RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het Grote GoPro Hero Topic!

+10
Cornholio
Hoggy
lampje22
magic2002
rataplan
rookie73
dentom112
Boussini
StefCross
Bas
14 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van Bas di 31 jul 2012 - 13:46

Omdat er toch al een aantal GoPro's onder de forumleden zijn lijkt het me wel nuttig hier eens een post aan te wijden.

Het Grote GoPro Hero Topic!  281186-gopro-hd-hero2-angle

Wat is een GoPro?
Website van GoPro
Een GoPro is een kleine, robuuste camera met verschillende mogelijkheden en opname-kwaliteiten. Hij kan foto's nemen, filmpjes maken, 'burst' foto's nemen (bvb een foto elke 5" ofzo), de dingen die je hebt opgenomen afspelen om een TV via HDMI, etc. Het ding is waterdicht tot 60m, en kan echt wel tegen een stootje.

Welke edities bestaan er?
Er bestaan momenteel 4 edities, waarvan er 2 interessant kunnen zijn voor RC:
1. GoPro Hero Naked edition: gewoon de camera, zonder extra's. Dit is de oude camera en zou ik niet nemen.
2. GoPro Hero2 Surf edition: De Hero2 met montagemiddelen om hem op je surfplank te monteren (opgepast! Enkel voor 1:1 planken!). Voor ons ook niet zo interessant dus.
3. GoPro Hero2 Outdoor edition: De Hero2 met montageplaatjes voor op een helm enzo.
4. GoPro Hero2 Motorsports edition: de Hero2 met een zuignap (pas op! Enkel rated tot 200mph!) en aantal montageplaatjes voor gebruik op de auto, moto, ... Deze vond ik de meest interessante.

Beetje technisch...
Naast het toestel zelf moet je ook een SDCard erin steken, ik zou eentje van 32GB aanraden: dan kom je meerdere batterij-ladingen toe en hoef je niet te snel kaartjes te wisselen / leeg te maken. Class 4 (= snelheidsindicatie) of hoger zou volstaan, maar sneller is beter: ga ineens voor Class 10. Je kan hem formatteren in het FAT32 of exFAT bestandsformaat.
Persoonlijk heb ik een batterijduur van +- 1.5u opgetekend, wat ongeveer 3GB aan filmmateriaal gaf in hoogste kwaliteit. Maar ik heb nog niet veel getest.

Quanta kosta?
Je kan (kon?) deze dingen vinden bij Decathlon, maar daar zijn ze eerder duur. Betere optie is eBay, waar je ze aan relatief scherpe prijs kan vinden. Er zijn voldoende eBay shops binnen Europa, dus qua taxen enzo zit je dan wel goed.
Reken voor een Motorsports edition een kleine €275 incl verzending. Deze hebben ze niet meer bij Decathlon maar hij stond er €349.
De naked is goedkoper maar een verouderd model, deze laat je beter liggen, als je nu een nieuwe zou kopen.

Accessoires?
Wat heb je nodig van accessoires? Zoveel / zo weinig je zelf wilt. Er bestaan verschillende montage-mogelijkheden, maar als je een kit koopt ben je normaal al redelijk goed voorzien.
De uitbreidingsmodules die GoPro zelf aanbiedt noemen ze 'BacPac': een 'rugzakje' dat je op de camera klikt en geïntegreerd is met de behuizing. Propere oplossing, en je hebt een heel gamma aan BacPacs: batterij, LCD scherm, WiFi unit, iets dat drijft, ...). Kijk gewoon effe op de GoPro site voor meer details.
Op eBay worden ook third party montagebeugels geleverd, maar die zijn meestal eerder duur - duurder dan de 'officiële' varianten zelfs. Zoek op eBay gewoon op 'gopro' en je krijgt een rimram aan accessoires.
Wat ook interessant kan zijn is een extra batterij. De officiële kosten +- €25, maar ook weer third party modellen vind je vanaf iets van een €9. Over de kwaliteit kan ik echter niks zeggen.
Een andere mogelijkheid is een noodbatterij aan te kopen. Deze zijn voorzien voor het opladen van GSM's enzo, maar kunnen ook gebruikt worden voor de GoPro. De goedkoopste die ik heb gevonden is eentje van 1500mAh (+- 1.5 laadbeurten voor de 1100mAh GoPro batterij) van Conceptronic. Ze bestaan echter van verschillende merken, kijk eens bij Coolblue. Deze laadt de GoPro op terwijl hij niet in gebruik is, dus moet je hem wel effe wegstoppen terwijl hij laadt. Hoe lang dit duurt weet ik helaas ook niet...

Wat kunnen we ermee bereiken?
De prachtige filmpjes van de VRCP gasten zijn grotendeels met dit ding gemaakt, daar kan je de mogelijkheden al bekijken. Als we echter meerdere camera's gaan combineren kunnen we meer camerastandpunten hebben, speciale effects doen (bvb dezelfde actie over langere afstand volgen of een 'matrix-achtige' montage maken), etc.
Momenteel zijn er al zeker 4 bij RCT, die we hopelijk met de WTT in september eens kunnen combineren.

Het Grote GoPro Hero Topic!  GoPro-LCD-BacPac

Het Grote GoPro Hero Topic!  GoProBattery

Een ander interessante acccesoire is de 3D unit: je steekt er 2 GoPro's in en je kan 3D filmpjes maken. Als je dan met een 3D brilletje kijkt is het niet slecht - check it out!

Het Grote GoPro Hero Topic!  Go-pro-3d-expansion-kit-icon

Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van StefCross di 31 jul 2012 - 15:31

Ben nog aan't twijfelen....

Het filmt wel super he ...

Juist de prijs steekt nog een beetje tegen Rolling Eyes


Super guide thanks !



StefCross
StefCross
Addict
Addict

Aantal berichten : 860
Woonplaats : Turnhout

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van Boussini di 31 jul 2012 - 19:39

sweet filmpken Smile
ook weer leuke montage en super kwaliteit
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van dentom112 di 31 jul 2012 - 19:41

zoals je kunt zien kunnen ze veel hebben Very Happy

dentom112
Member
Member

Aantal berichten : 13
Woonplaats : neerpelt

http://www.garageverhees.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van rookie73 di 31 jul 2012 - 22:22

IK ben zeer tevreden van de mijne , alleen moet je in het oog houden als je lens vuil of nat is dat je ze goed proper maakt ( durf ik wel eens te vergeten) voor de rest al veel plezier aan beleefd . En laat je niet verleiden door de goedkoope brol op de markt , de beeld kwaliteit is echt stukken beter dan de rest van de aktiecams die maar de helft van de prijs kosten . Heb een half jaar getwijfeld om hem te kopen maar nog geen minuut spijt van gehad . Mijn conclusie , ok hij kost meer dan de concurrentie maar meer dan zijn geld waard .
Greetz Marc
rookie73
rookie73
Regular
Regular

Aantal berichten : 476
Woonplaats : Herent

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van rataplan di 31 jul 2012 - 22:35

Ik heb het geluk met men maatje dat hij zijn gopro veel aan mij toevertrouwt .
Kan alvast zeggen dat het de leukste en beste cam is waar ik al mee heb gefilmd . Weet ook niet hoe het komt maar telkens ik dat ding vast heb gebeurt er iets met men 2de ik en komen de raarste ideeen naar boven die soms echt heel leuke beelden tevoorschijn toveren .

Een aanrader van formaat
Morgen gaan we helemaal los met de gopro want we gaan de wraithjes loslaten op een wel heel top secret plekje .
rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van Bas di 31 jul 2012 - 23:00

Tipje dat ik ergens heb opgepikt om de lens proper te houden: af en toe eens aan likken Smile

Geen zwans, maar het hangt er wel vanaf in welke omgeving je filmt... In de sneeuw zal het wel OK zijn, als je bvb het paringsgedrag van zwijnen bestudeert zou ik iets voorzichtiger zijn Smile
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van rataplan di 31 jul 2012 - 23:04

Haha zal best kunnen moet ik is proberen dan .
rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van StefCross di 31 jul 2012 - 23:19

Mij lijkt het wel gaaf om zo'ne go pro eens in mennen aquarium te leggen voor mooie beelden..

StefCross
StefCross
Addict
Addict

Aantal berichten : 860
Woonplaats : Turnhout

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Wraith + Gopro test

Bericht van Bas di 31 jul 2012 - 23:33

rataplan schreef:
Morgen gaan we helemaal los met de gopro want we gaan de wraithjes loslaten op een wel heel top secret plekje .

Hey Rata, ben ik eventueel ook welkom, en is het niet té ver uit de buurt? Dan wil ik wel wat foto's komen trekken, de GoPro testen en evt de Wraith een kort uitje gunnen. Ik zou morgenavond normaal wel een beetje tijd moeten hebben...


Laatst aangepast door Bas op wo 1 aug 2012 - 12:10; in totaal 1 keer bewerkt
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van magic2002 wo 1 aug 2012 - 10:35

wat mij betreft ben je welkom... 2 gopro's is altijd beter dan 1... Very Happy
magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 617
Woonplaats : Ossendrecht

https://www.facebook.com/VRCP1

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van rataplan wo 1 aug 2012 - 16:16

Idd lol
rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van rataplan wo 1 aug 2012 - 22:33

Bas schreef:Tipje dat ik ergens heb opgepikt om de lens proper te houden: af en toe eens aan likken Smile

en dan maar ineens de tip van bas iets te letterlijk genomen en bas bedankt dat ik je gopro vandaag heb mogen testen Wink

rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van lampje22 wo 1 aug 2012 - 22:37

Vind ik persoonlijk de Rollei Bullet HD pro 1080p een beter keuze.
http://www.rollei-bullet.com/typo3/index.php?id=rollei-bullet-hd-pro-1080p
even wat goedkoper. super beeld kwalitiet, ook voor onderwater. en een stuk compacter. makkelijker in een rc wagen te plaatsen dan de Hero.
M'n broer gebruikt hem o.a. (voornamelijk) bij het parachute springen. heeft hem op z'n helm vast zitten. Werkt super. ook een afstandsbediening is leverbaar om opnames mee te starten en te stoppen.

lampje22
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 115
Woonplaats : Heerhugowaard, NL

http://nshome.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van Bas wo 1 aug 2012 - 22:51

rataplan schreef:
Bas schreef:Tipje dat ik ergens heb opgepikt om de lens proper te houden: af en toe eens aan likken Smile

en dan maar ineens de tip van bas iets te letterlijk genomen en bas bedankt dat ik je gopro vandaag heb mogen testen Wink

Yep, m'n behuizing ligt al in de aceton te weken, hopelijk krijg ik em nog proper... Razz
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van Bas do 2 aug 2012 - 17:08

Ik vond nog een coole opstelling. Bij de Ken Block Gymkhana 4 hebben ze een array gopro's gebruikt.

Linkje naar een site die het erover heeft: http://www.autoguide.com/auto-news/2011/08/ken-block-releases-first-teaser-of-gymkhana-4-video.html

Dan ben ik dus het filmpje zelf eens gaan bekijken, en effectief...

Effectjes die ermee bekomen zijn op:
1:39
3:31
4:43
6:25 (de beste)

En de array zelf is te zien op:
3:48
8:37



Enjoy!
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van Hoggy di 7 aug 2012 - 22:25

Ik vraag me af hoe je beelden van uw Gopro rechtstreeks naar uw laptop kan sturen, dan kan je rijden terwijl je aan uw scherm blijft zitten Cool

Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van rataplan di 7 aug 2012 - 23:41

Hoggy schreef:Ik vraag me af hoe je beelden van uw Gopro rechtstreeks naar uw laptop kan sturen, dan kan je rijden terwijl je aan uw scherm blijft zitten Cool



http://gopro.com/hd-hero-accessories/wi-fi-bacpac/

voila
rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van magic2002 wo 8 aug 2012 - 7:58

de fpv in dees video is nie meej de gopro gedaan..
magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 617
Woonplaats : Ossendrecht

https://www.facebook.com/VRCP1

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van Cornholio wo 8 aug 2012 - 9:39

Additional features* coming Fall 2012 with free software update
•GoPro App: use your smartphone or tablet as a live video remote—includes video and photo preview and playback.
•Wi-Fi transfer your favorite videos and photos from your GoPro to your smartphone or tablet to share with friends.
•Live stream video or share photos and videos directly to the web from your GoPro, wherever you have a network connection—including using your Smartphone as a hotspot.

Lijkt mij wel een coole feature!
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van rataplan wo 8 aug 2012 - 10:16

Enkel is het nog wachten op de app om alles te laten werken
rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van magic2002 wo 8 aug 2012 - 14:25

zeker een coole feature... alleen jammer dat em voor vorig jaar najaar al aangekondigd was.. toen werd elke keer de wifibacpac uitgesteld...en nu word elke keer de software uitgesteld... die zou eerst meteen met de bacpac beschikbaar zijn toen in juli, daarna in augustus, en nu dan weer in het najaar ergens....
magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 617
Woonplaats : Ossendrecht

https://www.facebook.com/VRCP1

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van magic2002 wo 8 aug 2012 - 16:27

dit zul je niet bij veel van de concurrenten zien.... zo gebruik je je gopro dus...


magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 617
Woonplaats : Ossendrecht

https://www.facebook.com/VRCP1

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van Bas do 30 aug 2012 - 8:39

Zo, we zijn weer even verder, en de GoPro uitzet wordt uitgebouwd. Je kan zoals eerder gezegd heel wat accessoires kopen, maar ik vond eigenlijk nergens wat ik moest hebben. Of toch: een kitje van €20 voor de bevestiging aan een stok, dan nog eentje van €17 voor een klein koppelstukje, en een verlengstuk van een andere fabrikant dat € 60 moest kosten. Allemaal een beetje absurd duur voor wat plastieken stukjes. Dus heb ik ze zelf gemaakt, uit styreen, natuurlijk.

Eerst een verlengstuk van 20cm, handig voor de montage in de auto, minder dashboard, meer rijbaan.
Dan een montagestuk voor een monopod statief dat ik had liggen. Het te kopen stuk was nogal omvangrijk, ik zou een zeer compact stukje. Als dat klaar was bleek dat de hoek waarin de camera staat niet optimaal was, dus heb ik nog een mini-verlengstukje gemaakt om in 2 stappen te kunnen knikken. Kostprijs van dit alles (zonder werkuren Smile ): ongeveer €1...

Het Grote GoPro Hero Topic!  Gopro01

Het Grote GoPro Hero Topic!  Gopro02
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van Boussini do 30 aug 2012 - 11:32

knap! simpel en goed gemaakt Smile
zo zien we het graag
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Grote GoPro Hero Topic!  Empty Re: Het Grote GoPro Hero Topic!

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum