RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

+20
petter
magic2002
Ranger Joe
PEETVALK
NielsVV
RickvS
Jan
crissypaint
nilsken
gunther
Boussini
Sylvie.
Toyobart
land rover freak
Bas
rataplan
Arjan
StefCross
Nobody
Hoggy
24 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van Ranger Joe do 4 apr 2013 - 13:33

nilsken schreef:Blijkbaar heeft Dickie de rechten voor Duitsland overgenomen van Tamiya.
Marklin weet ik niets van



Nils, dus alleen de rechten? Het kwam bij mij over alsof Dickie Tamiya volledig had overgenomen, wat ik eigenlijk moeilijk kan geloven...

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van nilsken do 4 apr 2013 - 13:53

Enkel de rechten voor de Duitse markt. Tamiya blijft tamiya, maar Dickie heeft gewoon de invoer rechten en het marketingsrecht.

Net zoals de Belgische rechten in handen zijn van een (naar ik geloof) Franse firma. Maar dat laatste ben ik niet zeker van.

nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van Ranger Joe do 4 apr 2013 - 14:40

nilsken schreef:Enkel de rechten voor de Duitse markt. Tamiya blijft tamiya, maar Dickie heeft gewoon de invoer rechten en het marketingsrecht.

Net zoals de Belgische rechten in handen zijn van een (naar ik geloof) Franse firma. Maar dat laatste ben ik niet zeker van.





Is het in België niet Sablon die de rechten heeft?

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van nilsken do 4 apr 2013 - 14:47

Dat zou kunnen, maar zoals gezegd ben ik daar niet zeker van Very Happy
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van Hoggy do 4 apr 2013 - 18:45

nilsken schreef:Enkel de rechten voor de Duitse markt. Tamiya blijft tamiya, maar Dickie heeft gewoon de invoer rechten en het marketingsrecht.

Net zoals de Belgische rechten in handen zijn van een (naar ik geloof) Franse firma. Maar dat laatste ben ik niet zeker van.


Sablon is ooit in een ver verleden importeur geweest van Tamiya maar daar is gelukkig een eind aangekomen, "gelukkig" omdat Sablon een heel slechte reputatie had op het voorzien van reserveonderdelen.
Daarna is het importeurschap overgegaan naar Reyne en zonen die verdeler was voor de gehele Benelux maar die hebben er na verloop van tijd ook de brui aan gegeven.
Nu is de Franse firma T2M Tamiya importeur voor Frankrijk en Belgie en die hanteert helaas zwaardere tarieven dan bvb. de invoerder in Duitsland. RC winkeluitbaters klagen steen en been dat er moeilijk te concureren is en dat er weinig winst te maken is op Tamiya produkten

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Header_logo

Link : http://www.t2m.tm.fr/
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van nilsken do 4 apr 2013 - 22:19

ziede dat het frans was nu Wink
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van Ranger Joe do 4 apr 2013 - 22:35

ja den Hoggy is den Tamiyamaster hé... lol!

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van Boussini do 4 apr 2013 - 22:42

Rez is met invoer verplicht moeten stoppen, door concurentierechten oa Smile
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van Hoggy do 20 jun 2013 - 22:54

Frakke393 schreef:veel te veel belgische fora naargelang er mensen voor zijn vind ik persoonlijk. Beter alles samen bundelen en één groot forum van maken. Verschillende teams of clubs zouden daar dan nog hun eigen onderverdeling kunnen hebben. Nu surf je 10 fora af om 8 keer hetzelfde te lezen Sad
Vind ik ook een spijtige zaak Frakke Crying or Very sad

In de eerste jaren van dit forum was er hier altijd leven in de brouwerij en het was niet zeldzaam dat ik s'nacht om 2.00 u nog actief was op het forum, nu lijkt het soms een funerarium waar men snel nog een laatste groet brengt aan de overledene want soms heb ik de indruk dat dit forum op sterven na dood is Sad.

In het begin was het echt supergezellig en was er hier veel lol te beleven, er waren op de piekmomenten altijd gemiddeld 15 leden actief en ik heb erdoor heel wat goeie vrienden bijgekregen. de ene meeting was nog maar voorbij en er werd met verlangen uitgekeken naar de volgende, een gemiddeld deelnemersveld van +/- 20 leden was echt niet ongewoon en nu mag je al tevreden zijn als je op een gewone meeting nog 12 leden haalt Crying or Very sad

Ik mag gerust zeggen dat ik veel te danken heb aan dit forum want ik heb er heel veel van opgestoken, zowel op PC gebied en zowel RC gebied. Ik ben het forum ook dankbaar voor de vele nieuwe vrienden die ik via deze weg heb leren kennen maar ik vind het spijtig dat ik die hier niet meer zo frequent zie opdagen en ik vermoed dat de oorzaak voortkomt uit die spreiding en afsplitsing van fora's.
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van Hoggy wo 4 sep 2013 - 13:52

Het "praatcafe" is het topic bij uitstek om conversatie's verder te zetten zonder dat er te ver"off topic" wordt gegaan in het oorspronkelijke topic, dus zeten we dit hier verder Idea 

Hoggy schreef:
rataplan schreef:Ok hoggy vrcp is alive and kicking .
Wat betreft secret missions het jaar is nog niet uit

Dus bij deze
http://vrcp.forumup.be

Voor de update die sommige gemist hebben
Alive and kicking maar enkel communicatief bereikbaar via Facebook en dit is nou net niet aan mij besteed.
Een beetje spijtig dat de oude VRCP vorm verdwenen is Crying or Very sad

Komt daar in de toekomst nog verandering in of blijft VRCP in zijn huidige vorm bestaan Question Question Question 
Frakke393 schreef:Hoe bedoel je Hoggy? Enkel een facebookpagina, bedoel je dat?

Facebook is totaal niet aan mij besteed omdat ik al aardig wat tijd steek in fora's. dus zou ik het wel leuk vinden als VRCP met een complete upgrade van het forum zou komen cheers 

Ik begrijp wel dat Rata en Magic doordat het forum op sterven na dood was een stuk gedemotiveerd waren maar het is nu eenmaal zo dat na "ups" ook "downs" komen en na regen komt zonneschijn en ooit klaart het weer op. Ik vind het heel tof dat de VRCP crew hier zijn stekje heeft gevonden en ik zou het zelfs een hele verrijking voor RC Trial durven noemen maar ik zou het spijtig vinden dat het VRCP forum geminimaliseerd wordt en dat er over de "last minute" activiteiten er alleen maar via Facebook wordt gecomuniceerd.

Vibrant Vannie staat te springen om eens mee te stoeien met Wild Willy bounce en ik dacht meer te weten te komen via het VRCP forum maar helaas Crying or Very sad
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van magic2002 wo 4 sep 2013 - 15:33

ha... het is vrij simpel.... ( en dan zal ik eens een klein knuppeltje in een hoenderhok gooien..) Het is zeker jammer hoggy... maar dan heb ik meteen een stelling en een vraag...

stelling: om een forum in leven te houden zijn er actieve leden nodig, die nieuwe topics maken, lezen wat er allemaal geschreven wordt, en ook nog reageren op hetgeen gepost wordt. Misschien is het zelfs wel eens leuk om eens bij elkaar te komen in de vorm van een meeting, die dan toch ook via dat forum georganiseerd kan worden.

En dan mijn vraag.... hoeveel topics heb je gestart, hoeveel reacties heb je gegeven, en aan hoeveel meetings/bashes heb je mee gedaan of zelf georganiseerd, via het vrcp forum, hoggy??

ps "the mission" was via hier....

Ik heb in het verleden al eens geprobeerd via hier onze "last minute" activiteiten te posten...
https://rctrial.actieforum.com/t1447-3-3-2013-rijkevorsel
https://rctrial.actieforum.com/t1595-28-4-2013-rijkevorsel
en daar was toen ook niet echt heel veel reactie op...

Ik ben heel blij met het plekje dat we hier hebben gevonden, en dat ook onze niet trail activiteiten zeer enthousiast worden ontvangen.

Wij hebben in facebook een nieuw medium gevonden om onze activiteiten te delen, en voor ons werkt dat.. en de keuze is aan een ieder om daar in mee te gaan, of niet....

en zoals al eerder gezegd... VRCP is alive and kickin'

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Boss
magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 617
Woonplaats : Ossendrecht

https://www.facebook.com/VRCP1

Terug naar boven Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van rataplan wo 4 sep 2013 - 18:06

Ja hoggy het zal nu zo zijn .
Maar ik zal echter met de volle vrcp crew eens bespreken wat we kunnen doen om net die mensen te berijken die nie helemaal mee zijn kwa fb enz .

Verwacht op het moment geen wonderen
Maar op moment krijgen onze youtube kanalen en fb voorrang
rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van Hoggy za 7 sep 2013 - 23:15

rataplan schreef:Ja hoggy het zal nu zo zijn .
Maar ik zal echter met de volle vrcp crew eens bespreken wat we kunnen doen om net die mensen te berijken die nie helemaal mee zijn kwa fb enz .

Verwacht op het moment geen wonderen
Maar op moment krijgen onze youtube kanalen en fb voorrang
Thanks Rata, appreciation Cool 

@ Magic

Ben het volkomen eens met uw stelling, zonder forum geen leden en zonder leden geen forum en van beide zijden wordt er wat moeite gevraagd om het boeiend te houden zonder de kwaliteit ervan uit het oog te verliezen. Als er dan ondanks alle moeite zo goed als geen reply komt dan is dit om er moedeloos bij te worden maar als dat als reden goed genoeg is om een forum teloor te laten gaan betwijfel ik, het feit is dat op die manier veel nuttige informatie verloren gaat. Zelfs al is een een forum op sterven na dood dan blijft het nog altijd zijn nut hebben als informatiebron en we mogen ook niet vergeten dat VRCP in de loop der jaren een heel respectabele reputatie verworven had met een indrukwekkend palmares Cool 

Antwoord op uw vraag

mea culpa,,mea culpa,mea maxima culpa.
Daar kan ik echt niks tegenin brengen, ik kwam sporadisch wel eens neuzen op VRCP om me te vergewissen van het reilen en zeilen van het forum en ik betreur het dat ik niet meer initiatief getoond heb om wat meer leven in de brouwerij te krijgen. Dit komt vooral omdat RC Trial " my homebase" is waar ik al heel wat tijd in steek en aan andere fora breng ik zelden een bezoek.Ik vind het daarentegen fantastisch dat de mensen van VRCP hier bij RC Trial een tweede "thuis" hebben gevonden Cool 

Ik vind het ook heel genereus dat VRCP, RC Trial betrekt in hun evenementen en ik kijk alvast uit naar meer maar Facebook is echt niet aan mij besteed en het zou mij verwonderen dat ik een alleenstaand geval ben.
VRCP is onbetwistbaar een meerwaarde voor RC Trial en ik ben ervan overtuigd dat de meerderheid hier dit zal beamen en ook op de hoogte wil blijven van de VRCP evenementen en er uiteraard ook wil aan deelnemen.
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van petter wo 11 sep 2013 - 20:59

Het is inderdaad jammer dat het VRCP forum ter ziele is gegaan. Maar zoals Magic al aangaf, zonder actieve leden geen forum.

Gelukkig is VRCP zelf niet ter ziele gegaan, zit steeds weer te wachten wat de crew nu weer voor gekkigheid heeft uitgehaald en het voor ons gefilmd en ozo mooi gemonteerd hebben. Ik heb iedere keer weer zoiets dat ik eerdaags toch weer eens mee moet gaan naar een bash...
petter
petter
Member
Member

Aantal berichten : 23
Woonplaats : Wonderland

Terug naar boven Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van Hoggy zo 9 feb 2014 - 14:04

Rekeningrijden; een brug te ver  Question 

Als de regering haar zin krijgt ziet het er naar uit dat er misschien nog minder deelnemers op een meeting komen opdagen  Crying or Very sad Mad 
De autotax, accijnzen op brandstoffen en boetes brengen blijkbaar nog niet genoeg geld in het laatje en gaan we binnenkort nog extra per gereden kilometer moeten betalen, leuk als je naar de andere kant van het land moet.
Minder zuur achter het stuur is de huidige slogan maar de regering heeft duidelijk plannen om die citroen helemaal leeg te persen  Mad 

Ik vermoed dat weinigen dit onverschillig laat en misschien zelfs hun ongenoegen hierover laten blijken, grijp jullie kans; http://www.petities24.com/neen_aan_rekeningrijden_voor_personenwagens

Geef hier ook jullie mening over het rekeningrijden
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van tamiya2000 zo 9 feb 2014 - 19:55

Dikste zever ook... bende apen in Brussel... gaan die ook rekeningrijden, nee zeker? Die zullen het wel in hun onkosten steken. De domme arbeider is weer de dupe. We kunnen beter gaan doppen
tamiya2000
tamiya2000
Regular
Regular

Aantal berichten : 638
Woonplaats : Wervik

Terug naar boven Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van tamiya2000 zo 9 feb 2014 - 21:48

Met het rekeningrijden... even rekenen, stel: ik doe 15000km/jaar, reken dit aan het goedkoopste tarief (snelweg): 5cent. Dus 15000x0.05=750euro/jaar terwijl mijn rijtaks voor mijn preute Micra uit 1992 maar bijna 300euro is. Correct me if i am wrong.
tamiya2000
tamiya2000
Regular
Regular

Aantal berichten : 638
Woonplaats : Wervik

Terug naar boven Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van Nobody ma 10 feb 2014 - 1:41

tamiya2000 schreef:Met het rekeningrijden... even rekenen, stel: ik doe 15000km/jaar, reken dit aan het goedkoopste tarief (snelweg): 5cent. Dus 15000x0.05=750euro/jaar terwijl mijn rijtaks voor mijn preute Micra uit 1992 maar bijna 300euro is. Correct me if i am wrong.

Doe maar rekening rijden!
Voor 100 euro's en minder kan je bijna alle soorten Km tellers laten achteruit zetten. Misschien is dat de oplossing Twisted Evil Twisted Evil 

N
Nobody
Nobody
Addict
Addict

Aantal berichten : 875
Woonplaats : Brakel

Terug naar boven Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van broadsword1986 ma 10 feb 2014 - 10:09

Dit is gewoon pure en reinste diefstal.

Met het zicht op de verkiezingen volgend jaar is m'n echter wel snel om de beslissing hierover door te schuiven naar de nieuwe legislatuur...
broadsword1986
broadsword1986
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 84
Woonplaats : Aalst

Terug naar boven Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van tamiya2000 ma 10 feb 2014 - 19:33

Nobody: met mijn auto haal je makkelijk de tellerkabel nog los :p
tamiya2000
tamiya2000
Regular
Regular

Aantal berichten : 638
Woonplaats : Wervik

Terug naar boven Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van davy (just drift it crew) ma 10 feb 2014 - 20:02

Bij mij moeten ze zo geen bakje in mijne auto steken om te zien waar ik rij,schending van privacy Wink
davy (just drift it crew)
davy (just drift it crew)
Regular
Regular

Aantal berichten : 297
Woonplaats : eeklo

Terug naar boven Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van desmoboy ma 10 feb 2014 - 21:17

Men zal veel gefoefel hebben met de werkelijke km op de voetuigen.
desmoboy
desmoboy
Regular
Regular

Aantal berichten : 483
Woonplaats : Damme-Moerkerke

Terug naar boven Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van Hoggy wo 12 feb 2014 - 16:16

desmoboy schreef:yo de J-C, en derbij uwe rug is breder dan de mijne, LoL Humor, wel de mensen die mij niet kennen vinden mij waarschijnlijk  wel nen raren met m'n  sarcastische humor. Toch als de mens mee is met zijn tijd en actualiteit, moet ge daar een beetje tegen kunnen.

We hadden er gisteren nog over hé J-C !

Vroeger werd hier duchtig een bloemetje gesmeten, in die mate zelfs dat je na korte tijd als zelfstandige met een bloemenzaak kon beginnen  Laughing 
Dat is helaas fel vermindert  Crying or Very sad Precies alsof men schrik heeft om humor te hanteren, zo van; "wat gaan ze wel niet denken van mij  Rolling Eyes "
Awel daar trek ik mij geen snars van aan, humor is één van de krachtigste medicijnen die er bestaan en ik maak er dankbaar gebruik van en van een overdosis heb ik nog nooit geen last gehad  Razz Voor mij is een dag pas geslaagd als ik, ook als is het maar van één persoon een glimlach op zijn gezicht kan toveren en eventjes zijn zorgen kan laten vergeten  Very Happy 

Als je meer wil weten hoe ik over humor denk bekijk dan dit starttopic even; https://rctrial.actieforum.com/t621-humor-op-het-forum-waar-ligt-de-grens
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!! - Pagina 3 Empty Re: RC Trial praatcafe: Genoeg gelachen, nu humor !!!

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum