RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bandenleeftijd

3 plaatsers

Ga naar beneden

Bandenleeftijd Empty Bandenleeftijd

Bericht van tamiya2000 di 10 sep 2013 - 15:23

Ik besloot vandaag eens die piepende ruitenwissers te vervangen, dus ikke naar de bandencentrale tegenover mijn deur (die verkopen dusook ruitenwissers) vragen voor nieuwe, die verteld mij voor de wagen binnen te zetten en dat hij ze gaat vervangen. OK ja, waarom niet, dus le me zet mijn micra'tje binnen. Toen de ruitenwissers vervangen waren vertelde ik dat met dit zeiknatte weer mijn banden niet echt veel grip hadden en eens prijs te geven voor nieuwe... voor de maat te weten kijkt de monteur naar de opschriften van de banden en wat leest hij tot zijn en mijn grote verbazing, de banden hadden de leeftijd van een dikke 18 jaar terwijl de wagen "maar" 21 jaar is Shocked 
Heb ze maar direct laten vervangen, geeft weer een veiliger gevoel. Er zat nogtans goed profiel op maar het rubber was niet echt meer zacht
tamiya2000
tamiya2000
Regular
Regular

Aantal berichten : 638
Woonplaats : Wervik

Terug naar boven Ga naar beneden

Bandenleeftijd Empty Re: Bandenleeftijd

Bericht van Hoggy di 10 sep 2013 - 20:25

Hoeveel kilometer staan er op de teller van dat koekedozeke ? Of hoeveel stonden erop als je het kocht ?
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Bandenleeftijd Empty Re: Bandenleeftijd

Bericht van tamiya2000 di 10 sep 2013 - 23:13

Nu nog net geen 180.000. toen ik hem kocht iets over de 172.000
tamiya2000
tamiya2000
Regular
Regular

Aantal berichten : 638
Woonplaats : Wervik

Terug naar boven Ga naar beneden

Bandenleeftijd Empty Re: Bandenleeftijd

Bericht van Toyobart wo 11 sep 2013 - 9:21

Onze Duitse vrienden mogen maar 5 jaar met hun winterbanden rijden...

Ik heb ook al persoonlijk merkbanden gezien waar na 7 jaar het loopvlak begint te lossen.

Banden zijn van rubber ... en rubber verduurd , simpel Smile
Toyobart
Toyobart
Addict
Addict

Aantal berichten : 1186
Woonplaats : Stabroek

Terug naar boven Ga naar beneden

Bandenleeftijd Empty Re: Bandenleeftijd

Bericht van Hoggy wo 11 sep 2013 - 11:46

tamiya2000 schreef:Nu nog net geen 180.000. toen ik hem kocht iets over de 172.000
Ergens klopt het plaatje niet Suspect 
172.000 Km met banden van 18 jaar oud die nog niet versleten zijn confused 
Ik vermoed dat de banden+velgen heel lang zijn gestockeerd zijn geweest terwijl de meeste kilometers werden afgelegd met alu sportvelgen en dat deze net voor de verkoop deze zijn gewisseld voor de wielen die er nu op zitten gemonteerd.
Eerst dacht dat uwe Nissan Micro van iemand van de derde beeftijd gekocht had die het wagentje alleen maar gebruikte voor rond de "torre van de kerk" te rijden en daar staan op dergelijke occasie's meestal maar over zelfs lange termijn max. 60.000 Km op maar in dit geval is dit uitgesloten.

Belangrijkste is dat je het veilig houdt Sander en denk er aan.....

.....beter een gat in uwe band dan een band in uw............No 
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Bandenleeftijd Empty Re: Bandenleeftijd

Bericht van tamiya2000 wo 11 sep 2013 - 13:14

Kan inderdaad kloppen hoggy. Ik weet heel de historie van de wagen niet :p
Maar de vorige eigenaar ging er (volgens hem) elke dag mee naar Limburg voor zijn werk en hij had geen andere velgen. Dat eerste klopt want heb de Carpass nagekeken.

Nuja, ik voel me een stukske veiliger nu, ik merk een heel groot verschil in mijn grip nu en het stuur trilt tenminste niet muur (banden uitgebalanceerd), tis alsof ik op een wolkske rij :p

Beter een gat in mijn band dan omgekeerd ja, maar dat eerste wil ik op de snelweg ook niet meemaken :p
tamiya2000
tamiya2000
Regular
Regular

Aantal berichten : 638
Woonplaats : Wervik

Terug naar boven Ga naar beneden

Bandenleeftijd Empty Re: Bandenleeftijd

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum