RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Align T-Rex 450 Plus DFC

4 plaatsers

Ga naar beneden

Align T-Rex 450 Plus DFC  Empty Align T-Rex 450 Plus DFC

Bericht van tamiyatony ma 1 dec 2014 - 14:25

De titel is een hele mond vol, 't is maar om te zeggen dat het een helicopter is ;-)
Nu nog leren vliegen...

Align T-Rex 450 Plus DFC  16kry81
tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Align T-Rex 450 Plus DFC  Empty Re: Align T-Rex 450 Plus DFC

Bericht van buzzy10719 ma 1 dec 2014 - 17:05

Knappe heli.
Hoeveel kanaals is hij?
Kun je al helivliegen?
Zo niet is deze niet van de gemakkelijkste om te beginnen.
Een coaxial heli is gemakkelijker om te beginnen.
Succes er mee.
buzzy10719
buzzy10719
Regular
Regular

Aantal berichten : 212
Woonplaats : Herzele

Terug naar boven Ga naar beneden

Align T-Rex 450 Plus DFC  Empty Re: Align T-Rex 450 Plus DFC

Bericht van tamiyatony wo 3 dec 2014 - 0:14

Hij komt met een 6-kanaals Futaba T6, niet direct de meest gebruiksvriendelijke afstandsbediening, maar ik begin eraan te wennen en dan wordt het wel makkelijker bedienen.

Heb absoluut geen ervaring met collective pitch heli's. Heb ooit een quadcopterke (speelgoed) gehad maar dat is niet te vergelijken met dit natuurlijk. Was ook eerst aan het denken over een coaxial heli, maar na deze te mogen testen van een collega viel dit toch een beetje tegen.
Heb daarna een week lang zo veel mogelijk info op internet gezocht en blijkbaar is een collective pitch heli het ultieme doel. En als je ook een beetje buiten wil vliegen kom je al snel uit op een 450-type heli. Dankzij de geavanceerde electronica is het tegenwoordig al een pak makkelijker dan vroeger. Deze T-Rex heeft bv geen flybar meer.

Om een lang verhaal wat korter te maken; ik ben zéér langzaam begonnen en heb online een goede website gevonden die het vliegen stap voor stap aanleert. Eerste dag bv enkel de rotor op toeren laten komen zonder op te stijgen, daarna de volgende dag een paar cm omhoog en direct weer landen.

Ik ben nu een 5-tal dagen bezig heb ongeveer 7-8 batterij-ladingen gebruikt en ik ben nu op het punt dat ik binnen een vierkant van 2x2 meter op 30cm hoogte kan blijven hoveren (soms perfect stil, soms wat heen en weer schuiven binnen dat vierkant van 2m Embarassed ). Nu moet ik beginnen leren om kleine bewegingen opzij en voorwaarts te maken Very Happy  Heb wel de throttle- en pitch-curve wat 'zachter' gezet zodat mijn stuurbewegingen wat getemperd worden...
tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Align T-Rex 450 Plus DFC  Empty Re: Align T-Rex 450 Plus DFC

Bericht van buzzy10719 wo 3 dec 2014 - 9:12

Kort samen gevat, je bent goed bezig dus. Veel plezier er mee.
buzzy10719
buzzy10719
Regular
Regular

Aantal berichten : 212
Woonplaats : Herzele

Terug naar boven Ga naar beneden

Align T-Rex 450 Plus DFC  Empty Re: Align T-Rex 450 Plus DFC

Bericht van nilsken wo 3 dec 2014 - 14:36

Ooit... Wil ik mij hier ook nog eens aan wagen. Laat ons weten hoe het afloopt!
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Align T-Rex 450 Plus DFC  Empty Re: Align T-Rex 450 Plus DFC

Bericht van slashplayer wo 3 dec 2014 - 21:21

ik wil dat ook wel eens wagen...
een kennis van ij is er een tijdje terug mee gestart, veel op de sim en intussen vliegt hij al een heel stuk rond.
maar ook al een paar crashkes wijzer geworden Twisted Evil
slashplayer
slashplayer
Regular
Regular

Aantal berichten : 377
Woonplaats : Lint

Terug naar boven Ga naar beneden

Align T-Rex 450 Plus DFC  Empty Re: Align T-Rex 450 Plus DFC

Bericht van tamiyatony ma 8 dec 2014 - 20:41

Best leuk! Veel tijd op de sim breng ik niet door want in't echt vliegt dat toch helemaal anders dan op de pc...
Ben wel bang om een echte crash mee te maken, zo ééntje waarbij de hele handel uit de lucht komt vallen bedoel ik Embarassed
Heb al wel één scheve landing achter de rug, resultaat: uiteinden van de rotorbladen een beetje afgeschaafd. Draaide daarbij serieus uit onbalans en heb direct alles stilgelegd!
Direct nieuwe bladen gaan halen (durf niet vliegen met beschadigde) en toen bleek ook één van de swash-servo's een paar tandjes te missen Evil or Very Mad  Zijn nochtans metal-geared! Nu even aan't wachten op nieuwe servo vooraleer er terug kan gevlogen (allez, "gehoverd") kan worden. Niet erg want het is toch slecht weer Sad
tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Align T-Rex 450 Plus DFC  Empty Re: Align T-Rex 450 Plus DFC

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum