RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

HK X-Copter

3 plaatsers

Ga naar beneden

HK X-Copter Empty HK X-Copter

Bericht van Cornholio zo 11 aug 2013 - 15:10

Zo, beetje bij beetje krijgt het rc-virus mij weer beet na de zoveelste pauze. En zoals gewoonlijk na een pauze moest er ook nu weer iets nieuw komen :DDeze keer is dat een quadcopter. M'n Funcopter staat nog steeds ongebruikt in de kast te pronken, de kleine heli's durf ik wel aan (zoals de Lama en de Hirobo Quark) maar de funcopter boezemt mij eerlijk gezegd toch angst in. Ooit eens een leraar zoeken voor dat model dus... Aangezien een quadcopter er nogal ongevaarlijk uitziet (kleine propellors) en qua afmetingen en gewicht nogal meevallen hoopte ik, in navolging van de kleine heli's, hier wel mee te vliegen.

Geen idee waar ik aan begonnen ben, eens rondgekeken op Hobbyking naar quadcopters en hun onderdelen. Zonder verdere research een tweedehands copter van 2dehands "geplukt". Het enige dat ik ervan weet is dat hij een KK controllerbordje heeft én dat hij effectief kan vliegen (voorgevlogen voor de verkoop). That's it eigenlijk Rolling Eyes 

Paar jaar (denk 2 Shocked ) geleden ook een Spektrum DX6i aangeschaft, bedoeld voor de Funcopter, nu dus voor de eerste keer uit de doos gehaald. Ook de zender is dus nieuw voor mij. Het gaat hier dus een uitdaging worden om dat ding uiteindelijk in de lucht te krijgen Razz

Deze had ik al eens laten zien, maar voor alle duidelijkheid, het gaat dus over dit model:

HK X-Copter Photo%207-08-13%2020%2003%2004%20%28Small%29

Intussen toch al een beetje erover gelezen, dit artikel schept al een beetje licht in de duisternis voor de nOOb, maar ik vermoed dat ik nog véél zal moeten leren. Info/hulp van de kenners/gevorderden hier wordt dan ook ten zeerste geapprecieerd Wink

Wat ik ik tot nu toe gedaan?
- Propellers eraf gehaald om ongelukken te vermijden!
- Zender en ontvanger (AR6200 met sateliet, eerlijk gezegd ken ik het nut niet van die laatste maar goed, hij zat erbij dus zal wel een functie hebben vermoed ik) gebind.
- Nieuw model aangemaakt op de zender "X-Copter" met vliegtuig profiel zoals beschreven in de KK-handleiding van HobbyKing
- KK bordje gereset naar factory settings
- Getunede settings uit het artikel van hierboven in het bordje gezet
- Motorconfig in het bordje ingesteld op quadcopter X-configuratie (in tegenstelling tot de +config zoals hij standaard is)

Tot slot nog een leuk filmpje gevonden van een tri-copter voor degene die dachten dat ze alleen maar worden gebruikt om luchtopnames te maken Wink


Ik zal al blij zijn al ik hem stabiel kan hooveren Very Happy


Laatst aangepast door Cornholio op do 6 maa 2014 - 13:08; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : Sold)
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

HK X-Copter Empty Re: HK X-Copter

Bericht van magic2002 zo 11 aug 2013 - 15:21

die gps kan verschillende functies hebben.. oftewel lokatie behouden, en een eventuele "home" functie voor als hij zender signaal kwijt is, of flight data loggen..

die van mij gebruikt gps om binnen 2 meter lengte breedte, en 80cm hoogte te blijven als ik alles op de zender loslaat.. wat op zich voor mij heel handig is:shock: 

wat ik ook bij die van mij geweldig vind, en hopelijk kan je dat op die van jou ook zo instellen, de stick op m'n zender voor gas te geven naar de motoren is zelf centrerend, zoals die van de pitch en roll. Daarmee dat als hem naar voren duw gaat de quad omhoog, duw ik hem naar achter gaat hij zakken... Normaal gezien begint hij bij 0 en moet je steeds en beetje bij of af om te hooveren.. dat hoeft dus nu bij mij niet..
magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 617
Woonplaats : Ossendrecht

https://www.facebook.com/VRCP1

Terug naar boven Ga naar beneden

HK X-Copter Empty Re: HK X-Copter

Bericht van Cornholio zo 11 aug 2013 - 16:07

Gps heeft de mijne niet hoor, die satelliet hoort bij de ontvanger en is blijkbaar om het bereik te verbeteren?

Gaat jouw quad dan niet direct omhoog van zodra je de zender inschakeld aangezien throttle dan eigenlijk al open staat?
Jij gebruikt de standaard DJI zender die erbij zat vermoed ik?
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

HK X-Copter Empty Re: HK X-Copter

Bericht van magic2002 zo 11 aug 2013 - 16:32

nee hij gaat niet direct omhoog.. en da werkt echt perfect...
magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 617
Woonplaats : Ossendrecht

https://www.facebook.com/VRCP1

Terug naar boven Ga naar beneden

HK X-Copter Empty Re: HK X-Copter

Bericht van Cornholio ma 12 aug 2013 - 9:15

Klinkt handig, maar die optie zal vrees ik niet beschikbaar zijn op de mijne.

Probleem met mijn zender, de rudder blijft vastzitten op maximum uitslag (het signaal, niet de stick uiteraard) naar links of rechts (afhankelijk van normaal of reverse). Alle settings reeds nagelopen maar probleem blijft, geen idee wat ik hier verder aan kan doen. Zender is dus onbruikbaar...


Laatst aangepast door Cornholio op ma 12 aug 2013 - 18:49; in totaal 1 keer bewerkt
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

HK X-Copter Empty Re: HK X-Copter

Bericht van Nobody ma 12 aug 2013 - 10:05

Sub Trim's nazien

Throtel trim op minimum

Ik denk dat het toch aan de settings moet gelegen zijn hoor.

RTFM misschien nog eens.

N

Nobody
Nobody
Addict
Addict

Aantal berichten : 875
Woonplaats : Brakel

Terug naar boven Ga naar beneden

HK X-Copter Empty Re: HK X-Copter

Bericht van Cornholio ma 12 aug 2013 - 19:01

Thanks N, maar zoals gezegd heb ik reeds alle settings overlopen/nagekeken.

Net even een search gedaan via google op "spectrum dx6i rudder problem" en blijkbaar zijn er toch al veel gevallen, probleem is blijkbaar een slechte pot-meter... :(Naar het schijnt zelfs een recall geweest van enkele series van deze zender ivm dit probleem.

Ik zal er dus maar eens tot bij den Albatros gaan en vragen wat de mogelijkheden zijn. In de US kun je ze gratis laten repareren door Horizon Hobbies. In Europa moet je ermee naar je local hobby shop.

Dus even on-hold totdat ik een werkende zender heb...
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

HK X-Copter Empty Re: HK X-Copter

Bericht van Cornholio wo 28 aug 2013 - 20:26

Zender intussen terug uit herstelling (potmeter vervangen), gratis hersteld! Mooie service van HH (en Albatros)!

Intussen uiteraard heel even getest, hij is dus de lucht in geweest + hij is nog niet kapot Very Happy
Is wel redelijk zenuwachtig dus moeilijk te hooveren op één plek, waarschijnlijk kwestie van instellingen aan te passen maar daar heb ik nog niet veel kaas van gegeten...

Lipo nu aan het laden, hopelijk straks nog eens proberen Wink

Edit: Deze is van eigenaar veranderd, topic zal dus niet meer worden aangevuld...
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

HK X-Copter Empty Re: HK X-Copter

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum