RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

M05 experten gevraagd

+2
Bas
nilsken
6 plaatsers

Ga naar beneden

M05 experten gevraagd Empty M05 experten gevraagd

Bericht van nilsken za 13 jul 2013 - 15:11

Heykes,

zoals jullie hebben kunnen zien ben ik aant sjeezen geslagen met een M05'je.
Bij de afbraak van de vorige merkte ik dat originele aandrijfasjes mijn diffje en wielhubs serieus had uitgevreten.

Daarom bij de bouw van de nieuwe, cvd'tjes geplaatst van Yeah Racing (ordernr M03-15)
Dit omdat ik met de Ra versie rondrij nu, en met de standaard asjes krijg je door de grotere hoek vooraan dat het binnenste wiel begint te kloppen in scherpe bochten...
Heb alles geprobeerd met de standaard asjes, maar dat probleem blijft. Toen ik naar die van Yeah racing overschakelde was het klopprobleem opgelost. Waardoor ik nu veel meer tractie heb bij het uitkomen van scherpe bochten.

Echter, zit ik nu met een ander probleem. Die asjes van Yeah Racing gaan begot maar max 3 batterijkes mee. Okee, we rijden met een 3300 kV erin. En dan op beton, wat vrij veel grip geeft. Maar ik ben hier niet blij mee...

Is er een andere optie die wel heel blijft, of wie heeft er ervaring met een ander type as die het wel overleefd?

Grs

Nilsken
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

M05 experten gevraagd Empty Re: M05 experten gevraagd

Bericht van Bas za 13 jul 2013 - 19:24

Goeie vraag, ik heb ze nooit zo zwaar belast. Zorgen dat je spacing juist zit (niet teveel speling). Er bestaan ook geharde outdrives, van de ball diff als ik me niet vergis. Die moeten wel apart te vinden zijn, kijk eens achteraan je handleiding of ze niet tussen de hop-ups staan. Ik dacht dat deze dezelfde zijn als de TA01, TA02, TA03.

En verder.. Misschien de Tamiya CVD's, die zullen kwalitatief wel wat beter zijn dan die van 3Racing, maar met die belasting weet ik niet of het veel zal uithalen.

Ik neem aan dat het de pinnekes zijn in het uiteinde die uitslijten. Misschien eens kijken of je die kan vervangen door een nieuw staafje?
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

M05 experten gevraagd Empty Re: M05 experten gevraagd

Bericht van Tizer ma 15 jul 2013 - 4:32

Wat slijt er precies? Yeah Racing CVD's zijn over het algemeen van vrij slechte kwaliteit. Tamiya of 3Racing zou al een stuk beter moeten zijn. Misschien is het een optie om te gaan voor universal shafts ipv CVD's? Die gaan normaal gezien langer mee.
Tizer
Tizer
Member
Member

Aantal berichten : 12
Woonplaats : Wolphaartsdijk

http://www.wreckitsideways.com

Terug naar boven Ga naar beneden

M05 experten gevraagd Empty Re: M05 experten gevraagd

Bericht van Boussini ma 15 jul 2013 - 22:39

de universals van tamiya gaan in competitie omstandigheden ook vrij goed de soep in,
deze hebben vrij veel onderhoud nodig en dienen feitelijk constant gecheckt te worden Smile
maar hard zijn ze wel, om de levensduur wat te verlengen limiteerd ge best te veel stuuruitslag...
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

M05 experten gevraagd Empty Re: M05 experten gevraagd

Bericht van raf77 ma 16 sep 2013 - 12:48

Ik gebruik de 53597 van tamiya in combinatie met een spec R diff gevuld met 100.000wt olie en geen problemen mee.
raf77
raf77
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 54
Woonplaats : Dorne

Terug naar boven Ga naar beneden

M05 experten gevraagd Empty Re: M05 experten gevraagd

Bericht van nilsken di 17 sep 2013 - 9:18

Gebruik nu ook die van Tamiya, en ik moet toegeven dat deze het al een batterijke of 7 volhouden zonder echte slijtage. Dus ik ben dik tevreden!
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

M05 experten gevraagd Empty Re: M05 experten gevraagd

Bericht van moby di 17 sep 2013 - 12:52

Spec-r maakt die ook en zijn normaal redelijk goe (en ja we hebben die op stock Smile)

moby
Member
Member

Aantal berichten : 16
Woonplaats : Vichte

Terug naar boven Ga naar beneden

M05 experten gevraagd Empty Re: M05 experten gevraagd

Bericht van nilsken di 17 sep 2013 - 12:59

moby schreef:Spec-r maakt die ook en zijn normaal redelijk goe (en ja we hebben die op stock Smile)
Als ik nog eens in de buurt ben spring ik nog wel eens binnen. Wil zo een setje op M06 wel eens testen, want die heeft recentelijk dezelfde ziekte gekregen... Misschien is een Leopard 10T toch wel net iets teveel Very Happy 
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

M05 experten gevraagd Empty Re: M05 experten gevraagd

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum