E.V.R.T.
+2
tamiya2000
Skiep
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
E.V.R.T.
Vooreerst een kleine verduidelijking, dit is geen scale build, gewoon zin om iets geks te bouwen en wat ervaring op te doen.
Als basis de graupner monster truck, k dacht er gewoon de axial pick up kap op te zetten en klaar, maar dat plan viel tegen ivm wielen die in de kap bleven hangen ed.
Stock laten was ook niet echt een optie, alleen al omdat hij afschuwelijk lelijk is, en stock is ook maar stock
dus beginnen demonteren
En dan met dank aan mus een MAN cabine erop
zo hebben jullie al een idee in welke richting het gaat lopen. Er is echter nog heel wat werk aan voor het helemaal af zal zijn...
Als basis de graupner monster truck, k dacht er gewoon de axial pick up kap op te zetten en klaar, maar dat plan viel tegen ivm wielen die in de kap bleven hangen ed.
Stock laten was ook niet echt een optie, alleen al omdat hij afschuwelijk lelijk is, en stock is ook maar stock
dus beginnen demonteren
En dan met dank aan mus een MAN cabine erop
zo hebben jullie al een idee in welke richting het gaat lopen. Er is echter nog heel wat werk aan voor het helemaal af zal zijn...
Skiep- Regular
- Aantal berichten : 300
Re: E.V.R.T.
lekker verder geknusteld, 'rijklaar'
Verre van af, maar eerst wat test rijden om te zien wat moet verbeterd worden
Verre van af, maar eerst wat test rijden om te zien wat moet verbeterd worden
Skiep- Regular
dat ziet er niet slecht uit zo'n "graupner monster truck"
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
Da begint he. Stock vond ik lelijk, maar er was potentieel
Nog nu crawler banden vinden die passen.
Nog nu crawler banden vinden die passen.
Skiep- Regular
goed bezig !
tegen de volgende WTT klaar ?
grtz
stijn
tegen de volgende WTT klaar ?
grtz
stijn
slashplayer- Regular
- Aantal berichten : 377
Klaar euh... Aanwezig zeker en vast. Klaar weet ik ni, kheb nog zoveel wilde plannen en maar beperkte middelen om ze te realiseren
Al hoop ik dat tegen dan het meest essentiele wel af raakt. Detailafwerking is toch een quasi eindeloos process
Al hoop ik dat tegen dan het meest essentiele wel af raakt. Detailafwerking is toch een quasi eindeloos process
Skiep- Regular
Ondertussen een eerste test rit probleemloos afgewerkt. k Ben er wel mee in een vijver gereden, maar hij doet het nog steeds, ondanks nog niet geplastidipped te zijn
En toch nog 1 toevoeging aan mijn to-do list. Die cabine vast zetten. Momenteel kan ze nog naar voor openklappen, zodat je de 'motor' kan zien. Leuke scale element dacht ik zo. In de praktijk valt dat echter dik tegen, meer dan eens valt die cabine open als het terrein wat ruiger wordt. k Heb helaas geen idee hoe ik de twee kan combineren, open kunnen maar niet openvallen.
Te druk met rijden, dus deze keer maar 1 foto.
En toch nog 1 toevoeging aan mijn to-do list. Die cabine vast zetten. Momenteel kan ze nog naar voor openklappen, zodat je de 'motor' kan zien. Leuke scale element dacht ik zo. In de praktijk valt dat echter dik tegen, meer dan eens valt die cabine open als het terrein wat ruiger wordt. k Heb helaas geen idee hoe ik de twee kan combineren, open kunnen maar niet openvallen.
Te druk met rijden, dus deze keer maar 1 foto.
Skiep- Regular
Een magneetje zou goed zijn moest ik een mogelijk heid zien om een kleintje te vinden. Wat tot nu toe niet het geval is.
Velcro... Onmogelijk dat onzichtbaar in te werken en k heb er gemengde ervaringen mee. Op de merv werkt het super op de scx valt het nogal tegen.
Velcro... Onmogelijk dat onzichtbaar in te werken en k heb er gemengde ervaringen mee. Op de merv werkt het super op de scx valt het nogal tegen.
Skiep- Regular
Ik heb de motorkap van m'n wraith dichtgemaakt met 2 magneetjes op een stukje styreen en 2 grote rondellen tegen de motorkap zelf. Werkt goed en is nog niet ongewild open gegaan. En echt rustig rijd ik met de Wraith niet.
Magneetjes komen gewoon van bij Hobbyking, rondellen van den Hubo.
https://rctrial.actieforum.com/t849-wraith
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/RC_PRODUCT_SEARCH.asp?strSearch=rare+earth
Magneetjes komen gewoon van bij Hobbyking, rondellen van den Hubo.
https://rctrial.actieforum.com/t849-wraith
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/RC_PRODUCT_SEARCH.asp?strSearch=rare+earth
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Zoiets zou perfect zijn. En k moest toch nog een bestellingske doen bij hk. Thx 4 the tip
Skiep- Regular
De magneten moeten nog komen, in afwachting dan al maar de kap voorzien van een nieuw kleurtje
Skiep- Regular
En ook het laad platform krijgt stilaan vorm, helaas is er niet echt plaats voor de katrol op wagens erop te slepen :s anders wordt het platform echt te lang. Misschien dat ik in de toekomst de wielbasis verleng om dit te verhelpen en er toch een katrol tussen te plaatsen.
Een toepasselijke plaat gevonden beetje bijgesneden en randen geplooid om het wat stevigheid te geven.
de achterste steun is een stukje overschot, ook hier wat geplooid en gelijmd om het wat steviger te maken.
momenteel nog vast met velcro voor een idee te krijgen, maar ik denk dat er best 2 body posts vooraan komen om het wat steviger te maken. Maar voor een test rit moet dit volstaan.
En last but no least, 1ntje met de CC op z'n rug. k Heb er al een klein stukje meegereden, maar de eerste echt test rit zal hopelijk voor vandaag of morgen zijn
Zo dat is het voor nu, eerst testen, dan voorzien van versteviging waar nodig en natuurlijk het geheel een kleurtje geven.
Als dat allemaal volgens plan gaat, begin ik aan de verlichting, tenzij k plots nog andere ideeen krijg
Een toepasselijke plaat gevonden beetje bijgesneden en randen geplooid om het wat stevigheid te geven.
de achterste steun is een stukje overschot, ook hier wat geplooid en gelijmd om het wat steviger te maken.
momenteel nog vast met velcro voor een idee te krijgen, maar ik denk dat er best 2 body posts vooraan komen om het wat steviger te maken. Maar voor een test rit moet dit volstaan.
En last but no least, 1ntje met de CC op z'n rug. k Heb er al een klein stukje meegereden, maar de eerste echt test rit zal hopelijk voor vandaag of morgen zijn
Zo dat is het voor nu, eerst testen, dan voorzien van versteviging waar nodig en natuurlijk het geheel een kleurtje geven.
Als dat allemaal volgens plan gaat, begin ik aan de verlichting, tenzij k plots nog andere ideeen krijg
Skiep- Regular
Zo te zien aan die body, staat de CC op zijn langste wielbasis en als je dan die truck ziet... megagroot ding denk ik.
Laatst aangepast door Ranger Joe op za 31 aug 2013 - 21:51; in totaal 1 keer bewerkt
Ranger Joe- Addict
- Aantal berichten : 999
Zalig kleur, doet mij denken aan ECS
tamiya2000- Regular
- Aantal berichten : 638
Nee de cc staat op de korte wielbasis, 't is een korte pickupRanger Joe schreef:Zo te zien aan die body, staat de CC op zijn langste wielbasis en als ja dan die truck ziet... megagroot ding denk ik.
De grootte valt dus mee
Skiep- Regular
Blij dat je het mooi vind, ik heb er nog steeds mijn twijfels overtamiya2000 schreef:Zalig kleur, doet mij denken aan ECS
Skiep- Regular
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: