touareg ma 26 nov 2012 - 17:48

@Karel, ik weet dat ze rc ready zijn. Dat is het leuke eraan. Je hoeft ze niet helemaal te verbouwen of aan te passen. Het is een display model van de ergens rond de jaren T'achtig uitgebrachte RC model. Er is gelukkig niks verandert of weg gelaten van die bouwkit.

En als ik 50% kan maken zoals de Cheetah dan heb ik het 100% gedaan. Die man (Hendri op BTN) heeft er 3 jaar over gedaan en heeft echt alles 100% scale en met alle upgrades erop. Kosten buiten de jaren hem in totaal zo'n €3000. Maar dit is wel de mooiste die gezien heb, en ook nog eens FO.
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build  Empty Re: TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build

Bericht van karel47 ma 26 nov 2012 - 17:57

ja is de ultieme ombouw, heb daar veel respect voor wat die kerel allemaal uitdokterde is hoogstaand gewoon Exclamation
karel47
karel47
Regular
Regular

Aantal berichten : 743
Woonplaats : ninove belgium

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build  Empty Re: TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build

Bericht van Frakke393 ma 26 nov 2012 - 20:22

mooie dingen!!!
Frakke393
Frakke393
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 877
Woonplaats : Diest

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build  Empty Re: TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build

Bericht van Touareg ma 26 nov 2012 - 20:36



Hier een paar youtube vid-jes met alle gepard FO functies.
Ze gebruikte schone motoren dus geen rook stimulatie!



Laatst aangepast door Touareg op ma 26 nov 2012 - 20:45; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : You tube link werkte niet)
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build  Empty Re: TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build

Bericht van karel47 ma 26 nov 2012 - 21:17

is ook een degelijk en betrouwbaar merk SGS niet goedkoop maar maken modules die niemand anders fabriceerd cheers

en topgeluid erbij
karel47
karel47
Regular
Regular

Aantal berichten : 743
Woonplaats : ninove belgium

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build  Empty Re: TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build

Bericht van Bas ma 26 nov 2012 - 22:36

Ambitieuze projecten, maar wel prachtige tanks!
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build  Empty Re: TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build

Bericht van Touareg ma 26 nov 2012 - 22:46

Bas schreef:Ambitieuze projecten, maar wel prachtige tanks!

Dank Bas, ze zijn uniek en erg mooi. Maar zoals mijn oude chef Cas Spijkers altijd zei ;
One step at the time, and after my rc wallet is filled again (na de komma is mijn quote) .
De plannen zijn zeker ambitieus en misschien worden/blijven enkele toch dromen, maar als je niets meer hebt om van te dromen is het ook maar saai. En ben me heel bewust van de moeillijkheidsgraad, vandaar ook de X-jaren plan en een back up team voor advies en hulp. Maar ik heb nu al meer plezier mee en dat is wel eens heel anders geweest = priceless.
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build  Empty Re: TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build

Bericht van Touareg zo 2 dec 2012 - 3:04

Wil je zien hoe het verder gaat, kom kijken bij BTB.
Je bent van harte welkom.
http://forum.battletanksbelgie.be/viewtopic.php?f=14&t=1527&start=40
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build  Empty Re: TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build

Bericht van Touareg zo 16 dec 2012 - 22:46

Update foto's December 2012
Duitse Gepard A1 (bouwkit van 1978)
TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build  IMG_20121214_120014_zpsc6e2bd2eTAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build  IMG_20121214_120104_zps82afd0b2
Zender en ontvanger getest, en alle kanalen werken. Hij rijd soepeltjes. En voor zijne leeftijd van uitstekende kwaliteit.
TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build  IMG_20121213_233830_zps2c94343e
Volgende is om de electronica van de toren operationeel te maken. Standaard zoals van deze bouwkit, dus de voorste radar alleen niet.
L@terz...............
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build  Empty Re: TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum