RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DJI Phantom of de Vision?

2 plaatsers

Ga naar beneden

DJI Phantom of de Vision? Empty DJI Phantom of de Vision?

Bericht van Cornholio zo 1 sep 2013 - 20:11

Hmm, dilemma... ik heb een Phantom besteld bij Albatros en was zeer hevig om hem zo snel mogelijk te hebben, maar nu las ik net dat er nieuw model zeer binnenkort zou uitkomen, namelijk de Vision. Deze laatste is eigenlijk een Phantom maar dan met "ingebouwde" HD-camera (met een hoop functies zoals tilt vanop afstand, photo-burst mode en zelfs 14MP RAW foto's kunnen ermee gemaakt worden). Beelden worden in het toestel zelf opgeslagen op een memorykaartje in 1080P én je kan ze ook live zien, op een lagere resolutie weliswaar, op je iPhone of ander iOS device! FPV functie dus :)Houder om de iPhone vast te maken aan je remote zou erbij zitten ;)De prijs zou een 200 a 300$ boven de Phantom komen te zitten...



Zoals ik dus al zei dilemma, snelsnel een Phantom in huis of op de tandjes bijten en wachten op de Vision. Ik neig een beetje naar de laatste optie, ik vermoed dat Albatros mijn aanbetaling met plezier opzij zet tot de Vision verkrijgbaar is... maar ik ben ook curieus om gewoon die Phantom al eens uit te proberen Rolling Eyes 

Unfortunately, can't have both (financially Sad )
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

DJI Phantom of de Vision? Empty Re: DJI Phantom of de Vision?

Bericht van Frakke393 zo 1 sep 2013 - 21:58

voor een 350 euro heb je een gopro black, die je dan onder je phantom kan hangen of gewoon andere dingen mee kan filmen. Een gymbal kan je achteraf nog steeds bijkopen.
Frakke393
Frakke393
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 877
Woonplaats : Diest

Terug naar boven Ga naar beneden

DJI Phantom of de Vision? Empty Re: DJI Phantom of de Vision?

Bericht van Cornholio zo 1 sep 2013 - 22:21

Weet ik, en een gopro levert zeker beter beeldmateriaal op, maar het blijft "speelgoed" voor mij. Ik bedoel ik ga geen coole filmpjes maken zoals jullie (mis ik de creativiteit voor), het is mij vooral te doen om het FPV gegeven. Een Phantom + GoPro + aparte FPV-set is al een pak duurder denk ik. Prijs van de Vision zou goedkoper zijn dan de Phantom + GoPro...

Zoals men zegt in het filmpje, de Vision is bedoeld voor de fun, niet voor professionele doeleinden.

Nog wat zitten lezen op het www trouwens, verwachte release datum is nu eind september volgens het ene bericht of november volgens een ander.
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

DJI Phantom of de Vision? Empty Re: DJI Phantom of de Vision?

Bericht van Frakke393 zo 1 sep 2013 - 23:18

als je hem enkel gaat gebruiken voor fpv ben je idd misschien beter met de vision!!
Frakke393
Frakke393
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 877
Woonplaats : Diest

Terug naar boven Ga naar beneden

DJI Phantom of de Vision? Empty Re: DJI Phantom of de Vision?

Bericht van Cornholio ma 2 sep 2013 - 12:24

Hmm, volgens Serge van den Albatros is sinds een tweetal weken de verkoop van FPV systemen verboden in België wegens te hoge zendvermogens. De Vision zal voorlopig dus niet te koop zijn bij hun, ze hebben contact opgenomen met DJI ivm dit probleem en een mogelijke oplossing hiervoor.

Sad
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

DJI Phantom of de Vision? Empty Re: DJI Phantom of de Vision?

Bericht van Frakke393 ma 2 sep 2013 - 12:38

Das wel jammer om te horen!!!
Frakke393
Frakke393
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 877
Woonplaats : Diest

Terug naar boven Ga naar beneden

DJI Phantom of de Vision? Empty Re: DJI Phantom of de Vision?

Bericht van Cornholio ma 2 sep 2013 - 19:56

Inderdaad Sad

Trouwens voor alle duidelijkheid, niet alle FPV-systemen zijn verboden, enkel degene die een te hoog zendvermogen hebben (max 25mW).

Hopelijk komt er een oplossing uit de bus (standaard lager zendvermogen en nadien betere antenne's erop ofzo Razz).
Net ook even een mailtje naar DJI gestuurd met de vraag of zij op de hoogte zijn hiervan en of er een oplossing in de maak is.

M'n centjes dus nog maar bijhouden totdat we meer weten...
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

DJI Phantom of de Vision? Empty Re: DJI Phantom of de Vision?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum