RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

motor en esc

5 plaatsers

Ga naar beneden

motor en esc Empty motor en esc

Bericht van Ranger Joe ma 4 jun 2012 - 20:03

kan ik een 50X2 turns motor aansluiten op een Robbe rookie esc? Zou deze motor in de CC willen zetten en deze esc heb ik nog liggen.

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

motor en esc Empty Re: motor en esc

Bericht van Cornholio ma 4 jun 2012 - 20:21

In die cc die je aan mij gaat verkopen?
Ja hoor, die motor mag daar in Twisted Evil
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

motor en esc Empty Re: motor en esc

Bericht van Ranger Joe ma 4 jun 2012 - 20:25

haha neenee in een andere CC en trouwens wie zegt dat ik die cc aan U verkoop??? Very Happy

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

motor en esc Empty Re: motor en esc

Bericht van Cornholio ma 4 jun 2012 - 20:27

Ik kan proberen hé Wink

Er zijn 5 verschillende rookie esc's voor zover ik gezien heb! Op de 20, 25 en 35 is het al geen probleem om die motor aan te sluiten. Op de andere 2 vermoed ik het ook niet, maar heb er geen exacte data over kunnen vinden...
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

motor en esc Empty Re: motor en esc

Bericht van Ranger Joe ma 4 jun 2012 - 20:30

Ja haha wie niet waagt... weet je ook hoe je die esc terug moet instellen Cornholio???

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

motor en esc Empty Re: motor en esc

Bericht van Cornholio ma 4 jun 2012 - 20:33

Geen idee, ik zoek het ook maar gewoon op via google...

Welk model heb je exact?
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

motor en esc Empty Re: motor en esc

Bericht van Ranger Joe ma 4 jun 2012 - 20:41

dit staat erop: No. 8389 robbe rookie WP 5..1 ONC 20A en dit staat me precies niet aan... 16-36Wdg wil dit zeggen windings oftewel turns? Want dan gaat hij maar tot 36 turns en ik zit met een 50X2 turns motor...

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

motor en esc Empty Re: motor en esc

Bericht van Cornholio ma 4 jun 2012 - 22:04

Meer windingen is normaal gezien nooit een probleem...
Maar ik vrees dat deze inderdaad maar tot 36T aankan volgens de info die ik op't net gevonden heb.
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

motor en esc Empty TOPCAD 70T brushed motor ESC combo

Bericht van Hoggy za 30 maa 2013 - 21:50

TOPCAD 70T brushed motor ESC combo


Goed initiatief van onze Ranger "Koen" Joe om dergelijk topic op te starten, vreemd genoeg word hier niet verder gebruik van gemaakt om ervaringen met bepaalde combo's, ESC of motoren weer te geven. Dit zou niet enkel als leidraad voor newbies kunnen dienen maar iedereen baat bij om van bepaalde miskopen bespaard te blijven en het belang van adviezen te kunnen delen en volgen Idea .

Ok, Ok, het Brushedd tijdperk is bijna voorbij gestreefd maar nu en dan blijkt dat brushless ook niet altijd ideaal is
om zich voor onze scaler of crawler te lenen en bij een bezoek bij Asiatees zag ik voor het eerst deze Topcad combo
die me vooral budget vriendelijk lijkt. Ook de spec's zoals "With super drag brake" en 70Turns zijn heel toepasselijk, alleen denk ik dat het toerental van een 70 Turns voor een CC01 een beetje aan de trage kant is met een 16T of zelfs een 20T motortandwiel en ik vraag ik mij af of de ESC een 35 zou aankunnen en het lang zou uithouden Suspect


motor en esc Topcad-2-sm
motor en esc Pic_loader

PRODUCT INFORMATION:
INCLUDED:
70T sport tuned motor
Electronic speed controller

70T SPORT TUNED MOTOR FEATURES:
Top machine wound armature in well balance
Bearing casing
Strong magnet result in high torque
Motor Size: 540

ELECTRONIC SPEED CONTROLLER FEATURES:
This ESC is set up in a simple way for easy operation. When switched on, it automatically searches the neutral point.
When the automatic setup is finished, the motor sends out "DO" "RE" "MI" music indicating it snatches the neutral point.
It's easy to operate.
With super drag brake

SPECIFICATIONS:
Input: 6V-8.4V DC
BEC: 5V 1A
Current drain: 20A(forward), Max(spark):300A; 150A(back,spark)
Size : 35 x 33 x 30mm
Applicable: 540/50T motor and above.

Color: Black
Product weight: 360.00 grams
Factory description: Miscellaneous All 70T TopRock Crawler System Black by TopCad
Manufactured by TopCad
Manufacturer number: 79802




http://www.asiatees.com/display.php?Tamiya-CC01-Parts-Hop-Ups-Upgrades&brand=Tamiya&model=CC01&id=48256&pid=1

Wat denken jullie, lijkt dit een interessante aankoop of niet?
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

motor en esc Empty Re: motor en esc

Bericht van tamiyatony zo 31 maa 2013 - 16:41

Hey Hoggy, ik heb toevallig dezelfde esc (zonder motor echter). Deze worden supergoedkoop aangeboden. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze tot 8T aankonden? Dit leek me wel extreem, dus heb ik me meer laten leiden door Ampères.
Al dat gedoe met esc's en een bepaald aantal turns dat ze aankunnen lijkt me larie en apekool! Alles draait toch om hoeveel amps je erdoor kunt jagen?
Voorbeeldje: ik had een esc die zogezegd beperkt was tot 23 turns. De motor die eraan hing was inderdaad 23 turns met een rating van 12A max. Ik heb deze vervangen door een supergoedkope 18 turns die ook maar een rating van 12A had! Tot dusver nog geen probleem mee gehad. De esc voelt zelfs niet warm aan na een volledige batterij erdoor gejaagd te hebben (5000mAh NiMH).
Om nu terug te komen op bovenstaande esc; die heeft een rating tot 20A, dus ik zou gerust tot een 27T motor durven aansluiten.
Trouwens: de dragbrake op deze is echt 100% alles of niks. Direct als je de gas loslaat slaat de rem nogal hard op!
tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

motor en esc Empty Re: motor en esc

Bericht van Boussini zo 31 maa 2013 - 19:42

met een 70 turns komt het cc chassis door zijn lage interne gearing beter tot zijn recht, met 55 is hij nog te snel en te weinig Ncm's Smile
dus dit lijkt mij een betere combo voor een bruikbaarder koppel/snelheid verloop van de tamiyaatjes
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

motor en esc Empty Re: motor en esc

Bericht van Ranger Joe zo 31 maa 2013 - 20:13

Boussini schreef:met een 70 turns komt het cc chassis door zijn lage interne gearing beter tot zijn recht, met 55 is hij nog te snel en te weinig Ncm's Smile
dus dit lijkt mij een betere combo voor een bruikbaarder koppel/snelheid verloop van de tamiyaatjes



Toch iemand die me gelijk geeft precies, ik vind die 55x2 turns nog te snel in mijn CC. En zeggen dat ik mijn 80 turns die uit mijn eerste 3-speed kwam verkocht heb...

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

motor en esc Empty Re: motor en esc

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum